درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 26 خرداد 1403 - 21:56   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 55166صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیدوشنبه، 31 اردیبهشت 1403 - 15:55
روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
غلامرضا شمس ناتری/ کارشناس روابط‌عمومی - مدت زمانی است که از روابط‌عمومی به‌عنوان هنر هشتم یاد می‌شود؛ اما این سؤال باقی است که چه فرد یا گروهی روابط‌عمومی را هنر هشتم نامید؟ تلاشم در سرچ گوگل برای پیداکردن جواب این سؤال بی‌نتیجه ماند و نتوانستم در بین مطالب و مقالات جستجو شده کسی را شناسایی کنم که برای نخستین‌بار از روابط‌عمومی به‌عنوان هنر هشتم یادکرد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || مدت زمانی است که از روابط‌عمومی به‌عنوان هنر هشتم یاد می‌شود؛ اما این سؤال باقی است که چه فرد یا گروهی روابط‌عمومی را هنر هشتم نامید؟

تلاشم در سرچ گوگل برای پیداکردن جواب این سؤال بی‌نتیجه ماند و نتوانستم در بین مطالب و مقالات جستجو شده کسی را شناسایی کنم که برای نخستین‌بار از روابط‌عمومی به‌عنوان هنر هشتم یادکرد.

خوشحال خواهم شد اساتید و صاحب‌منصبان و صاحب نطران این رشته جزئیات بیشتری در این باره اطلاع‌رسانی کنند.

در جهان کنونی هنرهای بی‌شماری وجود دارد که از قدمت هر کدام از آنها قرن‌ها می‌گذرد.

اما دراین‌بین «شعر، موسیقی، تئاتر، نقاشی، مجسمه‌سازی، ادبیات، معماری و سینما»، به‌عنوان هنرهای هفت‌گانه جهانی در نظر گرفته شد که روابط‌عمومی نیز به‌عنوان هنر هشتم به این هنرهای فاخر افزوده و به هنر هشتم اطلاق گردید.

این هنر در یکی دو قرن اخیر بر سر زبان‌ها افتاد و به دلیل جذابیت، خلاقیت و تخصص خود را به این هنرها چسباند.

«روابط‌عمومی یا هنر هشتم» مهم‌ترین رکن دنیای مدرن در عصر ارتباطات است که توانسته جای خود را در تمام سازمان‌های جهانی و دولتی پیدا کند و امروزه از آن به‌عنوان مهم‌ترین رکن شکوفایی و نوآوری در هر مجموعه‌ای یاد می‌شود.

از نقش‌ها و مسئولیت‌های روابط‌عمومی می‌توان به شفاف‌سازی ارتباطی و ارائه اطلاعات، جلب مشارکت در تصمیم‌سازی، دوسویه کردن ارتباطات، توجه به نقش ویژه بازخورد در روابط‌عمومی، توجه به گروه‌های متخصص و رهبران افکار، ثبت و ضبط اطلاعات و. اشاره کرد. / منبع: خبرگزاری ایمنا

اگر به پیشینه تشکیل اولین واحد روابط‌عمومی در دنیا نگاهی گذرا داشته باشیم، به این واقعیت می‌رسیم که این حرفه‌وفن از نظر ماهیت و کارکرد قرابت زیادی با رسانه‌ها دارد. به‌نحوی‌که در یکی از تعاریف قدیمی، "روابط‌عمومی را هنر کاربرد خردمندانه از رسانه برای نفوذ در افکار عمومی" تعریف کرده‌اند. همچنین جالب است بدانیم پدر روابط‌عمومی در دنیا "ایوی لی" خبرنگار اقتصادی در نشریات نیویورک بوده است. در واقع شالوده و هسته اصلی تشکیل روابط‌عمومی به مفهوم امروزین آن در سال ۱۹۰۶ میلادی توسط شخصی به نام ایو لی که خبرنگار اقتصادی نشریات نیویورک بوده است پایه‌گذاری و تکوین‌یافته است و این امر نشانگر محوری بودن فعالیت‌های رسانه‌ای در روابط‌عمومی است. (سید محسنی،۱۳۸۹، ص ۱۰

این که هنر روابط‌عمومی چگونه هنری است باید به ماهیت وجودی آن پی برد.

افرادی که در روابط‌عمومی مشغول بکارند چه آموخته این رشته باشند یا نباشند باید بدانند پا در جایی گذاشته‌اند که سوای بخش‌ها و قسمت‌های سازمان و اداره خود هستند.

همان‌طور که هنر مقدس و جایگاه رفیعی در بین مردم عادی دارد که می‌گویند «فرزند هنر باش نه فرزند پدر / که فرزند هنر زنده کند نام پدر را» باید پی به این واقعیت مهم ببرند که شاید این هنر ذاتی نباشد؛ اما در خود هنرهای فراوان ارتباطی و غیر ارتباطی دارد که هر کسی نمی‌تواند به آن ورود کند.

این هنر، جنبه‌های مختلف ادراکی دارد که نیاز به شوق و علاقه و خلاقیت و مهم‌تر از همه ایمان داشتن به آن دارد که بتوان جایگاه رفیع آن را در سازمان شناخت و به آن چوب حراج نزد.

هنر هشتم هنری برآمده از روز آمدی و تخصص و فن است که گرچه نوپا است؛ اما در عصر ارتباطات نمود عینی دارد و نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن عبور کرد.

هنر روابط‌عمومی نفوذ در ذهن مخاطب داشته و دارد و ابزار آن نه‌تنها قلم و دوربین و... که باور قلبی برای ساختن دنیایی متفاوت از ساده‌انگاری‌ها و دور از تبلیغات و عوام‌فریبی است.

 

 

انتهای پیام/

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد