درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 07:30   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی
  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54889صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیجمعه، 24 فروردین 1403 - 18:39
روابط‌عمومی یعنی احترام!
نویسنده: دکتر عادل میرشاهی (مشاور ارشد روابط‌عمومی) - نتیجه احترام اعتماد است. نتیجه احترام روابط قوی با سازمان‌ها و اشخاص دیگر است. نتیجه احترام اثربخشی بیشتر و شهرت و اعتبار بیشتر است. بنابراین تمام اهالی روابط‌عمومی می‌دانند که وظیفه‌ای جز احترام گذاشتن ندارند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در میان تمام تعاریف روابط‌عمومی که تا کنون شنیده‌ایم، واژه احترام، شاید کمتر دیده شده باشد. البته ما در ادبیاتمان واژه تکریم را بارها شنیده‌ایم، اما احترام و معادل قرار دادن آن برای روابط‌عمومی موضوع دیگری است که در این یادداشت به آن می پردازیم.


احترام، پایه و اساس هر رابطه موفق، از جمله روابط‌عمومی است. در روابط‌عمومی، احترام به معنای ارزش قائل شدن برای مخاطبان و مشتریان و درک نیازها و خواسته‌های آنهاست با این حال اگر در موضوع عمیق شویم می‌بینیم که روابط‌عمومی خود چیزی جز احترام نیست.


1. اگر روابط‌عمومی‌ها با مخاطبان خود بر اساس کدهای اخلاقی رفتار می‌کنند به این دلیل است که روابط‌عمومی یعنی احترام.


2. اگر روابط‌عمومی‌ها باید صدای مخاطبان را بشنوند، بدین معناست که روابط‌عمومی یعنی احترام.


3. اگر روابط‌عمومی‌ها باید پاسخگوی افکار عمومی باشند، بدین معناست که روابط‌عمومی یعنی احترام.


4. احترام به حریم خصوصی دیگران اگر محور اقدامات روابط‌عمومی است، نشان می دهد که روابط‌عمومی یعنی احترام.


5. اگر روابط‌عمومی‌ها باید همدلی کنند، بدین معناست که مشکل دیگران را محترم می‌دارند و این یعنی احترام.


6. اگر روابط‌عمومی در سازمان تشریفات را مدیریت می‌کند، بدین معناست که روابط‌عمومی یعنی احترام.


7. اگر روابط‌عمومی‌ها باید اصول ارتباطات انسانی را رعایت کنند، بدین جهت است که روابط‌عمومی یعنی احترام.


8. اگر از روابط‌عمومی‌ها خواسته شده که خشم خود را علنی نکنند و خوددار باشند، نشان می دهد که روابط‌عمومی یعنی احترام.


9. اگر روابط‌عمومی‌ها باید موضوعات را تا رسیدن به یک نتیجه مشخص پیگیری کنند، بیانگر این است که روابط‌عمومی یعنی احترام.


10. اگر روابط‌عمومی باید متنی بدون غلط بنویسد، نشان دهنده این است که روابط‌عمومی یعنی احترام.


بدیهی است که نتیجه احترام اعتماد است. نتیجه احترام روابط قوی با سازمان‌ها و اشخاص دیگر است. نتیجه احترام اثربخشی بیشتر و شهرت و اعتبار بیشتر است. بنابراین تمام اهالی روابط‌عمومی می‌دانند که وظیفه‌ای جز احترام گذاشتن ندارند.


در نهایت، احترام به عنوان یک اصل اساسی در روابط‌عمومی، نقشی کلیدی در ایجاد روابط موفق با مخاطبان و دستیابی به اهداف سازمانی ایفا می‌کند.
 

انتهای پیام/

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد