درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 00:52   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54807صفحه نخست » ادامه مطلب چهارشنبه، 11 فروردین 1403 - 13:47
مدل‌های هوش‌ مصنوعی با هم ارتباط برقرار می‌کنند و به یکدیگر آموزش می‌دهند
دانشمندان می‌گویند یک سری سیستم هوش مصنوعی ساخته‌اند که می‌توانند با هم صحبت کنند و مهارت‌هایشان را به هم انتقال دهند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || این سیستم‌ها بر اساس عملکرد شبکه‌های عصبی ساخته شده‌اند و مجموعه‌ای از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی به شمار می‌روند که چیدمان نورون‌ها در مغز را تقلید می‌کنند

دانشمندان می‌گویند یک سری سیستم هوش مصنوعی ساخته‌اند که می‌توانند با هم صحبت کنند و مهارت‌هایشان را به هم انتقال دهند.

به گزارش لایوساینس، این شبکه هوش مصنوعی تنها بر اساس دستورالعمل‌‌های نوشتاری قادر به یادگیری و اجرای وظایف است و می‌تواند آنچه را آموخته برای یک سیستم هوش مصنوعی «خواهر» توضیح دهد و سیستم خواهر نیز بدون هیچ آموزش یا تجربه قبلی در اجرای آن، همان کار را انجام دهد.

دانشمندان در مقاله‌ای که در روز ۱۸ مارس (۲۸ اسفند) در مجله علمی نیچر (nature) منتشر شد، می‌گویند که این نخستین هوش مصنوعی است که با استفاده از پردازش زبان طبیعی (ان‌ال‌پی/ natural language processing) با سیستم دیگری ارتباط برقرار کرده است. ان‌ال‌پی زیرشاخه‌ای از هوش مصنوعی است که قصد دارد زبان انسان را در رایانه بازآفرینی کند و در آن، ماشین‌ها می‌توانند متن یا گفتار نوشته‌شده را به طور طبیعی درک و بازتولید و معنی آن‌ها را استخراج کنند.

این سیستم‌ها بر اساس روش‌های شبکه‌های عصبی ساخته شده‌اند و مجموعه‌ای از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی به شمار می‌روند که چیدمان نورون‌ها در مغز را تقلید می‌کنند.

در این پژوهش علمی جدید، هنگامی که این وظایف به سیستم هوش مصنوعی آموخته شد، این شبکه توانست آن‌ها را در شبکه دوم‌ــ یعنی در یک کپی از شبکه اول‌ــ توضیح دهد تا شبکه دوم بتواند آن‌ها را بازتولید کند.

به گفته دانشمندان مرکز پژوهش‌های عصبی در دانشگاه ژنو سوییس، این نخستین باری است که دو سیستم هوش مصنوعی توانسته‌اند به روشی کاملا زبانی با یکدیگر اصطلاحا «صحبت کنند».

دانشمندان می‌گویند این کار را با یک مدل پردازش زبان طبیعی به نام «اس‌‌ــ‌برت» (S-Bert) که پیش‌تر برای درک زبان انسانی آموزش داده شده بود، انجام دادند. آن‌ها اس‌‌ــ‌برت را به یک شبکه عصبی کوچک‌تر که بر تفسیر ورودی‌های حسی و شبیه‌سازی اقدام‌های حرکتی در پاسخ متمرکز بود، متصل کردند.

دانشمندان می‌گویند یک سری سیستم هوش مصنوعی ساخته‌اند که می‌توانند با هم صحبت کنند و مهارت‌هایشان را به هم انتقال دهند.

به گزارش لایوساینس، این شبکه هوش مصنوعی تنها بر اساس دستورالعمل‌‌های نوشتاری قادر به یادگیری و اجرای وظایف است و می‌تواند آنچه را آموخته برای یک سیستم هوش مصنوعی «خواهر» توضیح دهد و سیستم خواهر نیز بدون هیچ آموزش یا تجربه قبلی در اجرای آن، همان کار را انجام دهد.

دانشمندان در مقاله‌ای که در روز ۱۸ مارس (۲۸ اسفند) در مجله علمی نیچر (nature) منتشر شد، می‌گویند که این نخستین هوش مصنوعی است که با استفاده از پردازش زبان طبیعی (ان‌ال‌پی/ natural language processing) با سیستم دیگری ارتباط برقرار کرده است. ان‌ال‌پی زیرشاخه‌ای از هوش مصنوعی است که قصد دارد زبان انسان را در رایانه بازآفرینی کند و در آن، ماشین‌ها می‌توانند متن یا گفتار نوشته‌شده را به طور طبیعی درک و بازتولید و معنی آن‌ها را استخراج کنند.

این سیستم‌ها بر اساس روش‌های شبکه‌های عصبی ساخته شده‌اند و مجموعه‌ای از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی به شمار می‌روند که چیدمان نورون‌ها در مغز را تقلید می‌کنند.

در این پژوهش علمی جدید، هنگامی که این وظایف به سیستم هوش مصنوعی آموخته شد، این شبکه توانست آن‌ها را در شبکه دوم‌ــ یعنی در یک کپی از شبکه اول‌ــ توضیح دهد تا شبکه دوم بتواند آن‌ها را بازتولید کند.

به گفته دانشمندان مرکز پژوهش‌های عصبی در دانشگاه ژنو سوییس، این نخستین باری است که دو سیستم هوش مصنوعی توانسته‌اند به روشی کاملا زبانی با یکدیگر اصطلاحا «صحبت کنند».

دانشمندان می‌گویند این کار را با یک مدل پردازش زبان طبیعی به نام «اس‌‌ــ‌برت» (S-Bert) که پیش‌تر برای درک زبان انسانی آموزش داده شده بود، انجام دادند. آن‌ها اس‌‌ــ‌برت را به یک شبکه عصبی کوچک‌تر که بر تفسیر ورودی‌های حسی و شبیه‌سازی اقدام‌های حرکتی در پاسخ متمرکز بود، متصل کردند.
 

منبع انگلیسی: independentpersian

منبع فارسی: شارا


 

انتهای پیام/

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد