درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 02:06   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 55125صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 16:52
به مناسبت ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
غلامرضا شمس ناتری/ کارشناس روابط‌عمومی - چشم‌انداز واقعی روابط‌عمومی در ایران در چه شرایطی است و آیا می‌شود به آن امیدوار بود؟! شاید این سوال ذهن دست‌اندرکاران روابط‌عمومی در ایران باشد که پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی کجاست و آیا می‌شود برای ادامه کار این بخش نقطه امیدی یافت یا خیر؟!
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || چشم‌انداز واقعی روابط‌عمومی در ایران در چه شرایطی است و آیا می‌شود به آن امیدوار بود؟!

شاید این سوال ذهن دست‌اندرکاران روابط‌عمومی در ایران باشد که پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی کجاست و آیا می‌شود برای ادامه کار این بخش نقطه امیدی یافت یا خیر؟!

به نظر راقم سطور که مدت مدیدی در روابط‌عمومی شاغل بودم و با پوست و گوشت خود آنها را لمس کردم، نیک می‌دانم که دولت‌ها کمتر به این مقوله پرداخته و به آن اهمیت قائل شدند.

روابط‌عمومی فقط یک پل ارتباطی بین مردم و مسئولان نیست؛ بلکه جایگاهی است که بتواند سازمان را در منظر مخاطبان و خدمت گیرندگان ارتقا داده و مشکلات و نارسایی‌ها را با راه‌حل‌های کارشناسی مرتفع نماید.

هر ساله در آستانه ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط‌عمومی مطالب و پیام‌های تبریک بی‌شمار از سوی مسئولان از صدر تا ذیل صادر می‌شود، بنرهایی در باب اهمیت روابط‌عمومی در سازمان‌ها و ادارات نصب می‌شود از دست‌اندرکاران روابط‌عمومی تحلیل می‌شود؛ اما اندکی برای زدودن مشکلات این بخش گامی برداشته نمی‌شود!

روابط‌عمومی‌ها سال‌هاست از نبود کد اعتباری رنج می‌برند و عدم استخدام فارغ‌التحصیلان در مراکز دولتی از دغدغه‌های روابط‌عمومی‌هاست که کمتر به آن پرداخته شده است.

نبود دوره‌های آموزشی منطبق با روابط‌عمومی و نداشتن تجهیزات لازم برای ثبت و ضبط فعالیت ادارات و حتی نبود یک مسئول روابط‌عمومی در اداره از کمبودهای مثال‌زدنی است.

بکار گرفتن نیرویی که از روابط‌عمومی بی‌اطلاع است و کارکردهای روابط‌عمومی را نمی‌شناسد و تعامل با رسانه و آگاهی از خبرنویسی و... ندارد از ضعف‌های موجود در ادارات است که انکارناپذیر است.

با چنین حال و احوالی توقع وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها از روابط‌عمومی بالاست که می‌بایست در نزد افکار عمومی خوش بدرخشند و چالش‌های موجود را برطرف سازند.

آیا با چنین رویکردی می‌شود انتظار داشت روابط‌عمومی به سرمنزل مقصود برسد و گره از مشکلات خود و تعامل با رسانه، مخاطبان و... را بردارد؟!

عدم تربیت نیروی انسانی علاقه‌مند به روابط‌عمومی که بتواند در این بخش فعالیت کند از چالش‌های موجود روابط‌عمومی‌هاست که انگیزه لازم را با وجود حساسیت و استرس فراوان به بوته فراموشی می‌سپارد.

روز ارتباطات و روابط‌عمومی را نباید کالایی تجملی فرض کرد که با یک تجلیل و یک پیام به اتمام رساند، بلکه باید مدیران سازمان از این روز تا سال آینده در این فکر باشند که چگونه می‌توانند روابط‌عمومی‌ها را از چالش‌های موجود رهایی داده و کارنامه موفقی برای آن بسازند.

 

انتهای پیام/

 

 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد