شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی استانداری البرز شرح وظایف این اداره کل را بر اساس ابلاغیه مرکز نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت کشور اعلام کرد.
به گزارش شارا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، ابراهیم کردلو با اعلام این خبر گفت: بر اساس تصویب نامه هیئت وزیران مبنی بر ارتقاء سطح تشکیلاتی ادارات روابط عمومی استانداری ها به اداره کل و ابلاغیه مشاور وزیر و رئیس مرکز نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت کشور، شرح وظایف اداره کل روابط عمومی استانداری ها که به تأیید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری رسیده است، ابلاغ شد.
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان در ادامه به تشریح وظایف اداره کل روابط عمومی پرداخت و افزود: برگزاری جلسات شورای هماهنگی روابط عمومی واحدهای استانی دستگاه های اجرایی به عنوان دبیر و همچنین پیگیری و نظارت بر اجرای مصوبات شورا از جمله وظایف این اداره کل خواهد بود.
مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی استانداری البرز برگزاری جلسات شورای اطلاع رسانی استان و انتشار اخبار شورا را نیز به عنوان دیگر وظایف درج در ابلاغیه مذکور ذکر کرد .
کردلو گفت: علاوه بر این تهیه و تنظیم ملاقات های مردمی، مصاحبه های مطبوعاتی، رادیویی ، تلویزیونی و سخنرانی های استاندار و معاونان استانداری بر اساس خط مشی های تعیین شده بر عهده اداره کل روابط عمومی استانداری البرز می باشد .
نظارت مستمر بر مصاحبه و انتشار اخبار سایر دستگاه ها
این مسئول ادامه داد: نظارت مستمر بر مصاحبه و انتشار اخبار سایر دستگاه ها اعم از مرکز استان و شهرستان نیز با نظارت اداره کل روابط عمومی استانداری البرز انجام خواهد شد .
مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی استانداری البرز دامنه اختیارات این اداره کل را در حوزه تشریفات نیز تشکیل جلسات، برپایی سخنرانی ها، برنامه ریزی مراسم و بازدیدهای مسئولان استانداری با همکاری واحدهای مربوطه ذکر کرد .
وی برقراری ارتباط مستمر با دبیرخانه شورای اطلاع رسانی وزارت کشور به منظور ایجاد هماهنگی در اجرای سیاست ها و خط مشی های شورای اطلاع سانی دولت و همچنین ارتباط با روابط عمومی دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلاب اسلامی در استان را نیز از جمله وظایف این اداره کل برشمرد .
ارتباط مستمر با ائمه جمعه و نمایندگان استان در مجلس
وی اعلام کرد: ایجاد ارتباط مؤثر و مستمر با ائمه جمعه و جماعات و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به منظور کسب نظرات مشورتی در رابطه با مسائل مختلف استان و همچنین مبتلابه مردم در حوزه انتخابیه و انعکاس آن به مقامات اجرایی استان از سوی اداره کل روابط عمومی استانداری البرز صورت خواهد گرفت .
نظارت بر نشر مکتوب و الکترونیک مرتبط با استانداری
مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی استانداری البرز گفت: نظارت مستمر بر هر گونه انتشار و موارد تبلیغاتی و انتشاراتی به ویژه در نشریات مکتوب و الکترونیکی مرتبط با استانداری نیز بر عهده اداره کل روابط عمومی استانداری البرز است.
اجرای تشریفات و امور بین الملل
کردلو اظهار کرد: انجام تشریفات، امور بین الملل و استقبال از مقامات کشوری ، لشکری و همچنین مدعوین خارجی با هماهنگی دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری البرز صورت خواهد گرفت .
مدیریت ارتباطات رسانه ای
این مسئول هماهنگی، سازماندهی و مدیریت ارتباطات رسانه ای پایگاه اطلاع رسانی استانداری با استفاده از ابزار نوین فناوری اطلاعات ، افکار سنجی عمومی و دستگاهی را نیز در فضای مجازی از جمله فعالیت های این اداره کل برشمرد .
وی افزود: همکاری با رسانه های جمعی در انعکاس عملکرد استانداری، پاسخگویی به هر گونه ابهام در دستگاه مربوطه و نظارت بر هر گونه انتشار جوابیه به رسانه ها، بررسی جراید و رسانه ها، جمع آوری اطلاعات ، اخبار و رویدادهای مهم و انتقال سریع آن به استاندار در زمره وظایف اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی استانداری البرز می باشد .
تأسیس کتابخانه تخصصی در استانداری
این مسئول انجام هماهنگی در تأسیس و نگهداری کتابخانه تخصصی متناسب با فعالیت های واحدهای مختلف استانداری، تهیه و ارسال گزارش عملکردها و اقدامات انجام شده در قالب الکترونیکی به دفاتر وزارتی و روابط عمومی وزارت کشور، مستند سازی اقدامات استانداری در قالب تهیه فیلم، عکس ، انتشارات ، آرشیو و همچنین هماهنگی و نظارت بر برگزاری نمایشگاه و جشنواره های مرتبط با استانداری را نیز از دیگر وظایف اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی استانداری البرز عنوان کرد .
|