درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 02:01   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 55131صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 10:13
روابط‌عمومی؛ از اطلاع‌رسانی تا اطلاع‌یابی
اگر می‌خواهیم روابط عمومی‌ها نقش اساسی و مهم خود را به خوبی ایفا کنند، باید چالش‌ها و دغدغه‌های افراد فعال در این حوزه را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم و تدابیر لازم را برای حل و رفع آن‌ها اتخاذ کنیم.
  

نویسنده: محمدرضا جلوه

مدیر روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس

 

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در عصر ارتباطات و در دورانی که به واسطه گسترش شبکه‌های اجتماعی، فرآیند اطلاع‌رسانی و پخش اخبار به طور چشمگیری سریع‌تر شده است، حجم زیادی از اطلاعات در سطح جامعه منتشر می‌شود که در بعضی موارد، برخی از آن‌ها غلط و جعلی هستند. در چنین شرایطی، یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که می‌تواند در آگاهی‌بخشی صحیح، دقیق، شفاف و سریع نقش مؤثری داشته باشد و پیرامون فعالیت‌های سازمان‌ها، اداره‌ها و دستگاه‌های مختلف روشنگری کند، واحد «روابط‌عمومی» در هر مجموعه است. نامگذاری 27 اردیبهشت ماه به عنوان «روز ارتباطات و روابط‌عمومی»، فرصت خوبی است تا به این بهانه، با یادآوری نقش و جایگاه حرفه روابط‌عمومی، بر چند نکته تأکید کنیم:


1. روابط عمومی‌ها، تریبون و رکن اطلاع‌رسانی سازمان‌ها هستند؛ اخبار آن‌ها را پوشش می‌دهند؛ خدمات‌شان را منعکس می‌کنند و در جهت تنویر افکار عمومی گام می‌بردارند. اگر این اقدامات صادقانه، خلاقانه و مبتنی بر اصول علمی انجام شوند، ضمن آگاهی‌بخشی به شهروندان، به اعتمادسازی، اقناع افکار عمومی و گسترش رضایت مردم منجر خواهند شد. از این منظر می‌توان گفت روابط عمومی‌ها، نقش بسیار پُررنگی در تقویت سرمایه اجتماعی به عهده دارند.


2. وظایف روابط عمومی‌ها به اطلاع‌رسانی درخصوص خدمات سازمان‌ها محدود نمی‌شود. «اطلاع‌یابی از نیازها و خواسته‌های شهروندان»، رسالت مهم دیگری است که روابط عمومی‌های نوین، باید آن را در زمره سرفصل‌های اصلی وظایف خویش قرار دهند. در این مسیر، آن‌ها می‌توانند در جایگاه یک بازوی مشورتی برای مدیران سازمان، مطالبات و دغدغه‌های مردم را رصد کنند؛ از آن‌ها اطلاع ‌یابند و موارد شناسایی شده را به مسئولان امر انتقال دهند. هم‌چنین، به صورت نظام‌مند و برنامه‌ریزی شده، پُلی ارتباطی میان مدیران سازمان و شهروندان برقرار کنند تا تعاملی دوسویه بین آن‌ها شکل بگیرد و همدلی مورد نیاز تقویت شود.


3. روابط عمومی‌ها برای این که بتوانند وظایف‌شان را به خوبی انجام دهند و به اهداف‌شان نائل شوند، باید ارتباط و همکاری سنجیده و مؤثری با رسانه‌ها برقرار سازند. از این طریق، می‌توانند از ظرفیت آن‌ها برای انتقال پیام‌های مدنظرشان و آگاه سازی مردم استفاده کنند. البته در این زمینه، باید توجه داشت رسانه‌ها ابزار تبلیغ سازمان‌ها نیستند. آن‌ها از حق انتقاد برخوردارند و همه افرادی که مخاطب نقدها هستند، باید خود را ملزم بدانند از انتقادات سازنده رسانه‌ها استقبال کنند. بنابراین، یک روابط‌عمومی حرفه‌ای، نقدهای صادقانه و دلسوزانه وارد به سازمان را می‌پذیرد. در واقع، خود را در جایگاه توجیه‌گر چشم و گوش بسته تمام اقدامات سازمان قرار نمی‌دهد یا از تصمیم‌ها و عملکردهای اشتباه مدیران بالادستی دفاع نمی‌کند؛ بلکه خود را موظف می‌داند در موضع مدافع حقوق مردم و امین سازمان، انتقادات منصفانه را به عنوان هدیه‌ای از جانب اصحاب رسانه، به مسئولان مربوطه منتقل کند. این امر قطعاً موجب اصلاح و بهبود عملکرد سازمان خواهد شد.


4. اگر می‌خواهیم روابط عمومی‌ها نقش اساسی و مهم خود را به خوبی ایفا کنند، باید چالش‌ها و دغدغه‌های افراد فعال در این حوزه را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم و تدابیر لازم را برای حل و رفع آن‌ها اتخاذ کنیم. مواردی از قبیل ضعف در ساختار تشکیلاتی، محدودیت نیروی انسانی، کمبود منابع مالی و وجود نگرش‌های غیرتخصصی به حرفه روابط‌عمومی، چالش‌هایی هستند که در برخی سازمان‌ها، کارکنان حوزه روابط‌عمومی با آن‌ها درگیر هستند. به اعتقاد نگارنده، در دنیای امروز، هر سازمانی که بخواهد در دستیابی به اهدافش موفق‌تر باشد، باید شرایط مناسب را برای تقویت و توانمندسازی روابط‌عمومی مجموعه‌اش فراهم کند.

 

انتهای پیام/

 

 


 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد