درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 16:07   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 55137صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 21:23
مرز باریک دو تخصص
دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
مهتاب سرخیل عضو انجمن متخصصان روابط‌عمومی - رویکرد روابط‌عمومی بر پایه ارتباطات دوطرفه و مخاطب‌محور بنا شده، در حالی که بازاریابی از رویکردی یک‌طرفه و متقاعدکننده برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در دنیای پویای ارتباطات و کسب و کار، روابط‌عمومی و بازاریابی نقش حیاتی در موفقیت کسب‌وکارها ایفا می‌کنند. در حالی که این دو حوزه به طور هم‌افزا برای افزایش آگاهی از برند، جذب مخاطب و ارتقای اعتبار یک مجموعه تلاش می‌کنند، تفاوت‌های ظریفی در استراتژی‌ها و اهداف و رویکردهای خود دارند که در این نوشتار کوتاه به برخی از آنها پرداخته‌ایم.


روابط‌عمومی هنر ایجاد گفتگو است و برقراری ارتباط و ایجاد تعامل با مخاطبان کلیدی سازمان، از جمله رسانه‌ها، مشتریان، کارکنان، سرمایه‌گذاران و جامعه به طور کلی را هدف قرار می‌دهد. این حوزه بر پایه ی اعتمادسازی و ارتباطات صادقانه بنا شده و به دنبال ایجاد تصویری مثبت و پایدار از برند در اذهان مخاطبان است. در مقابل بازاریابی؛ علم متقاعد کردن است.


بازاریابی بر شناسایی، پیش‌بینی و برآورده کردن نیازها و خواسته‌های مشتریان تمرکز دارد. این حوزه از طریق تکنیک‌های مختلف تبلیغاتی و ترویجی، به دنبال جذب مشتریان جدید و افزایش فروش محصولات یا خدمات سازمان است.


روابط‌عمومی در یک هدف اصلی به دنبال ایجاد تصویری مطلوب و جلب اعتماد مخاطبان است، در حالی که بازاریابی بر جذب مشتری و افزایش فروش تمرکز دارد.


رویکرد روابط‌عمومی بر پایه ارتباطات دوطرفه و مخاطب‌محور بنا شده، در حالی که بازاریابی از رویکردی یک‌طرفه و متقاعدکننده برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند.


پیام‌های روابط‌عمومی غالباً اطلاع‌رسانی، آموزشی و خبری هستند، در حالی که پیام‌های بازاریابی متقاعدکننده و تشویقی برای خرید یا اقدام مخاطب هستند.


مخاطبان روابط‌عمومی طیف گسترده‌تری از افراد را شامل می‌شود، از جمله مشتریان، رسانه‌ها، کارکنان، سرمایه‌گذاران و جامعه اما مخاطبان بازاریابی به طور خاص بر مشتریان متمرکز است.


ابزارهای روابط‌عمومی شامل بیانیه‌های مطبوعاتی، کنفرانس‌های خبری، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و ارتباط با اینفلوئنسرها، رویدادهای عمومی و ارتباطات با ذینفعان کلیدی می‌شود. در مقابل، حوزه کسب و کار و بازاریابی ضمن انجام تحقیقات بازار از محتواسازی تبلیغاتی، کمپین‌سازی و سایر ابزارهای موجود برای تبلیغات هدفمند و جذب بازار استفاده می‌کند.


روابط‌عمومی غالباً به عنوان یک فعالیت "غیرمستقیم" در نظر گرفته می‌شود، در حالی که بازاریابی به عنوان یک فعالیت "مستقیم" در نظر گرفته می‌شود. روابط‌عمومی غالباً به عنوان یک فعالیت بلندمدت با تمرکز بر ایجاد روابط پایدار با ذینفعان کلیدی تلقی می‌شود در حالی که بازاریابی ممکن است در کوتاه‌مدت متمرکز باشد.


آنچه مسلم است هر دوی این مهارت‌ها در هدف نهایی خود مجزا اما هم افزا به دنبال ارتقای وجهه ی برند و رسیدن به اهداف سازمانی هستند و اشتراکاتی دارند. از جمله شناخت دقیق مخاطبان و نیازها و خواسته‌های آنها در هردو تخصص ضروری است و اثربخشی فعالیت‌ها در هر دو حوزه باید به طور مستمر رصد و اندازه‌گیری شود. همسوسازی و تعامل این دو حوزه توامان می‌تواند به ایجاد فعالیت‌های منسجم‌تر و مؤثرتر منجر شود و به سازمان‌ها در رسیدن به طیف وسیع‌تری از مخاطبان و تقویت وفاداری به برند کمک کند.


درک صحیح تفاوت‌ها و نقاط اشتراک این دو حوزه با بهره گیری از کارشناسان آگاه و خبره هر تخصص می‌تواند به انتخاب استراتژی‌های مناسب برای رسیدن به اهداف سازمانی کمک شایانی کند.

 

انتهای پیام/

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد