شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || تحقیقات DeSmog نشان میدهد که نیمی از اعضای هیئتمدیره شش شرکت بزرگ ارتباطات جهان با صنایع آلاینده مانند سوختهای فسیلی، پلاستیک و آب و برق مرتبط هستند.
این تضاد منافع در هیئت مدیره میتواند اقدامات موثر آب و هوایی را خنثی کند.
کارمندان این شرکتها میگویند که با مخالفت در بالاترین سطوح شرکتها روبرو هستند.
در اینجا برخی از یافتههای کلیدی گزارش آمده است:
- از مجموع 64 عضو هیئت مدیره درOmnicom Group، WPP، Interpublic Group (IPG)، Publicis Groupe، Dentsu وهاوَس، 32 عضو دارای تجربه قابل توجهی در بخشهای کربن سنگین مانند سوختهای فسیلی، تامین مالی سوختهای فسیلی، پلاستیک، آب و برق و هوانوردی هستند.
این شش شرکت در مجموع 67 میلیارد دلار درآمد در سال 2022 داشتند و بر صنعت ارتباطات تسلط دارند.
طبق تحقیقات DeSmog و گروه کمپین Clean Creatives، آنها در دو سال گذشته دست کم 163 قرارداد با مشتریان سوخت فسیلی بستهاند.
کارمندان این شرکتها میگویند که با مخالفت در بالاترین سطوح شرکتها روبرو هستند زمانی که مسائل مربوط به نمایندگی برندهای آلاینده را مطرح میکنند.
متخصصان میگویند که این تضاد منافع میتواند خطرات قانونی را برای اعضای هیئت مدیره ایجاد کند، زیرا آنها میتوانند به دلیل آسیب رساندن به شهرت شرکتها و متحمل شدن ضرر مالی، مورد سرزنش قرار گیرند.
این گزارش خواستار تغییراتی در ترکیب هیئت مدیره و همچنین اقداماتی برای رسیدگی به "انتشارات تبلیغاتی" - انتشار گازهای گلخانهای مرتبط با افزایش فروش محصولات و خدمات آلاینده - است.
این گزارش همچنین به نسل جدیدی از خلاقان اشاره میکند که به طور فزایندهای به دنبال کار در شرکتهایی هستند که به پایداری پایبند هستند و تمایل کمتری به کار با مشتریان صنعت سوخت فسیلی دارند.
این گزارش نشان میدهد که صنعت تبلیغات و روابطعمومی با یک نقطه عطف مهم در مورد آب و هوا مواجه است.
برای مطالعه گزارش کامل به https://www.desmog.com/ مراجعه کنید.
منبع انگلیسی: desmog
منبع فارسی: شارا
|