درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 12:40   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 55215صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعییکشنبه، 6 خرداد 1403 - 14:19
هوش مصنوعی در نمایشگاه فناوری «ویواتک»‌ فرانسه عطر مورد علاقه شما را تولید می‌کند
| شرکت «سِنترونیکس» باور دارد هوش مصنوعی‌ای که طراحی کرده می‌تواند به کمک پاسخ‌های تست شخصیت، عطر اختصاصی برای علاقه‌مندان تولید کند. آیا الگوریتم‌ها می‌توانند دریابند چه عطری مورد علاقه شماست تا آن عطر به طور اختصاصی برای شما تولید شود؟
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || شرکت «سِنترونیکس» باور دارد هوش مصنوعی‌ای که طراحی کرده می‌تواند به کمک پاسخ‌های تست شخصیت، عطر اختصاصی برای علاقه‌مندان تولید کند.

آیا الگوریتم‌ها می‌توانند دریابند چه عطری مورد علاقه شماست تا آن عطر به طور اختصاصی برای شما تولید شود؟

شرکت «سِنترونیکس» باور دارد هوش مصنوعی‌ای که طراحی کرده می‌تواند به کمک پاسخ‌های تست شخصیت، عطر اختصاصی برای علاقه‌مندان تولید کند.

این استارتاپ یکی از شرکت‌کنندگان در هشتمین دوره از نمایشگاه فناوری «ویوا تکنولوژی» پاریس است. این نمایشگاه که بزرگترین نمایشگاه استارتاپ و نوآوری جهان است، از ۲۲ تا ۲۵ مه میزبان بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ شرکت استارتاپ از ۱۴۶ کشور بود که مجموعا بیش از ۳۰۰ نوآوری را به علاقه‌مندان معرفی کردند.

ربات مجهز به هوش مصنوعی استارتاپ سنترونیکس با استفاده با اطلاعاتی که خود شما در اختیار آن می‌گذارید عطری فردی و اختصاصی طراحی می‌کند.

 این دستگاه مجهز به سیلندرهایی است که به کمک تسمه نقاله واحدهای عطر را جابجا کرده و با هم ترکیب می‌کند. تعداد ترکیبات ممکن باورنکردنی است. آناهیتا مکانیک، از بنیان‌گذاران این شرکت و سرپرست طراحی عطرها در این باره توضیح می‌دهد:‌

«در این نسخه از دستگاه که ۴۶ واحد عطر دارد، بیش از ۵۰۰ میلیارد ترکیب عطری ممکن وجود دارد. البته به این تعداد نیازی نیست، اما هر فرمول منحصر به فرد است، بنابراین تکراری صورت نمی‌گیرد.»‌

انتخاب عطر با یک پرسشنامه آنلاین آغاز می‌شود. الگوریتم‌ها پاسخ‌های شما را می‌گیرند و آن‌ها را به کمک دانش عطرسازی ترکیب می‌کنند تا فرمول‌های منحصربه‌فرد خود را ایجاد کنند. 

اما این پرسشنامه بیشتر بر شخصیت شما متمرکز است تا سلایق عطری شما. مثلا می‌پرسد:‌ «چه رنگی به شما می‌آید؟ آیا خود را یک متفکر عمیق یا مبتکر می‌دانید؟»

به نظر نمی‌رسد که این پرسش‌ها ارتباط نزدیکی با عطر مورد علاقه شما داشته باشند، اما مکانیک می‌گوید طرح جامعی پشت آنها وجود دارد: «در واقع ما در جستجوی عمیق‌تر کشف علت سلایق حسی هستیم، یعنی چرا آنچه را که دوست داریم دوست داریم‌.»

او در ادامه توضیح می‌دهد:‌ «بنابراین سؤالاتی که ما می‌پرسیم کمی به دیدگاه شما مربوط می‌شود. آنها کمی شخصیت محور و مرتبط با سلایق شما هستند. بنابراین می‌توانم بگویم که ما به نوعی، تلاقی ترکیبی از هنر، علم، فناوری هستیم، زیرا که برنامه‌ریزی درازمدت داریم.»‌

در نمایشگاه ویواتک در پاریس، به کاربرانی که پرسشنامه را تکمیل می‌کنند یک کد دریافت داده می‌شود.

این کد سه فرمولی که الگوریتم هوش مصنوعی تولید کرده را به دستگاه می‌فرستد و آن ترکیت بوهای مختلف را آغاز می‌کند تا عطر مورد نظر را تولید کند.

آناهیتا مکانیک درباره توانایی‌های هوش مصنوعی توضیح می‌دهد:‌ «هوش مصنوعی واقعاً توانمندسازی فناوری است و به شما مسیری برای آزمون و خطا در هنری پیچیده می‌دهد.

نمی‌توانید از کسی بخواهید که از صفر شروع به ایجاد فرمول کند. بنابراین هوش مصنوعی اینجاست تا به شما کمک کند با چیزی شروع کنید، ببینید چه احساسی نسبت به آن دارید، سپس وارد معادله شوید و با همکاری ما خود را آموزش دهید.

بنابراین، می‌توانم بگویم یک جنبه آموزشی و رازگشایانه نیز وجود دارد که آن را در دسترس‌تر قرار می‌دهد.»

الگوریتم‌های این هوش مصنوعی در طول زمان یاد گرفته‌اند که چه چیزی بوی خوبی دارد و چه چیزی نه. بنابراین عطرهای نهایی نباید حاوی بوهای تند و زننده باشند.

البته نتیجه نهایی هیچ وقت از قبل مشخص نیست و شما نمی‌دانید پاسخ‌هایی که داده‌اید چگونه پردازش خواهد شد. مکانیک اما می‌گوید که تولید عطر بدبو به ندرت اتفاق می‌افتد.

حدود شش سال است این دستگاه در حال فعالیت و یادگیری است. شرکت سنترونیکس در هلند واقع اما در لندن، دبی و وین نیز مشغول به کار است.

منبع انگلیسی: euronews
منبع فارسی: شارا
 

انتهای پیام/

 

 


 

 

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

 

https://telegram.me/sharaPR


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد