درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 02:01   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54946صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیشنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 17:40
شرکت آکسا در ترکیه، پیشگام هفته کاری ۴ روزه در این کشور
هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
یک شرکت تولیدکننده الیاف اکریلیک در ترکیه به نام آکسا، برای اولین بار در این کشور به صورت آزمایشی و به مدت یک سال، هفته کاری ۴ روزه را برای ۲۰۰ کارمند خود بدون تغییر در حقوق و مزایای آنها آغاز کرد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ایران (شارا) || یک شرکت تولیدکننده الیاف اکریلیک در ترکیه به نام آکسا، برای اولین بار در این کشور به صورت آزمایشی و به مدت یک سال، هفته کاری ۴ روزه را برای ۲۰۰ کارمند خود بدون تغییر در حقوق و مزایای آنها آغاز کرد.

هدف از این طرح، سنجش میزان کارایی عملیاتی و افزایش تعادل بین کار و زندگی کارمندان است.

 تاثیر مثبت هفته کاری ۴ روزه بر کارمندان آکسا:

- افزایش بیش از ۸۵ درصدی مشارکت کارکنان
- افزایش بهره‌وری
- افزایش انگیزه
- ایجاد تعادل بهتر بین کار و زندگی
- افزایش "بطور قابل توجهی" درخواست‌های شغلی

 چالش‌های پیش روی اجرای هفته کاری ۴ روزه:

- عدم تناسب این طرح با همه شرکت‌ها: شرکت مجارستانی تله‌کام پس از عدم موفقیت این طرح، به برنامه کاری استاندارد خود بازگشت.

- نیاز به انعطاف‌پذیری در تعیین روزهای تعطیل: در ابتدا سه‌شنبه و پنج‌شنبه به عنوان روزهای تعطیل در نظر گرفته شد، اما بعداً شرکت تصمیم گرفت روزهای تعطیل را با انعطاف بیشتری تعیین کند
.
- تمایل برخی کارمندان به ساعات کاری کمتر به جای تعطیلی کامل یک روز: شرکت آکسا در پاسخ به این درخواست‌ها، شروع به گنجاندن تعطیلات ساعتی روزانه به عنوان بخشی از هفته کاری ۴ روزه کرد.

 هفته کاری ۴ روزه در دیگر کشورهای جهان:

- آکسا اولین شرکت بزرگ در ترکیه است که این طرح را اجرا می‌کند.

- تحقیقات در بریتانیا نشان می‌دهد که اکثر شرکت‌هایی که این طرح را به صورت آزمایشی اجرا می‌کنند، دیگر به برنامه کاری استاندارد ۵ روز در هفته برنمی‌گردند.
 

-  ۴۵ شرکت آلمانی نیز برای مقابله با بحران‌های کاری، هفته کاری کوتاه را آغاز کرده‌اند.

استیو کوهن، یکی از ثروتمندان جهان، هفته گذشته گفت که انتظار دارد مشاغل بیشتری به سمت هفته کاری ۴ روزه حرکت کنند.

 مزایای کلی هفته کاری ۴ روزه:

- افزایش رضایت شغلی کارکنان
- کاهش استرس و فرسودگی شغلی
- بهبود تعادل بین کار و زندگی
- افزایش بهره‌وری و خلاقیت
- جذب و حفظ استعدادهای برتر
- کاهش هزینه‌های شرکت (مانند هزینه‌های مربوط به مصرف انرژی و آب)

 چالش‌های کلی هفته کاری ۴ روزه:

- نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت زمان کارآمد
- احتمال افزایش حجم کار در روزهای کاری
- نیاز به جلب رضایت مشتریان و ذینفعان
- عدم تناسب با برخی مشاغل و صنایع

با وجود چالش‌ها، هفته کاری ۴ روزه می‌تواند مزایای قابل توجهی برای کارکنان و شرکت‌ها به ارمغان بیاورد.

نتایج مثبت طرح آزمایشی شرکت آکسا نشان می‌دهد که این ایده می‌تواند در سایر شرکت‌ها و کشورهای دیگر نیز با موفقیت اجرا شود.

آینده هفته کاری ۴ روزه در ترکیه و جهان به طور کلی، به عملکرد شرکت‌هایی که این طرح را اجرا می‌کنند و همچنین به نگرش و نیازهای کارکنان و ذینفعان بستگی دارد.

منبع انگلیسی: euronews
منبع فارسی: شارا

 

انتهای پیام/

 

 


 

 


با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
https://telegram.me/sharaPR
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد