درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 20:15   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54885صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 7 خرداد 1403 - 08:08
استراتژی‌های تصمیم‌گیری: 4 گام برای موفقیت
تصمیم‌گیری یک مهارت مهم است که می‌توان با تمرین آن را ارتقا داد. با استفاده از استراتژی‌های مناسب و تعادل بین عقلانیت و شهود، می‌توانید به طور موثرتری تصمیم‌گیری کنید و استرس را از این فرایند حذف کنید.
  

  شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || تصمیم‌گیری بخش جدایی‌ناپذیر زندگی است. از انتخاب‌های کوچک روزانه تا تصمیمات بزرگ و استراتژیک، همگی نیازمند اتخاذ تصمیم درست هستند.


در این مقاله، به بررسی استراتژی‌های موثر برای تصمیم‌گیری بدون استرس می‌پردازیم.

اهمیت تعادل بین عقلانیت و شهود
تحقیقات نشان می‌دهد که بهترین تصمیم‌گیری‌ها زمانی اتفاق می‌افتند که تعادلی بین تفکر عقلانی و شهود برقرار باشد.

عقلانیت به معنای تجزیه و تحلیل دقیق گزینه‌ها و بررسی مزایا و معایب هر یک است. شهود به معنای حس درونی یا غریزه‌ای است که به شما می‌گوید کدام گزینه مناسب‌تر است.

قدرت شهود
برخی افراد به قدرت شهود خود ایمان دارند و بر اساس آن تصمیم می‌گیرند. تحقیقات نشان داده است که شهود می‌تواند در بسیاری از موارد راهنمای قابل اعتمادی باشد. تجربه گذشته، دانش و مهارت‌های فرد در شکل‌گیری شهود نقش دارند.

4 مرحله برای تصمیم‌گیری بدون استرس

با خود صادق باشید. به خواسته‌های واقعی خود توجه کنید و اجازه ندهید نظرات دیگران مانع تصمیم‌گیری شما شود.

مزایا و معایب را فهرست کنید. تمام جوانب مثبت و منفی هر گزینه را به طور دقیق بررسی کنید.

گزینه‌های جایگزین را در نظر بگیرید. به دنبال راه‌هایی برای جلب رضایت خود و دیگران باشید.

تصمیم بگیرید و به آن پایبند باشید. پس از انتخاب، به جای تردید و جستجوی نظر دیگران، به دنبال عملی کردن تصمیم خود باشید.

ارزش ثبت و ضبط
نوشتن در یک ژورنال می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری‌های بهتر کمک کند. با ثبت تجربیات و الگوهای تصمیم‌گیری خود، می‌توانید درک بهتری از نحوه عملکرد خود در شرایط مختلف به دست آورید و استرس تصمیم‌گیری را کاهش دهید.

جمع‌بندی
تصمیم‌گیری یک مهارت مهم است که می‌توان با تمرین آن را ارتقا داد. با استفاده از استراتژی‌های مناسب و تعادل بین عقلانیت و شهود، می‌توانید به طور موثرتری تصمیم‌گیری کنید و استرس را از این فرایند حذف کنید.

نویسنده: ریتا واتسون
منبع انگلیسی: psychologytoday
منبع فارسی: شارا

 

انتهای پیام/

 

 


 

 

 

  

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد