درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 02:42   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 55122صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 15:48
ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
موسی‌الرضا شبرنگی - برای بقا، برای بودن، برای‌آنکه باشیم، باید که مدیرمحوری پیشه سازیم. مافوق که ناراضی باشد به اشاره‌ای، معدوم می‌شوی و دیگر نیستی تا تئوری‌های ناب، تا نظریات زیبای علوم ارتباطات را در ظرف کوچک اندیشه‌های بسته و جزم و صلب جاری و ساری کنی. اصلاً وجود روابط‌عمومی در جوامع بسته خود تناقضی عظیم است بسان شمعی در شب طوفانی.
  

 

 نویسنده: موسی‌الرضا شبرنگی


شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || برای بقا، برای بودن، برای‌آنکه باشیم، باید که مدیرمحوری پیشه سازیم. مافوق که ناراضی باشد به اشاره‌ای، معدوم می‌شوی و دیگر نیستی تا تئوری‌های ناب، تا نظریات زیبای علوم ارتباطات را در ظرف کوچک اندیشه‌های بسته و جزم و صلب جاری و ساری کنی. اصلاً وجود روابط‌عمومی در جوامع بسته خود تناقضی عظیم است بسان شمعی در شب طوفانی.


غرق خون بود و نمی‌مرد ز حسرت فرهاد
 خواندم افسانه شیرین و به خوابش کردم


 اما هستیم همچنان و می‌کاویم روزنه‌هایی را تا بااحتیاط تمام برای سازمان، برای ذهن‌های بسته، برای مجیزه‌گویان، نمودار سازیم اثرات شگرف نهاد روابط‌عمومی را. رک و صریح که بگویی می‌شوی کارمند بد سازمان.


 در این زمانه�" بی های‌وهوی لال پرست
 خوشا به حال کلاغان قیل‌وقال پرست


 بی‌تعارف باید گفت کمتر کسانی یافت می‌شوند که از نقد خرسند شوند. مطیع اوامر باید بود و ماله در دست در پی تحقق منویات دوید. روز و شب هم نمی‌شناسد. تلاش برای ارایه چهره مطلوب از سازمان، جایش را می‌دهد به برندسازی برای مدیر ارشد. دیگر هدف و منظور و برکات و ثمرات و چرایی و چگونگی خبر افتتاح یک مراسم و همایش مهم نیست که اصل بر ذکر و انتشار با حضور مقامات است و تو باید استرس بگیری که مبادا قطار اسامی مدیران حاضر از قلم بیفتد. اصلاً مرزهای خبرنویسی و عناصر خبری درهم‌شکسته می‌شود. این‌گونه و با این منوال، رسالت ماهوی و فلسفه ذاتی نهاد روابط‌عمومی که همانا ایجاد تفاهم میان سازمان و جامعه است به بوته فراموشی سپرده می‌شود. به‌زور هم نمی‌شود بر قامتش، لباس نظریاتی همچون دوسویه بودن ارتباط و غیره را پوشاند که رختی می‌شود پر از وصله ناجور و پیکره‌ای مترسک‌وار.


 با تمام مصائب موجود که ملهم و متأثر از فضای کلی هر جامعه‌ای است بازهم و بازهم از روابط‌عمومی امید آفرینی مطالبه می‌شود. اطلاع‌رسانی از خدمات و سرویس‌ها و آگاهی‌بخشی پیرامون محصولات تولیدی و خدماتی و این خود کورسوی امید و پر از بخت و اقبال است برای دست‌اندرکاران این حرفه، چرا که احساس نیاز شده است به قابلیت‌ها و فنونی که در اختیار داریم. چاره‌ای نیست. مدیرمحوری را تحمل کرده و در شیبی ملایم می‌کوشیم تا نگرش‌ها را تغییر داده و همسو سازیم افکار و اندیشه‌ها را با آنچه که در ذهن زیبای خود داریم. هم مسیر و همراه سازیم همگان را با اهداف متعالی عالی‌ترین نهاد سازمان‌ها یعنی چشم و گوش بینا و اتاق شیشه‌ای که نامش روابط‌عمومی است.


 پس هزاران‌هزار تبریک می‌فرستیم به خودمان که در عمر کمی بیشتر از نیم‌قرن روابط‌عمومی، هیمه افروز مجمر همیشه نورانی میدان آگاهی‌بخشی بوده‌ایم و هستیم. فقط حواسمان باشد که برای ایجاد تغییر نگرش در مدیران و فرهنگ‌سازی و غیره و ذلک، اول باید حفظ بقا کنیم و ساقط نشویم از هست‌ونیست بعداً فنون و فن‌های روابط‌عمومی را اجرا کنیم. چگونگی انجام این کار خطیر با خودتان.

 

انتهای پیام/

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد