![](/media/image/1403/03/06/4265062-photo_2024-05-26_00-00-36.jpg)
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || ادوبی به دلیل تبلیغات اخیر فتوشاپ که به نظر میرسد عکاسان را با هوش مصنوعی جایگزین میکند، مورد انتقاد انجمن عکاسان رسانهای آمریکا (ASMP) قرار گرفته است.
انجمن عکاسان رسانهای آمریکا در نامهای سرگشاده به ادوبی، این شرکت را به «انکار تکاندهنده عکاسی و عکاسانی که زندگی خود را وقف خلق آن کردهاند» متهم کرد.
این مقاله به تنشهای فزاینده بین خلاقان و شرکتهای فناوری که ابزارهای هوش مصنوعی قدرتمندی را توسعه میدهند، میپردازد.
برخی از خلاقان نگرانند که هوش مصنوعی در نهایت جایگزین آنها شود، در حالی که برخی دیگر معتقدند که این ابزارها می توانند به آنها کمک کنند تا خلاق تر باشند.
ادوبی استدلال میکند که هوش مصنوعی «فناوری را بیشتر دموکراتیک میکند» و «مجموعهای جدید از مشتریان را جذب میکند».
هنوز مشخص نیست که هوش مصنوعی در نهایت چه تأثیری بر صنعت خلاق خواهد داشت.
نویسنده: راب واکر
تاریخ انتشار: ۲۴ مه ۲۰۲۴
منبع انگلیسی: fastcompany
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
https://telegram.me/sharaPR
|