درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 05:40   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 55154صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 29 اردیبهشت 1403 - 12:08
روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
با مرور فعالیت و عملکرد روابط عمومی‌های دستگاه‌های مختلف می‌توان به این نتیجه رسید که روابط‌عمومی دستگاه‌ها بیشتر به دنبال برند سازی مدیران خود هستند. در مجموع این را نمی‌توان به تفکر روابط‌عمومی نسبت داد، چون در حال حاضر به یک سیاست کلی تبدیل شده است که مدیران دستگاه به عنوان یک شخص رسانه ای و قهرمان معرفی شوند، ولی همانطور که گفته شد روابط‌عمومی باید مردم دار و با مردم باشد حتی در مواردی که در دستگاهی علیه مردم حقی ضایع شده است، دست به اصلاح و روشنگری بزند و از مطالبات مردمی در مقابل سازمان تمام قد بایستد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || با نگاهی به تقویم ماه اردیبهشت و مرور رویدادهای واپسین روزهای این ماه، مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی جلب توجه می‌کند. در دنیای کنونی با توجه به پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی، ارتباطات؛ عنصر حیات بخش بشری قلمداد می شود. در این بین روابط عمومی‌ها می‌توانند به عنوان یک ابزار و پل ارتباطی نقش تسهیل کننده و بازیگری مهم در برقراری این ارتباطات باشند.

 

روابط‌عمومی مغز متفکر- گوش شنوا- چشم بینا- زبان گویا- دست اجرا- قلب پویا- موتور حرکت و شخصیت یک سازمان است. همانطور که قلب جریان خون را در تمامی بافت های بدن هدایت می کند و وظیفه دارد اکسیژن و مواد غذایی سالم را به همه بافت های بدن برساند و دی اکسید کربن و مواد زاید را از بافت ها دفع نماید، روابط‌عمومی نیز از طریق تسهیل ارتباطات درون و برون سازمانی همه خوبی‌ها را فیمابین جاری و تمام بدی ها را از سازمان می‌زداید، تا سازمان همیشه با مردم باشد و مردم‌داری تداوم یابد. روابط‌عمومی چشم و چراغ سازمان است، چشم است چون باید همه چیز را ببیند و تمامی چالش ها و بحران ها را پیش بینی نماید و راه حل برون رفت از آن ها را پیشنهاد دهد و چراغ است چون باید سازمان را در مسیر خواسته های مخاطبان و مردم‌داری هدایت نماید.


حال سوال اینجاست که چقدر روابط‌عمومی ها در این نقش مردم‌داری موفق عمل کردند؟!


با مرور فعالیت و عملکرد روابط عمومی‌های دستگاه‌های مختلف می‌توان به این نتیجه رسید که روابط‌عمومی دستگاه‌ها بیشتر به دنبال برند سازی مدیران خود هستند. در مجموع این را نمی‌توان به تفکر روابط‌عمومی نسبت داد، چون در حال حاضر به یک سیاست کلی تبدیل شده است که مدیران دستگاه به عنوان یک شخص رسانه ای و قهرمان معرفی شوند، ولی همانطور که گفته شد روابط‌عمومی باید مردم دار و با مردم باشد حتی در مواردی که در دستگاهی علیه مردم حقی ضایع شده است، دست به اصلاح و روشنگری بزند و از مطالبات مردمی در مقابل سازمان تمام قد بایستد.


متاسفانه در دهه‌های اخیر، نقش روابط‌عمومی کم رنگ شده و بیشتر به دنبال قهرمان سازی از مدیران دستگاه‌های تحت تابع می‌باشند.


نکته دیگری که در مورد آسیب شناسی روابط عمومی‌ها مرتبط با مدیران عالی دستگاه‌ها می‌توان اشاره کرد، وابستگی صرف روابط‌عمومی به مدیریت سازمان است و عموما با عدم سواد رسانه ای و شناخت ناکافی مدیر کل مجموعه از روابط‌عمومی و افکار عمومی همراه است که با تصمیمات خواسته یا ناخواسته موجب خسران و بدنامی دستگاه در افکار عمومی می شود.


روابط‌عمومی تبعید گاه نیست محل رویش هنر و علم است


آفت دیگری که در روابط عمومی‌ها وجود دارد و از طرف مدیران عالی دستگاه اتفاق می‌افتد عدم نگاه حرفه‌ای و تخصصی به روابط‌عمومی هاست، به طوری که اگر قرار باشد نیرویی را به خاطر اهمال کاری تنبیه و جابجا کنند، محل مقصد نیروی اهمال کار از دید مدیران بالا دست واحد روابط‌عمومی است. با این دیدگاه واحد روابط‌عمومی تبعیدگاه شناسانده می‌شود در حالی که روابط‌عمومی محل رویش هنر و علم است. این نگاه در مورد مدیر انتخاب شده برای این واحد نیز صدق می‌کند و اغلب از افراد بی تجربه و نالایق در این حوزه استفاده می‌شود.


عدم اعتماد و امین ندانستن روابط عمومی‌ها از طرف مدیران عالی، از آفت های موجود دیگر روابط‌عمومی است و این عدم اعتماد سبب شده است که روابط‌عمومی ها از جزئیات سازمان خود بی‌خبر باشند و گاها از رسانه های دیگر در جریان خبرهای سازمان خود قرار گیرند.


موارد یاد شده فوق گوشه‌ای از آسیب هایی هستند که خواسته یا ناخواسته از سوی مدیران عالی دستگاه‌ها بر پیکره روابط‌عمومی وارد می‌شود.


در باب آسیب شناسی داخلی اداره روابط‌عمومی نیز سخن بسیار است اما می‌توان به نبود ساختار تشکیلاتی مناسب، عدم استفاده از نیروی متخصص، آمیختگی تشکیلات (به طور مثال با حوزه ریاست، واحد فرهنگی، واحد بین الملل)، نبود اعتبارات و وجود رویکرد سنتی و ... اشاره کرد.


در پایان باید گفت راه حل درست برای جلوگیری از آسیب های روابط‌عمومی، انتصاب مدیران دارای دانش روابط‌عمومی و سواد رسانه ای است و در نهایت اگر این مدیر با دانش بالا، بخواهد هنر مردم داری را به شکل صحیح اجرا نماید باید نگاه خود را به اداره روابط‌عمومی از یک واحد تبعیدی و کم اهمیت به یک واحد مهم و راهبردی تغییر دهد و از مدیران متخصص در این زمینه بهره بگیرد.

عیسی احمدی تماجانی
کارشناس ارشد مدیریت رسانه
فعال حوزه روابط‌عمومی

 

انتهای پیام/

 

 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد