درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:59   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54752صفحه نخست » مسئولیت اجتماعی و ESGجمعه، 25 اسفند 1402 - 15:05
سیستان و بلوچستان، مسئولیت اجتماعی و هم‌افزایی ملی
سیدرضا جمشیدی - وظیفه انسانی و میهنی همه ما این است که در شرایطی که در آستانه فصل بهار قرار داریم با هم‌افزایی و تصمیم گری‌های به هنگام شرایطی را فراهم کنیم که مردم این استان با کمترین کمبود سال جدید را آغاز کنند. این در حالی است که امسال آغاز فصل بهار با ماه مبارک رمضان نیز همراه شده و به همین دلیل وظیفه دینی و انسانی ما حکم می‌کند توجه ویژه‌ای به وضعیت زندگی مردم سیل‌زده در این استان داشته باشیم.
  

  شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان و خسارت‌های زیادی که به بار آورده است نیازمند توجه مسئولان و مردم کشور است. این در حالی است که شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی نیز در این زمینه می‌بایست نقش ایفا کنند تا شرایطی به وجود بیاید که مردم این استان در آستانه آغاز سال جدید در شرایط سختی قرار نگیرند.

وظیفه انسانی و میهنی همه ما این است که در شرایطی که در آستانه فصل بهار قرار داریم با هم‌افزایی و تصمیم گری‌های به هنگام شرایطی را فراهم کنیم که مردم این استان با کمترین کمبود سال جدید را آغاز کنند. این در حالی است که امسال آغاز فصل بهار با ماه مبارک رمضان نیز همراه شده و به همین دلیل وظیفه دینی و انسانی ما حکم می‌کند توجه ویژه‌ای به وضعیت زندگی مردم سیل‌زده در این استان داشته باشیم.

در این زمینه تشکل‌های مدنی و بنگاه‌های اقتصادی نقش مهمی خواهند داشت و می‌توانند با رویکردی که در پیش می‌گیرند شرایطی را به وجود بیاورند که مسئولیت اجتماعی خود را در شرایط بحرانی مردم استان سیستان و بلوچستان انجام بدهند.

در همه کشورهای جهان سرعت میزان مواجهه افراد و سرمایه‌ها در برابر حوادث و بلایا بیشتر از سرعت‌کاهش آسیب‌پذیری است؛ بنابراین خطرات جدیدی به وجود آمده و خسارات ناشی از حوادث و بحران‌ها به‌صورت مداوم افزایش‌یافته است.

گزارش مرکز مطالعات اپیدمیولوژیک بلایا نشان می‌دهد، سالیانه به طور میانگین ۳۸۴ بلای طبیعی در جهان رخ می‌دهد. مخاطراتی مانند: سیل، زلزله، سونامی و گردباد سالانه حدود ۲۵۰ تا ۳۳۰ میلیارد دلار خسارت اقتصادی به دنبال داشته که تا سال ۲۰۳۰ این خسارت حدود ۴۱۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

بررسی آمار وقوع مخاطرات در ایران نیز نشان‌دهنده میزان بالای وقوع مخاطرات طبیعی و انسان‌ساخت است. این موضوع به علت موقعیت جغرافیایی و خصوصیات توپوگرافی ایران و آسیب‌پذیری بالای سازه‌ای و غیرسازه‌ای در ساختمان‌ها است که منجر به مرگ، صدمات بی‌شمار و پیامدهای سوء سلامتی می‌شود.

به همین دلیل در مورد سیل در استان سیستان و بلوچستان باید عنوان کرد نقش سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در مدیریت حوادث و بلایا بسیار حائز اهمیت است و سازمان‌های مردم‌نهاد فارغ از هرگونه تعصب و سوگیری می‌توانند نقش خود را در هریک از گام‌های چرخه مدیریت بحران ایفا نمایند.

این سازمان‌ها توانایی فوق‌العاده‌ای در جلب حمایت‌های اجتماعی دارند و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آنها چابکی و سرعت عمل در گسیل به منطقه تحت‌تأثیر حوادث و مخاطرات و همچنین ارزیابی‌های اولیه است.

توسعه پایدار بدون درنظرگرفتن رویکرد کاهش خطر و بلایا امکان‌پذیر نیست و در این میان این سازمان‌ها هستند که می‌توانند نقش هماهنگی و پل واسط بین دولت و مردم را به‌خوبی بازی کرده و امور مربوطه را تسهیل کنند.

ارتقای آگاهی در خصوص پیشگیری از مخاطرات، اقدامات کاهش آسیب، حمایت‌های روانی و هماهنگی جامعه محلی با سازمان‌های مسئول نیز از جمله ظرفیت‌های نهادهای مردم‌نهاد است.

سمن‌ها همچنین با سازماندهی تیم‌های امدادی محلی که علاوه بر شناخت منطقه به آداب و سنن، زبان و فرهنگ منطقه نیز آشنایی دارند در ارائه خدمات به مناطق حاشیه‌ای و محروم منطقه تحت‌تأثیر مخاطره، بسیار کارآمد عمل می‌کنند.

برای تحقق این هدف باید اقداماتی مانند: پیشگیری از خطرات جدید و کاهش خطر و بلایا از طریق اجرای یکپارچه و فراگیر اقتصادی، ساختاری، قانونی، اجتماعی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و تربیتی، زیست‌محیطی، فناوری، سیاسی و نهادی که مواجهه با مخاطرات و آسیب‌پذیری در برابر بلایا را کاهش داده و آمادگی برای پاسخ و بازتوانی پس از حوادث و تاب‌آوری در برابر بلایا را افزایش دهد.

در مدیریت جامعه‌محور مشارکت، توانمندسازی و حس مالکیت و تعلق به برنامه‌ها از ویژگی‌های اصلی است و مردم محلی باید از مخاطرات منطقه خود اطلاع داشته باشند، از پیامدهای احتمالی که خانواده و جامعه آنها را تهدید می‌کند، آگاه باشند و به هشدارهای مخاطرات در منطقه آشنایی داشته و نسبت به آن اقدامات مناسب انجام دهند.

به همین دلیل باید عنوان کرد در سیلی که در استان سیستان و بلوچستان رخ‌داده آنچه اهمیت دارد این است که بنگاه‌های اقتصادی و تشکل‌های مدنی به وظایف و رسالت‌هایی که برعهده دارند به‌خوبی عمل کنند و در یک فضای هم‌افزایی ملی شرایط را به شکلی رقم بزنند که مردم این استان در آستانه آغاز سال جدید با کمترین مشکلات ناشی از سیل مواجه باشند. اتفاقی که نیازمند هم‌اندیشی، همراهی و هم‌افزایی همه نهادهای مسئول دولتی و مدنی است.
 

منبع:  https://csrrasaneh.ir

 

انتهای پیام/

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد