درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 14:54   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54871صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 6 خرداد 1403 - 08:03
میدیاکراسی: بررسی ابعاد مختلف: بررسی ابعاد مختلف
میدیاکراسی، که به عنوان "حکومت رسانه‌ها" یا "سلطه رسانه‌ها" نیز شناخته می‌شود، به نوعی از حکومت اشاره دارد که در آن رسانه‌ها نقش اصلی را در اداره جامعه ایفا می‌کنند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || میدیاکراسی، که به عنوان "حکومت رسانه‌ها" یا "سلطه رسانه‌ها" نیز شناخته می‌شود، به نوعی از حکومت اشاره دارد که در آن رسانه‌ها نقش اصلی را در اداره جامعه ایفا می‌کنند.


در یک میدیاکراسی، رسانه‌ها می‌توانند بر افکار عمومی، تصمیم‌گیری‌های سیاسی و سایر جنبه‌های زندگی اجتماعی تأثیر قابل توجهی بگذارند.

میدیاکراسی می‌تواند از طریق روش‌های مختلفی مانند:

کنترل جریان اطلاعات: رسانه‌ها می‌توانند با کنترل اینکه چه اطلاعاتی منتشر می‌شود و چه اطلاعاتی منتشر نمی‌شود، بر افکار عمومی تأثیر بگذارند.


تکرار و برجسته‌سازی: رسانه‌ها می‌توانند با تکرار مداوم یک پیام یا برجسته‌سازی یک موضوع خاص، آن را به یک موضوع مهم در ذهن مردم تبدیل کنند.


ایجاد چارچوب ذهنی: رسانه‌ها می‌توانند با استفاده از زبان، تصاویر و داستان‌ها، چارچوب ذهنی مردم را در مورد مسائل مختلف شکل دهند.


میدیاکراسی مزایا و معایب مختلفی دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

مزایای میدیاکراسی:

اطلاع‌رسانی به مردم: رسانه‌ها می‌توانند مردم را از رویدادها و مسائل مهم آگاه کنند.


ایجاد گفتگوی عمومی: رسانه‌ها می‌توانند فضایی برای گفتگوی عمومی در مورد مسائل مهم ایجاد کنند.


پاسخگویی دولت: رسانه‌ها می‌توانند دولت را در قبال عملکردش پاسخگو نگه دارند.


معایب میدیاکراسی:

تمرکز قدرت: در یک میدیاکراسی، قدرت در دست تعداد محدودی از افراد یا سازمان‌های رسانه‌ای متمرکز می‌شود.


تأثیر بر افکار عمومی: رسانه‌ها می‌توانند برای دستکاری افکار عمومی و ترویج یک ایدئولوژی خاص استفاده شوند.


نادیده گرفتن دیدگاه‌های مخالف: رسانه‌ها ممکن است دیدگاه‌های مخالف را نادیده بگیرند یا به آنها کم‌توجهی کنند.


در نهایت، میدیاکراسی یک پدیده پیچیده با مزایا و معایب مختلف است.
 

منبع: bard
 

انتهای پیام/

 

 


 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد