درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 04:29   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54735صفحه نخست » آموزش روابط عمومیجمعه، 25 اسفند 1402 - 00:22
۱۰ درس روابط‌عمومی از عید نوروز
عید نوروز، باستانی‌ترین جشن ایرانیان، سرشار از آداب و رسومی است که هر کدام می‌توانند درس‌هایی برای روابط‌عمومی در دنیای امروز داشته باشند. در ادامه به ده نمونه از این درس‌ها اشاره می‌کنم:
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || عید نوروز، باستانی‌ترین جشن ایرانیان، سرشار از آداب و رسومی است که هر کدام می‌توانند درس‌هایی برای روابط‌عمومی در دنیای امروز داشته باشند. در ادامه به ده نمونه از این درس‌ها اشاره می‌کنم:

  ۱. نو شدن و خلاقیت:

همان‌طور که در عید نوروز خانه‌ها را تمیز و نو می‌کنیم، روابط‌عمومی نیز باید در به‌روزرسانی و خلاقیت در محتوای خود کوشا باشد. استفاده از روش‌های جدید برای ارتباط با مخاطبان، ایده‌های نو برای کمپین‌ها و به‌کارگیری ابزارهای دیجیتال، از جمله راهکارهای نو شدن در دنیای روابط‌عمومی است.

  ۲. صله‌رحم و تعامل:

دیدوبازدید در عید نوروز فرصتی برای تجدید دیدار با اقوام و دوستان است. روابط‌عمومی نیز باید برای ایجاد و حفظ تعامل با مخاطبان خود تلاش کند. پاسخگویی به نظرات و پیام‌ها، برگزاری رویدادهای حضوری و مجازی، و رصد و تحلیل بازخوردها، از جمله راه‌های تقویت تعامل با مخاطبان است.

  ۳. دیده‌بانی و فرصت‌شناسی:

در ایام نوروز، بسیاری از افراد به دنبال فرصت‌های جدید برای سفر، تفریح و تجارت هستند. روابط‌عمومی نیز باید با رصد و تحلیل محیط، فرصت‌های جدید برای برند خود شناسایی کند. در ایام نوروز بسیاری از افراد به دنبال فرصت‌های جدید برای سفر، تفریح و تجارت هستند. این موضوع می‌تواند فرصتی برای روابط‌عمومی‌ها باشد تا با رصد و تحلیل محیط، فرصت‌های جدید برای برند خود شناسایی کنند.

  ۴. احترام و قدردانی:

عید نوروز فرصتی برای بزرگداشت بزرگان و قدردانی از یکدیگر است. روابط‌عمومی نیز باید برای حفظ احترام و قدردانی از مخاطبان خود تلاش کند. ارائه خدمات باکیفیت، پاسخگویی به نیازها و خواسته‌ها، و قدردانی از وفاداری مخاطبان، از جمله راهکارهای حفظ احترام و قدردانی است.

  ۵. شادمانی و امید: ایجاد فضایی مثبت

عید نوروز، جشن شادمانی و امید به آینده است. روابط‌عمومی نیز باید در انتقال پیام‌های شاد و امیدبخش به مخاطبان خود کوشا باشد. استفاده از لحنی مثبت و امیدوارکننده در محتوای تولیدی، برگزاری کمپین‌های شاد و خلاق، و حمایت از اهداف و رویدادهای اجتماعی، از جمله راهکارهای انتقال شادمانی و امید به مخاطبان است.
 
  ۶. خانه‌تکانی و نو شدن:

خانه‌تکانی پیش از عید، نمادی از نظم و نو شدن است. این سنت به ما می‌آموزد که برای ارائه تصویری مثبت و به‌روز از خود به مخاطبان، باید به طور مداوم در حال به‌روزرسانی و نوآوری باشیم.

  ۷. عیدی دادن و عیدی گرفتن:

عیدی دادن و عیدی گرفتن، نمادی از سخاوت و بخشندگی است. این سنت به ما یادآوری می‌کند که برای ایجاد روابط پایدار با مخاطبان، باید سخاوتمند باشیم و به آنها ارزش قائل شویم.

  ۸. سفره هفت‌سین:

سفره هفت‌سین، نمادی از برکت و فراوانی است. این سنت به ما می‌آموزد که تنوع و خلاقیت در محتوای ارائه شده به مخاطبان، می‌تواند به جذب بیشتر آنها کمک کند.

  ۹. دیدوبازدید مجازی:

در دنیای امروز، دیدوبازدید مجازی به بخش جدایی‌ناپذیر از عید نوروز تبدیل شده است. این سنت به ما یادآوری می‌کند که استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی، می‌تواند به گسترش روابط و تعامل با مخاطبان کمک کند.

  ۱۰. همبستگی و اتحاد: ایجاد حس تعلق

عید نوروز فرصتی برای گردهم آمدن اعضای خانواده و دوستان و تقویت حس همبستگی و اتحاد است. در روابط‌عمومی نیز ایجاد حس تعلق در مخاطبان و تشویق آنها به مشارکت در فعالیت‌های مختلف، نقشی کلیدی در جلب‌اعتماد و وفاداری آنها ایفا می‌کند.

عید نوروز فرصتی مغتنم برای یادگیری و الهام‌گیری از سنت‌های دیرینه ایرانی است. با به‌کارگیری درس‌های این عید باستانی در روابط‌عمومی، می‌توان به ارتقای تعاملات، خلاقیت و شادمانی در مسیر ارتباط با مخاطبان دست‌یافت.

علاوه بر این ده درس، می‌توان از دیگر آداب‌ورسوم عید نوروز نیز درس‌های بسیاری در زمینه روابط‌عمومی آموخت. به‌عنوان‌نمونه، آئین قاشق‌زنی، نمادی از تعامل و همیاری است و آئین سیزده‌بدر، نمادی از طبیعت‌دوستی و احترام به محیط‌زیست است.
 

انتهای پیام/

 

 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد