درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 03:08   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54760صفحه نخست » ادامه مطلب چهاریکشنبه، 27 اسفند 1402 - 07:50
هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات
یک مطالعه نشان داد که مدل‌های زبانی بزرگ در 58 تا 88 درصد مواقع در پاسخ به سؤالات حقوقی دچار خطا می‌شوند. این خطاها می‌تواند شامل ساختن سوابق قانونی جعلی، ارایه اطلاعات نادرست در مورد قوانین و مقررات و سوگیری در تفسیر حقایق باشد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مدل‌های زبانی بزرگ مانند چت‌جی‌پی‌تی، متا و گوگل در هنگام بررسی یا کمک به پرونده‌های حقوقی، اغلب دچار توهم می‌شوند.

مگان مک کارتی کارینو از Marketplace با دانیل هو از موسسه هوش مصنوعی انسان‌محور استنفورد در مورد مطالعه اخیر این گروه در مورد اینکه چگونه این مدل‌ها به طور نگران‌کننده‌ای در پاسخ به سؤالات حقوقی دچار خطا می‌شوند، صحبت کرد.

نکات کلیدی:
مطالعه نشان داد که مدل‌های زبانی بزرگ در 58 تا 88 درصد مواقع در پاسخ به سؤالات حقوقی دچار خطا می‌شوند.

این خطاها می‌تواند شامل ساختن سوابق قانونی جعلی، ارایه اطلاعات نادرست در مورد قوانین و مقررات و سوگیری در تفسیر حقایق باشد.

خطرات اتکا به هوش مصنوعی در زمینه حقوقی، از جمله اتکای بیش از حد به خروجی این مدل‌ها و از دست دادن دقت و ظرافت مورد نیاز در تجزیه و تحلیل حقوقی، وجود دارد.

متخصصان بر این باورند که هوش مصنوعی می‌تواند به عنوان ابزاری برای کمک به وکلا در تحقیقات و وظایف اداری مفید باشد، اما نباید جایگزینی برای قضاوت و تخصص انسانی باشد.

دانیل هو: "ما تقریباً 200000 پرسش را طراحی کردیم که به هر چیزی نگاه می‌کردند، آیا این دو مورد در تنش هستند؟ هسته حقوقی در این مورد چیست؟ یا اصلا این مورد وجود دارد؟ و چیزی که در کل متوجه شدیم این است که میزان توهم به طرز نگران‌کننده‌ای بالا بود."

مگان مک کارتی کارینو: "یکی دیگر از مشکلات بزرگی که به آن اشاره کردید، آن چیزی است که شما آن را تعصب ضد و نقیض می‌نامید. آیا می‌توانید این مفهوم را توضیح دهید؟"

هو: "مطمئناً، مفهوم سوگیری خلاف واقع این ایده است که مدل‌های زبان بزرگ اغلب فرض می‌کنند که یک فرض واقعی در یک سؤال توسط کاربر درست است، حتی اگر کاملاً اشتباه باشد."

مک کارتی کارینو: "آیا خطراتی وجود دارد که می‌بینید حتی اگر این مدل‌های زبانی بزرگ را بتوان برای رفع این مشکل توهم اصلاح کرد؟"

هو: "قطعا. به‌طور کلی نگرانی در مورد آنچه مردم از آن به عنوان سوگیری اتوماسیون یاد می‌کنند وجود دارد، تمایل انسان‌ها به تکیه بیش از حد بر خروجی در اینجا و همانطور که برخی از افراد ممکن است بیش از حد به نتایج جستجوی برتر گوگل اعتماد کنند، همانطور که سیستم‌های هوش مصنوعی شروع به بهبود جستجو در موتورهای تحقیقاتی قانونی مانند Lexis و Westlaw می‌کنند، افراد ممکن است شروع به اعتماد بیش از حد کنند و واقعاً این کار را انجام ندهند. مواردی را که با توجه به حقایق خاص در یک پرونده مناسب‌تر هستند، آشکار کنید."

تاریخ انتشار: ۱۲ مارس۲۰۲۴
منبع انگلیسی: marketplace
منبع فارسی: شارا

 

انتهای پیام/

 

 


 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد