درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 03:19   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54868صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 2 خرداد 1403 - 09:03
دیپ‌فیک و فیک: بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌ها
با آگاهی از دیپ‌فیک و فیک، و با استفاده از راهکارهای مقابله با آنها، می‌توانیم به حفظ اطلاعات درست و جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست کمک کنیم.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || دیپ‌فیک و فیک دو اصطلاح مرتبط با اطلاعات نادرست هستند که به طور فزاینده‌ای در دنیای امروز به‌کار می‌روند.

در اینجا به بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو اصطلاح می‌پردازیم:

دیپ‌فیک:

به ویدیوهایی اشاره دارد که با استفاده از هوش مصنوعی دستکاری شده‌اند تا به نظر برسد که شخص یا اشخاصی در حال گفتن یا انجام کاری هستند که در واقعیت هرگز انجام نداده‌اند.
دیپ‌فیک‌ها می‌توانند بسیار متقاعد کننده باشند و تشخیص آنها از ویدیوهای واقعی دشوار باشد.
از دیپ‌فیک می‌توان برای اهداف مختلفی مانند سرگرمی، آموزش، یا فریب و انتشار اطلاعات نادرست استفاده کرد.


فیک:

به هر نوع اطلاعاتی اشاره دارد که نادرست، گمراه‌کننده یا جعلی باشد.
فیک‌ها می‌توانند در قالب‌های مختلفی مانند متن، تصویر، ویدیو و صوت ارایه شوند.
از فیک‌ها می‌توان برای اهداف مختلفی مانند تبلیغات، پروپاگاندا، یا کلاهبرداری استفاده کرد.


تفاوت‌های دیپ‌فیک و فیک:

دیپ‌فیک نوع خاصی از فیک است که از هوش مصنوعی برای دستکاری ویدیوها استفاده می‌کند.
همه فیک‌ها دیپ‌فیک نیستند.
تشخیص دیپ‌فیک‌ها از ویدیوهای واقعی می‌تواند دشوار باشد.


شباهت‌های دیپ‌فیک و فیک:

هر دو نوع اطلاعات نادرست هستند.
هر دو می‌توانند برای اهداف مخرب استفاده شوند.
هر دو می‌توانند به اعتماد مردم به اطلاعات آسیب برسانند.


اهمیت آگاهی از دیپ‌فیک و فیک:

آگاهی از دیپ‌فیک و فیک به شما کمک می‌کند تا در برابر اطلاعات نادرست مقاوم‌تر باشید.
با آگاهی از این دو نوع اطلاعات نادرست، می‌توانید آنها را به طور موثرتری شناسایی کنید.
با شناسایی دیپ‌فیک و فیک، می‌توانید از انتشار آنها جلوگیری کنید.


راه‌های مقابله با دیپ‌فیک و فیک:

تفکر انتقادی: قبل از اینکه هر چیزی را به اشتراک بگذارید، در مورد صحت آن فکر کنید.
بررسی منابع: منبع اطلاعات را بررسی کنید و ببینید که آیا معتبر است یا خیر.
استفاده از ابزارهای fact-checking: از ابزارهای fact-checking برای بررسی صحت اطلاعات استفاده کنید.
گزارش دیپ‌فیک و فیک: اگر با دیپ‌فیک یا فیک مواجه شدید، آن را به مراجع مربوطه گزارش دهید.


با آگاهی از دیپ‌فیک و فیک، و با استفاده از راهکارهای مقابله با آنها، می‌توانیم به حفظ اطلاعات درست و جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست کمک کنیم.

 

منبع: bard
 

انتهای پیام/

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد