درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 21:38   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5723صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیجمعه، 12 مهر 1392 - 23:41
دستگاه دیپلماسی با سه رنگ سفید و قرمز وسبز
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
  
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تغییر رخ داده در سیاست خارجی احمدی نژاد روحانی در واقع در مناطق سفید و قرمز و سبز بوده است. اولی سراغ موضوعاتی می رفت که ربطی به ما نداشت. این که هیتلر یهودیان را در کوره آدم سوزی انداخته یا نینداخته منفعتی برای ما نمی افزود و بحث آن تنها حساسیت ایجاد کرد. دولت قبل اصرار داشت مناطق قرمز را پررنگ تر کند و به عکس آنچه در این میان کم شد یا گم شد منطقه سبز بود. خسارت بار تر این که دستگاه دیپلماسی و شخص وزیر را هم اگر می خواستند بر این مناطق سبز تاکید کنند تخطئه می کردند.
به گزارش شارا به نقل از عصر ایران، این روزها سیاست خارجی و بحث دیپلماسی به موضوع روز رسانه ها و حتی جامعه بدل شده است. شخص وزیر خارجه ایران هم با مصاحبه ها و صفحه فیس بوک خود نقل محافل شده است. اصول گرایان رادیکال اما ابراز نگرانی می کنند که از اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی عدول شود و دکتر ظریف نیز بارها توضیح داده عدول از اصول در کار نیست.

اما مگر چه اتفاقی رخ داده که جست و جوی منافع ملی از راه دیپلماسی عجیب جلوه کرده است؟ آیا وزارت امور خارجه ایدیولوژی را کنار گذاشته و به استراتژی روی آورده است؟ پیشینه اما گواهی می دهد چندان هم ایدیولوژی گرا نبوده ایم که اگر بودیم در مناقشه پاکستان و هند بر سر کشمیر جانب اسلامی قضیه (پاکستان) را می گرفتیم اما نگرفتیم یا در جنگ آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ از طرف ارمنی حمایت نمی کردیم یا از روس ها می خواستیم به سرکوب مسلمانان چچن پایان دهد.

دیپلمات های قدیمی می گویند میان هر دو کشور که در عرصه دیپلماسی حضور و با هم رابطه دارند سه منطقه وجود دارد:
 
-منطقه سفید که شامل موضوعات و مقولاتی می شود که به هیچ یک از طرفین ارتباط ندارد. مثل موضوع قطب جنوب در روابط ایران و امارات! نه نفعی بر یک یا دو طرف مترتب است و نه زیانی.

- منطقه قرمز که شامل موارد اختلاف دو کشور می شود. ایران با عراق بر سر اروند رود یا ایران و افغانستان بر سر هیرمند و همان مثال ایران و امارات که موضوع جزایر سه گانه منطقه قرمز آن را شکل می دهد.

- منطقه سبز نیز شامل هم پوشانی های دو کشور می شود. کما این که ایران و آمریکا بر سر حذف صدام حسین در عراق و طالبان در افغانستان به توافق رسیدند و دکتر ظریف نیز در خاطرات خود در کتاب  «آقای سفیر» تصریح می کند در قضیه افغانستان اروپایی ها به دنبال بازگرداندن ظاهر شاه به تخت سلطنت بودند و ایران و آمریکا از گزینه حامد کرزی حمایت می کردند.

میان دو کشور هر سه منطقه ممکن الوجود است. کما این که میان ایران و آمریکا هر سه منطقه را می توان دید.

تغییر رخ داده در سیاست خارجی احمدی نژاد روحانی در واقع در مناطق سفید و قرمز و سبز بوده است. اولی سراغ موضوعاتی می رفت که ربطی به ما نداشت. این که هیتلر یهودیان را در کوره آدم سوزی انداخته یا نینداخته منفعتی برای ما نمی افزود و بحث آن تنها حساسیت ایجاد کرد. دولت قبل اصرار داشت مناطق قرمز را پررنگ تر کند و به عکس آنچه در این میان کم شد یا گم شد منطقه سبز بود. خسارت بار تر این که دستگاه دیپلماسی و شخص وزیر را هم اگر می خواستند بر این مناطق سبز تاکید کنند تخطئه می کردند.

تفاوت بارز نگاه دولت کنونی با گذشته در نوع نگرش به منطقه سبز و تلاش برای کم رنگ کردن منطقه قرمز و وقت تلف نکردن بر سر منطقه سفید است. هیچ یک از این سه نیز واجد قداست خاصی نیست.

منتقدان بیش از سیاست به تفکیک رنگ ها نیاز دارند.بخشی از مشکلات از تداخل رنگ حاصل آمده است.
   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد