درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 02:19   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 55193صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیجمعه، 4 خرداد 1403 - 21:24
مسئولیت‌پذیری در استفاده از هوش مصنوعی و چالش‌های ارتباطی
در دنیای هوش مصنوعی، شجاعت به معنی جرأت پرسیدن سوالات دشوار و آمادگی برای مواجهه با پاسخ‌های آنهاست. ما باید آماده بحث‌هایی باشیم که ممکن است راحت نباشند، اما ضروری‌اند. به عنوان متخصصان ارتباطات، باید در خط مقدم نه تنها استفاده از فناوری، بلکه در توسعه آن باشیم.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در دنیای امروز، هوش مصنوعی به یکی از ابزارهای کلیدی در بسیاری از حوزه‌ها تبدیل شده است و هر روزه بسیاری از ما از امکانات آن بهره می‌بریم. اما مسئله‌ای که کمتر به آن پرداخته شده، مسئولیت‌پذیری در استفاده از این فناوری است. استفاده از هوش مصنوعی نیز مانند هر فناوری دیگری با چالش‌های اخلاقی و مسئولیت‌های اجتماعی، زیست‌محیطی و اقتصادی همراه است که نباید نادیده گرفته شوند. این مسئولیت‌ها باید جزئی از برنامه‌های کلی مسئولیت‌پذیری سازمان‌ها باشند.

هوش مصنوعی ابزاری خنثی نیست. این فناوری بر اساس داده‌های واقعی آموزش داده شده و به همین دلیل، پاسخ‌های آن اغلب نمایانگر تعصبات و ارزش‌های موجود در جامعه است. بنابراین، باید با دید انتقادی به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی نگریست و از خود پرسید که چه هنجارهایی را با استفاده از این ابزار تقویت می‌کنیم. اگر این سوالات را نادیده بگیریم، هوش مصنوعی تبدیل به آینه‌ای می‌شود که تنها وضعیت موجود و تصورات پذیرفته شده را بازتاب می‌دهد.

تشخیص هنجارها کار دشواری است، زیرا ما در میان آنها رشد کرده‌ایم و آنها را به عنوان واقعیت می‌پذیریم. هر انتخاب کلمه و تصویری که استفاده می‌کنیم، یا هنجاری را تقویت می‌کند یا آن را می‌شکند. به عنوان مثال، اگر از هوش مصنوعی بخواهیم تصویری از یک خانواده ارائه دهد، احتمالاً تصویری از یک مرد سفیدپوست، یک زن سفیدپوست و دو کودک سفیدپوست تولید خواهد کرد. بنابراین، اگر تنوع برای سازمان مهم است، باید به طور آگاهانه به آن توجه کنیم و نپنداریم که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی ارزش‌های بی‌طرفانه‌ای دارد یا به طور متنوع نمایندگی می‌شود .

پیامدهای ناخواسته


استفاده از هوش مصنوعی در سازمان‌ها شبیه به پریدن به آب‌های ناشناخته است: نمی‌دانید چه چیزی در اعماق نهفته است. با اینکه باید با اشتیاق به استقبال از تکنولوژی‌های جدید برویم، باید پیامدهای ناخواسته را نیز در نظر داشته باشیم. این پیامدها می‌توانند غیرمنتظره و گاه نامطلوب باشند. برای مثال، استفاده از هوش مصنوعی در ارتباطات می‌تواند به تقویت هنجارهای موجود منجر شود. همچنین، الگوریتم‌ها تمایل به ایجاد و تقویت حباب‌های اطلاعاتی دارند، که این می‌تواند تنوع اطلاعاتی را کاهش داده و اختلافات را در جامعه عمیق‌تر کند.

مسئولیت‌پذیری و هوش مصنوعی در ارتباطات


در دنیای هوش مصنوعی، شجاعت به معنی جرأت پرسیدن سوالات دشوار و آمادگی برای مواجهه با پاسخ‌های آنهاست. ما باید آماده بحث‌هایی باشیم که ممکن است راحت نباشند، اما ضروری‌اند. به عنوان متخصصان ارتباطات، باید در خط مقدم نه تنها استفاده از فناوری، بلکه در توسعه آن باشیم. هوش مصنوعی توسط انسان‌ها توسعه یافته و استفاده می‌شود، و ما شکل‌دهنده چگونگی فهم و تغییر جهان توسط این فناوری هستیم.


هوش مصنوعی آمده است تا بماند، و این به دست ما است که از آن به شکل خردمندانه، شجاعانه و بالاتر از همه مسئولانه استفاده کنیم، تا بتوانیم به همراه هم جامعه‌ای هوشمندتر بسازیم. به عنوان متخصصان ارتباطات، می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که هوش مصنوعی به همه خدمت می‌کند، نه فقط به تعداد کمی، و این کار را به گونه‌ای انجام می‌دهیم که به ارزش و یکتایی هر انسان احترام بگذارد .

 

منبع انگلیسی: procom

منبع فارسی: شارا

 

انتهای پیام/

 

 


 

 

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

 

https://telegram.me/sharaPR

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد