درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 04:51   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54681صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریدوشنبه، 14 اسفند 1402 - 08:24
رسانه‌های در حال انقراض و روابط‌عمومی: چالش‌ها و راهکارها
نویسنده: جرمی مولمن، معاون ارشد روابط رسانه در M Booth - صنعت رسانه حتی قبل از این تحولات، دستخوش تغییر و تحول سریع و شدیدی بود. طبق داده‌های مرکز تحقیقاتی پیو، تعداد کارکنان اتاق خبر از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۹ تقریباً یک چهارم کاهش یافته است. این روند در سال ۲۰۲۳ به طور قابل توجهی سرعت گرفت و شش ماه اول سال ۲۰۲۴، نسبت به کل سال ۲۰۲۳، شاهد تعدیل نیروی بیشتری بود.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || هفته گذشته، پس از تعطیلی و تعدیل نیرو در رسانه‌های مختلف، از Sports Illustrated گرفته تا Pitchfork و لس آنجلس تایمز، کلر مالون از نیویورکر پرسشی تأمل‌برانگیز مطرح کرد: «آیا رسانه‌ها برای یک رویداد انقراضی آماده‌اند؟» از دیدگاه یک متخصص روابط‌عمومی، سؤال مشابهی به ذهن من می‌رسد: «آیا ما [روابط‌عمومی] آماده‌ایم؟»


وضعیت اضطراری در رسانه‌ها

 صنعت رسانه حتی قبل از این تحولات، دستخوش تغییر و تحول سریع و شدیدی بود. طبق داده‌های مرکز تحقیقاتی پیو، تعداد کارکنان اتاق خبر از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۹ تقریباً یک چهارم کاهش یافته است. این روند در سال ۲۰۲۳ به طور قابل توجهی سرعت گرفت و شش ماه اول سال ۲۰۲۴، نسبت به کل سال ۲۰۲۳، شاهد تعدیل نیروی بیشتری بود.


رسانه‌های جایگزین و چالش‌های جدید

با وجود تعطیلی‌های گسترده، هفته گذشته، Substack اعلام کرد که تعداد مشترکین پولی آن از ۳ میلیون نفر فراتر رفته است، نشانه‌ای از این که نیاز به صدای رسانه‌ها قوی باقی مانده است، حتی اگر مسیر آن مشخص نباشد. اما همین ابهام، بخش ترسناک ماجراست. من دهه ۲۰۰۰ را به عنوان روزنامه‌نگار سپری کردم و درست زمانی که عصر «کلیک‌خورها» با مخاطبان گسترده‌ای که از طریق دستکاری و کسب درآمد از الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آمد، شروع شد، به روابط‌عمومی پیوستم.

 

از دیدگاه روابط‌عمومی با مصرف‌کنندگان، آن زمان ساده‌تر بود. حالا، مدل کسب درآمد مبتنی بر کلیک، به لطف تغییرات فیسبوک و سایرین که اولویت را از اخبار برداشتند، سال‌هاست که رو به کاهش است. بخش زیادی از نگرانی‌های آخرالزمانی مقاله مالون ناشی از عدم اطمینان نسبت به آینده است.


راهکارهای پیشنهادی برای روابط‌عمومی: ما باید تاکتیک‌های خود را بر اساس این شرایط جدید تنظیم کنیم. چند راهکار برای این کار پیشنهاد می‌شود:


1. انحصار در نظر بگیرید: یکی از ویژگی‌های عجیب و غریب دوران روابط‌عمومی «کلیک‌خورها»، مهاجرت مفهوم «تحریم خبری» از حوزه فناوری - که هدف اصلی آن دادن فرصت کافی به بررسی‌کنندگان محصول بود - به همه حوزه‌ها بود. به طور سنتی، تحریم خبری زمانی منطقی بود که اهمیت اعلامیه آنقدر آشکار بود که همه رسانه‌های پوشش‌دهنده یک شرکت، چاره‌ای جز پذیرش آن نداشتند. اما حالا، رسانه‌ها با وسواس بر تعامل و کمبود نیروی انسانی، عموماً علاقه کمتری به گزارش‌های تکراری دارند.

 

آنها می‌خواهند مالکیت داستان‌ها را بر عهده بگیرند و وقتی این کار را انجام می‌دهند، آن‌ها را با تمام توان، در تمام کانال‌های خود منتشر می‌کنند تا ارزش حداکثر را از منابع گزارش‌دهی ارزشمند و رو به کاهش خود به دست آورند. بنابراین، حرکت از تحریم خبری به انحصاری کردن به‌عنوان یک استراتژی، ارزش بررسی جدی را دارد.


2. در رویدادها و جوایز شرکت کنید: رسانه‌های تجاری مدت‌هاست که متوجه شده‌اند رویدادها و جوایز، جریان درآمدی باثبات‌تری و قابل پیش‌بینی‌تری نسبت به اشتراک هستند، اما گروه جدید رسانه‌های شیفته‌ی تعامل نیز همین طرز فکر را در پیش گرفته‌اند. در حالی که شرکت در این فعالیت‌های جنبی «پول در برابر انتشار» محسوب نمی‌شود، اما همیشه توصیه می‌شود در جایی که خبرنگاران مورد نظر شما حضور دارند، به شکلی مثبت دیده شوید. اگر رسانه‌های مهم برای شما به این روش‌ها گسترش پیدا می‌کنند، در آن‌ها شرکت کنید.

 

منبع انگلیسی: prweek

منبع فارسی: شارا

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد