درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 26 خرداد 1403 - 23:57   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54696صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 16 فروردین 1403 - 08:24
گفتارنویسی: تکنیک اسکاتنیک برای ایجاد پیام‌های قدرتمند
اسکاتنیک به دعوت از یک مهمان به سخنرانی و به رسمیت شناختن او به خاطر عمل قهرمانانه یا الهام‌بخشانه‌اش اشاره دارد. این تکنیک به سخنران اجازه می‌دهد تا پیام خود را با داستان شخصی و عاطفی مرتبط کند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || رئیس جمهور سابق ایالات متحده، رونالد ریگان، به خاطر توانایی خود در ارائه سخنرانی‌های به یاد ماندنی و تکان دهنده مشهور بود. یکی از تکنیک‌های قدرتمندی که ریگان در سخنرانی‌های خود به کار می‌برد، "اسکاتنیک" نام دارد.

اسکاتنیک چیست؟

اسکاتنیک به دعوت از یک مهمان به سخنرانی و به رسمیت شناختن او به خاطر عمل قهرمانانه یا الهام‌بخشانه‌اش اشاره دارد. این تکنیک به سخنران اجازه می‌دهد تا پیام خود را با داستان شخصی و عاطفی مرتبط کند.

نمونه‌ای از اسکاتنیک

در سخنرانی سال 1982 خود، ریگان از لنی اسکاتنیک، کارمند کنگره، دعوت کرد تا داستان نجات جان یک زن را در رودخانه یخ زده پوتوماک پس از سقوط هواپیما تعریف کند. ریگان از اسکاتنیک به عنوان نمونه‌ای از "روح قهرمانی آمریکا در بهترین حالت خود" یاد کرد.

چرا اسکاتنیک‌ها موثر هستند؟

اسکاتنیک‌ها به چند دلیل موثر هستند:

آنها با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کنند: داستان‌های شخصی و عاطفی می‌توانند با مخاطبان در سطح عمیق‌تری ارتباط برقرار کنند و به آنها کمک کنند تا با پیام سخنران ارتباط برقرار کنند.


آنها الهام‌بخش هستند: اسکاتنیک‌ها می‌توانند به مخاطبان الهام ببخشند تا به اهداف خود برسند و بر چالش‌ها غلبه کنند.


آنها به یاد ماندنی هستند: داستان‌های شخصی به احتمال زیاد بیشتر از حقایق و آمار به یاد می‌آیند.


چگونه اسکاتنیک خود را پیدا کنید

برای پیدا کردن اسکاتنیک خود، می‌توانید:

به دنبال افرادی باشید که بر چالش‌ها غلبه کرده‌اند: به دنبال افرادی باشید که داستان‌های الهام‌بخشی برای به اشتراک گذاشتن دارند.


از منابع قابل اعتماد بپرسید: از دوستان، همکاران و سازمان‌های مرتبط با موضوع سخنرانی خود بپرسید که آیا کسی را می‌شناسند که داستان مناسبی برای به اشتراک گذاشتن داشته باشد.


به صورت آنلاین جستجو کنید: وب‌سایت‌ها و سازمان‌های زیادی وجود دارند که داستان‌های افراد الهام‌بخش را به اشتراک می‌گذارند.

نکاتی برای استفاده از اسکاتنیک در سخنرانی

اسکاتنیک خود را با دقت انتخاب کنید: مطمئن شوید که اسکاتنیک شما داستانی دارد که با پیام سخنرانی شما مرتبط باشد و برای مخاطبان شما جذاب باشد.


داستان اسکاتنیک خود را به طور خلاصه و مختصر بیان کنید: به یاد داشته باشید که هدف شما به اشتراک گذاشتن پیامی الهام‌بخش است، نه اینکه کل زندگی‌نامه اسکاتنیک خود را بیان کنید.


از اسکاتنیک خود برای تقویت پیام خود استفاده کنید: از داستان اسکاتنیک خود برای تأکید بر نکات کلیدی سخنرانی خود و به یاد ماندنی‌تر کردن آنها برای مخاطبان خود استفاده کنید.

نتیجه

اسکاتنیک‌ها یک ابزار قدرتمند برای سخنرانان هستند. با استفاده از اسکاتنیک در سخنرانی‌های خود، می‌توانید پیام خود را به روشی الهام‌بخش و به یاد ماندنی به مخاطبان خود منتقل کنید.
 

منبع: انگلیسی:
منبع فارسی: شارا

 

انتهای پیام/

 

 


 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد