درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 20:31   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 55221صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیدوشنبه، 7 خرداد 1403 - 14:09
هم‌افزایی روابط‌عمومی‌های صنعت بیمه برای توسعه فرهنگ پذیری خدمات بیمه در جامعه
محسن قلی‌پور، سرپرست اداره کل روابط‌عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران - روابط‌عمومی به عنوان یک حرفه و فعالیت استراتژیک، به طراحی و اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که به ارتباط بین یک سازمان و جامعه کمک می‌کند، اطلاعات را منتقل کرده و نظرات عمومی را شکل می‌دهد، می‌پردازد. فعالیتهای این حرفه در نهایت می کوشد تا به ارتقای شناخت و اعتبار یک سازمان و ارتباط موثر با مخاطبان آن کمک ‌کند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || صنعت بیمه یکی از صنایع اصلی و حیاتی در اقتصاد هر کشور است که به افراد و شرکت‌ها امکان حفاظت از خسارت‌های مالی ناشی از رویدادهای ناگوار مانند بیماری، حوادث و خسارات مالی را فراهم می‌کند. خدمات بیمه از جمله پوشش‌های بهداشتی، خودرو، زندگی، مسکن و تجارت، افراد و شرکت‌ها را در برابر خطرات مختلف حفظ می‌کند. اهمیت این خدمات برای افراد و شرکت‌ها این است که آن‌ها را در مواجهه با ریسک‌های ناگوار محافظت می‌کند و اعتماد و اطمینان به آینده آن‌ها را تضمین می‌کند.


بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای تنظیم گر کشور و نهاد ناظر صنعت بیمه، در دوره جدید فعالیت خود، در راستای تحقق برنامه های سند تحول دولت مردمی، ایجاد وضعیت مطلوب در صنعت بیمه را در چند شاخص مهم دنبال می کند؛ افزایش ضریب نفوذ بیمه؛ توسعه محصولات بیمه‌های زندگی؛ توسعه خدمات الکترونیکی بیمه؛ افزایش سهم نگهداری شرکت‌های بیمه؛ ارتقای نرخ بازدهی سرمایه‌گذاری‌ها؛ و افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه از جمله مهم ترین این شاخصها به شمار می رود.


در همین راستا و با هدف کمک به تحقق اهداف سازمان، ضرورت دارد صنعت بیمه نگاهی متفاوت به روابط‌عمومی داشته باشد تا بتواند در پیشبرد برنامه های صنعت با بهره گیری از جنبه های ارتباطی این حوزه موفق تر عمل کند.


روابط‌عمومی به عنوان یک حرفه و فعالیت استراتژیک، به طراحی و اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که به ارتباط بین یک سازمان و جامعه کمک می‌کند، اطلاعات را منتقل کرده و نظرات عمومی را شکل می‌دهد، می‌پردازد. فعالیتهای این حرفه در نهایت می کوشد تا به ارتقای شناخت و اعتبار یک سازمان و ارتباط موثر با مخاطبان آن کمک ‌کند.


ایجاد و حفظ رابطه دوطرفه، درک دوجانبه و همکاری متقابل بین سازمان و عموم و خدمت در راستای منافع عموم، کمک به مدیر برای پذیرفتن شجاعانه تغییرات، پیش بینی روندهای محیطی از مهم ترین ویژگیهای روابط‌عمومی در دنیای امروز است که از تحقیق و تکنیکهای ارتباطی و اخلاق معقول حرفه ای به عنوان ابزار اصلی در اجرای برنامه ها استفاده می کند.
در حال حاضر، روابط‌عمومی به شکل‌های جدیدی تحول یافته است که این رویکردهای نوین می تواند در موفقیت سازمانها نقش تأثیرگذارتری ایفا کند.


روابط‌عمومی در حال حاضر به سمت استفاده از فناوری‌های نوین، تمرکز بر تجربه مشتری و ارتباط مستقیم با مخاطبان حرکت کرده و برای دستیابی به اهداف سازمانی به رویکردهای جدیدی تکیه می‌کند. اگر بخواهیم مبتنی بر رویکردهای نوین روابط‌عمومی، کارکردهای آن را برای صنعت بیمه بررسی کنیم، میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:


استفاده از روش‌های دیجیتال و اجتماعی: با توجه به رشد روزافزون استفاده افراد از فضای دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی، روابط‌عمومی نیز باید بر روی این پلتفرم‌ها حضور داشته باشد و از آنها برای ارتباط با مخاطبان و ارائه محتوای جذاب و مفید استفاده کند.


تمرکز بر تجربه مشتری: روابط‌عمومی باید بر تجربه مشتری تمرکز کند و از روش‌هایی مانند مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و تحلیل داده‌ها برای بهبود تجربه مشتری استفاده کند.


ارتباط مستقیم و شخصی: برقراری ارتباط مستقیم و شخصی با مخاطبان از طریق ایمیل، پیامک، ویدئوها و پادکست‌ها می‌تواند به تقویت روابط‌عمومی کمک کند.


استفاده از محتوای تعاملی: استفاده از محتوای تعاملی مانند ویدئوها، وبینارها و برنامه‌های واقعیت مجازی برای جذب توجه مخاطبان و ارتقاء روابط‌عمومی.


توجه به مسائل اجتماعی و محیطی: روابط‌عمومی باید به مسائل اجتماعی و محیطی توجه کنند و از روش‌هایی مانند مسؤولیت اجتماعی CSR (Corporate Social Responsibility) برای ارتقاء شناخت از سازمان و تقویت روابط با اجتماع استفاده کنند.


اگر بخواهیم یکی از مهم ترین کارکردهای روابط‌عمومی برای صنعت بیمه را برشماریم باید به نقش بسیار مهمی که روابط‌عمومی در توسعه بازار و افزایش اعتبار و شناخت برند دارد توجه کنیم.


روابط‌عمومی با بهره گیری از ابزارهایی چون ارتباط با رسانه‌ها، ارتباط با مشتریان از طریق رویدادها، وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی و ایمیل، برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی و مدیریت بحران، می تواند در مدیریت توسعه بازار و افزایش اعتبار صنعت بیمه و افزایش اعتماد مشتریان از یک سو و توسعه فرهنگ پذیری خدمات بیمه در جامعه از سوی دیگر کمک کند.


از سوی دیگر به نظر می رسد مجموعه روابط‌عمومی های صنعت بیمه از طریق یک برنامه جامع هم افزایی می توانند در توسعه فرهنگ پذیری بیمه نقش مهمی داشته باشند.


بهره گیری از روش های چون آموزش و اطلاع‌رسانی، برگزاری کمپین‌های آموزشی، ارتباط با جوامع محلی و حضور در رویدادها و فعالیت‌های اجتماعی و ارتباط موثر با رسانه‌ها و مشتریان در سایه یک برنامه یکپارچه ارتباطات می تواند به ارتقاء اعتماد عمومی به صنعت بیمه و فرهنگ پذیری بیمه کمک کند.


آنچه باید برای یک هم افزایی و اجرای یک برنامه جامع روابط‌عمومی در صنعت بیمه به ان توجه کنیم پیش نیازهای لازم در این زمینه است. دانش، مهارت و توانایی به عنوان شایستگی‌های حرفه‌ای برای عمل روابط‌عمومی با تمرکز بر روی مهارت‌های عمومی کسب و کار، روابط رسانه‌ای، و دانش نظری می تواند یکی از الزامات نیروی انسانی شاغل در روابط‌عمومی صنعت بیمه باشد.


از سوی دیگر فرایند برنامه‌ریزی استراتژیک(پژوهش، برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی) از دیگر پیش نیازهایی است که روابط‌عمومی صنعت بیمه برای دستیابی به یک همگرایی و حرکت به سوی یک هدف مشترک نیازمند آن تا در لوای این برنامه جامع ارتباطات بتواند به انچه صنعت بیمه برای توسعه بازار به ان نیازمند است کمک بیشتری داشته باشد.


همچنین اخلاق روابط‌عمومی از دیگر حوزه هایی است که نیازمند توجه بیش از پیش در صنعت بیمه است تا بتواند از طریق برنامه های افزایش اعتماد و رضایت مندی مخاطبان و ذینفعان به افزایش اعتبار و شناخت صنعت بیمه منجر شود.


روابط‌عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در رویکرد جدید خود در تلاش است تا از طریق توسعه تعاملات با روابط‌عمومی های صنعت بیمه و اجرای برنامه های مشترک بتواند یک همگرایی، هم افزایی و هم صدایی یکپارچه ای را برای انتقال پیام صنعت بیمه به جامعه ایجاد نماید . امید است بتوانیم با همفکری، همراهی و مشارکت روابط‌عمومی های صنعت بیمه و دستیابی به اهداف تعریف شده، گامی اثربخش در مسیر تحقق اهداف بلند مدت این صنعت در راستای توسعه رفاه اجتماعی برداریم.

 

انتهای پیام/

 

 


 

 

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

 

https://telegram.me/sharaPR

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد