درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 26 خرداد 1403 - 23:54   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 565صفحه نخست » خبر یکجمعه، 22 اردیبهشت 1391 - 20:15
شناخت و اولویت‌بندی موانع و محدودیت‌های روابط عمومی الکترونیک با استفاده از مدل AHP
ابوالضل دانایی- آرزو خسروانی- حمیدرضا کرکه آبادی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان - امروزه سازمان‌های پیشرفته جهان با استفاده از قابلیت‌های روابط عمومی الکترونیک، دایره مخاطبان خود را وسیع‌تر کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که ایران در زمینه روابط عمومی الکترونیک رشد چندانی نکرده است. تغییر نظام روابط عمومی‌ها در ایران، از شکل کنونی به شکل مدرن و الکترونیک، کاری است بس دشوار که مستلزم بازنگری در گذشته و تحول جدی برای آینده می‌باشد.
  

 

مقالات- شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا):

شناخت و اولویت‌بندی موانع و محدودیت‌های روابط عمومی الکترونیک با استفاده از مدل AHP

(مطالعه موردی: استان سمنان)

  

چکیده

امروزه سازمان‌های پیشرفته جهان با استفاده از قابلیت‌های روابط عمومی الکترونیک، دایره مخاطبان خود را وسیع‌تر کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که ایران در زمینه روابط عمومی الکترونیک رشد چندانی نکرده است. تغییر نظام روابط عمومی‌ها در ایران، از شکل کنونی به شکل مدرن و الکترونیک، کاری است بس دشوار که مستلزم بازنگری در گذشته و تحول جدی برای آینده می‌باشد. برای عبور از روابط عمومی سنتی به الکترونیک باید عمده‌ترین موانع و محدودیت‌ها را شناخت و برای تعدیل یا رفع آن چاره‌جویی و برنامه‌ریزی کرد.

در این مقاله برخی از مهمترین محدودیت‌ها و موانع با کمک گروهی از خبرگان روابط عمومی در استان سمنان که با تکنیک‌های آماری 24 نفر مشخص گردید، وزن‌دهی و نسبت به اصلاح و رفع موانع، راهکارهای موجود اولویت‌بندی شده‌اند.

تکنیک به کار گرفته شده در این مقاله فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) است که محاسبات با کمک نرم‌افزار اکسل انجام می‌گیرد. نتایج نشان می‌دهد که مهمترین عامل در سطح اول از موانع "زیرساخت‌ها" و در سطح دوم "پایین بودن ظرفیت شبکه‌های ارتباطات رایانه‌ای" می‌باشد. همچنین محققین با کمک نتایج به دست آمده، دولت را به عنوان متولی اصلی توسعه روابط عمومی الکترونیک شناسایی کرده‌اند.

 واژه های کلیدی: روابط عمومی الکترونیک، محدودیت‌ها و موانع روابط عمومی الکترونیک، فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP).

 

1- مقدمه

روابط عمومی به عنوان یک پدیده اگرچه عمری به طول عمر آدمی دارد ولیکن بیش از یک قرن زمانی که سازمان­ها و شرکت­ها به معنی جدید پدید آمدند، به عنوان یک واحد مدیریتی در سازمان به انجام وظیفه پرداخته است و با پیچیده شدن روابط سازمانی و توسعه و گسترش روابط انسانی و سازمان، وظایف این واحدها گسترده­تر شد و مفاهیمی مانند مردم‌داری، اعتمادسازی، اقناع و ترغیب، ارتباط دوسویه، تفهیم و تفاهم،اطلاع‌رسانی، تبلیغات، مدیریت، تجارت و بازرگانی، افکارعمومی و هزاران واژه دیگری در فرهنگ نامه روابط عمومی افزوده شد و تا امروز که روابط عمومی دیجیتال و روابط عمومی الکترونیک و روابط عمومی2 در راستای وظایف روابط عمومی قرار گرفته و این حوزه را به یک تشکیلات وسیع تبدیل کرده است که ناگزیر از ایجاد یک سیستم هوشمند می­باشد. در مقاله حاضر سعی شده به ضرورت های بازنگری در روابط عمومی، مفهوم روابط عمومی الکترونیک و موانع و راهکارهای الکترونیک پرداخته شود.

 

 2- ادبیات تحقیق

2-1- مفهوم روابط عمومی الکترونیک

روابط عمومی الکترونیک عبارت است از استفاده از فن­آوری ارقامی خصوصاً کاربردهای مبتنی بر وب سایت­های اینترنتی برای افزایش دسترسی و ارائه خدمات و اطلاعات ارتباطی به کاربران، سازمان ها، نهادها و دریافت اطلاعات از طریق آنها. ارتباط در روابط عمومی دیجیتال از بالا به پایین و به صورت امری نیست و همان طور که بیان شد ارتباط دوسویه آن گونه برقرار می‌شود که روابط عمومی پاسخگوی تک ‌تک اعضای جامعه اطلاعاتی باشد(میرجعفری 1387).

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد