درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 21 خرداد 1403 - 03:45   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است
  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی
  ۸ نشانه زبان بدن که نشان می‌دهد کسی همیشه نیاز به کنترل دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5723صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیشنبه، 13 مهر 1392 - 03:35
دستگاه دیپلماسی با سه رنگ سفید و قرمز وسبز
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
  
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تغییر رخ داده در سیاست خارجی احمدی نژاد روحانی در واقع در مناطق سفید و قرمز و سبز بوده است. اولی سراغ موضوعاتی می رفت که ربطی به ما نداشت. این که هیتلر یهودیان را در کوره آدم سوزی انداخته یا نینداخته منفعتی برای ما نمی افزود و بحث آن تنها حساسیت ایجاد کرد. دولت قبل اصرار داشت مناطق قرمز را پررنگ تر کند و به عکس آنچه در این میان کم شد یا گم شد منطقه سبز بود. خسارت بار تر این که دستگاه دیپلماسی و شخص وزیر را هم اگر می خواستند بر این مناطق سبز تاکید کنند تخطئه می کردند.
به گزارش شارا به نقل از عصر ایران، این روزها سیاست خارجی و بحث دیپلماسی به موضوع روز رسانه ها و حتی جامعه بدل شده است. شخص وزیر خارجه ایران هم با مصاحبه ها و صفحه فیس بوک خود نقل محافل شده است. اصول گرایان رادیکال اما ابراز نگرانی می کنند که از اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی عدول شود و دکتر ظریف نیز بارها توضیح داده عدول از اصول در کار نیست.

اما مگر چه اتفاقی رخ داده که جست و جوی منافع ملی از راه دیپلماسی عجیب جلوه کرده است؟ آیا وزارت امور خارجه ایدیولوژی را کنار گذاشته و به استراتژی روی آورده است؟ پیشینه اما گواهی می دهد چندان هم ایدیولوژی گرا نبوده ایم که اگر بودیم در مناقشه پاکستان و هند بر سر کشمیر جانب اسلامی قضیه (پاکستان) را می گرفتیم اما نگرفتیم یا در جنگ آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ از طرف ارمنی حمایت نمی کردیم یا از روس ها می خواستیم به سرکوب مسلمانان چچن پایان دهد.

دیپلمات های قدیمی می گویند میان هر دو کشور که در عرصه دیپلماسی حضور و با هم رابطه دارند سه منطقه وجود دارد:
 
-منطقه سفید که شامل موضوعات و مقولاتی می شود که به هیچ یک از طرفین ارتباط ندارد. مثل موضوع قطب جنوب در روابط ایران و امارات! نه نفعی بر یک یا دو طرف مترتب است و نه زیانی.

- منطقه قرمز که شامل موارد اختلاف دو کشور می شود. ایران با عراق بر سر اروند رود یا ایران و افغانستان بر سر هیرمند و همان مثال ایران و امارات که موضوع جزایر سه گانه منطقه قرمز آن را شکل می دهد.

- منطقه سبز نیز شامل هم پوشانی های دو کشور می شود. کما این که ایران و آمریکا بر سر حذف صدام حسین در عراق و طالبان در افغانستان به توافق رسیدند و دکتر ظریف نیز در خاطرات خود در کتاب  «آقای سفیر» تصریح می کند در قضیه افغانستان اروپایی ها به دنبال بازگرداندن ظاهر شاه به تخت سلطنت بودند و ایران و آمریکا از گزینه حامد کرزی حمایت می کردند.

میان دو کشور هر سه منطقه ممکن الوجود است. کما این که میان ایران و آمریکا هر سه منطقه را می توان دید.

تغییر رخ داده در سیاست خارجی احمدی نژاد روحانی در واقع در مناطق سفید و قرمز و سبز بوده است. اولی سراغ موضوعاتی می رفت که ربطی به ما نداشت. این که هیتلر یهودیان را در کوره آدم سوزی انداخته یا نینداخته منفعتی برای ما نمی افزود و بحث آن تنها حساسیت ایجاد کرد. دولت قبل اصرار داشت مناطق قرمز را پررنگ تر کند و به عکس آنچه در این میان کم شد یا گم شد منطقه سبز بود. خسارت بار تر این که دستگاه دیپلماسی و شخص وزیر را هم اگر می خواستند بر این مناطق سبز تاکید کنند تخطئه می کردند.

تفاوت بارز نگاه دولت کنونی با گذشته در نوع نگرش به منطقه سبز و تلاش برای کم رنگ کردن منطقه قرمز و وقت تلف نکردن بر سر منطقه سفید است. هیچ یک از این سه نیز واجد قداست خاصی نیست.

منتقدان بیش از سیاست به تفکیک رنگ ها نیاز دارند.بخشی از مشکلات از تداخل رنگ حاصل آمده است.
   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود


  متاورس مک دونالد در سنگاپور به نمایش درآمد


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»


  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی


  دولت بایدن به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده وال استریت از هوش مصنوعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد