درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 04:10   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54653صفحه نخست » آموزش روابط عمومیجمعه، 11 اسفند 1402 - 19:32
موانع پذیرش هوش مصنوعی در روابط‌عمومی ایران/1
بر اساس این نظرسنجی، عدم آگاهی و فقدان آموزش، به عنوان دو مانع بزرگ در مسیر پذیرش و استفاده از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی ایران شناخته شده‌اند. بیش از 60 درصد از متخصصان روابط‌عمومی ایرانی اذعان داشته‌اند که سازمان یا شرکت آن‌ها آموزش متمرکزی در زمینه هوش مصنوعی برای روابط‌عمومی ارائه نمی‌دهد. این موضوع نشان‌دهنده ضرورت توجه بیشتر به آموزش و ارتقای دانش فعالان این حوزه در زمینه هوش مصنوعی است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران در نهم اسفند 1402 با تمرکز بر موضوعی مهم و نوظهور در این حوزه، یعنی هوش مصنوعی، برگزار شد. در این کنفرانس، نتایج نخستین نظرسنجی بررسی «وضعیت هوش مصنوعی در روابط‌عمومی ایران» که توسط موسسه کارگزار روابط‌عمومی، انجمن متخصصان روابط‌عمومی و انجمن روابط‌عمومی ایران منتشر شد که حاوی نکات قابل‌توجهی در خصوص شناخت، نگرش و تجربه فعالان روابط‌عمومی نسبت به این فناوری نوین بود.


عدم آگاهی و آموزش، مانعی بزرگ در مسیر پیشرفت

بر اساس این نظرسنجی، عدم آگاهی و فقدان آموزش، به عنوان دو مانع بزرگ در مسیر پذیرش و استفاده از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی ایران شناخته شده‌اند. بیش از 60 درصد از متخصصان روابط‌عمومی ایرانی اذعان داشته‌اند که سازمان یا شرکت آن‌ها آموزش متمرکزی در زمینه هوش مصنوعی برای روابط‌عمومی ارائه نمی‌دهد. این موضوع نشان‌دهنده ضرورت توجه بیشتر به آموزش و ارتقای دانش فعالان این حوزه در زمینه هوش مصنوعی است.

 

- 63.4 درصد از متخصصان روابط‌عمومی ایرانی عدم آگاهی را مانع مهمی در پذیرش هوش مصنوعی می‌دانند.

- 31.9 درصد نیز فقدان آموزش را مانعی در این زمینه عنوان می‌کنند.


هوش مصنوعی: فرصتی برای ارتقای کارایی و اثربخشی

با وجود موانعی که وجود دارد، هوش مصنوعی پتانسیل بسیار زیادی برای ارتقای کارایی و اثربخشی روابط‌عمومی دارد. استفاده از ابزارها و تکنیک‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند به متخصصان روابط‌عمومی در انجام وظایف مختلفی مانند رصد و تحلیل داده‌ها، تولید محتوا، مدیریت رسانه‌های اجتماعی، و برنامه‌ریزی و ارزیابی کمپین‌ها کمک کند.

ضرورت سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای آینده

سازمان‌ها و متخصصان روابط‌عمومی که برای استفاده از هوش مصنوعی آماده شوند، می‌توانند در دنیای در حال تغییر امروز به موفقیت دست پیدا کنند. برای این منظور، لازم است که سرمایه‌گذاری‌های لازم در زمینه آموزش، زیرساخت‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی انجام شود. همچنین، تدوین اصول اخلاقی برای استفاده از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی، از دیگر ضرورت‌هایی است که باید به آن توجه شود.

 

سایر موانع


- 25 درصد از متخصصان فقدان زیرساخت‌های مناسب را مانع مهمی در استفاده از هوش مصنوعی می‌دانند.
موانع دیگر عبارتند از:
- هزینه بالای ابزارهای هوش مصنوعی
- نگرانی‌های اخلاقی
- مقاومت در برابر تغییر

راهکارها

- ارائه آموزش‌های لازم به متخصصان روابط‌عمومی در مورد هوش مصنوعی
- سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های مناسب برای استفاده از هوش مصنوعی
- افزایش آگاهی در مورد مزایای هوش مصنوعی
- توسعه ابزارهای هوش مصنوعی با قیمت مناسب
- تدوین اصول اخلاقی برای استفاده از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی

 

نکات کلیدی:

- عدم آگاهی و آموزش، مهم‌ترین موانع پذیرش هوش مصنوعی در روابط‌عمومی ایران هستند.
- هوش مصنوعی پتانسیل زیادی برای ارتقای کارایی و اثربخشی روابط‌عمومی دارد.
- سازمان‌ها و متخصصان روابط‌عمومی باید برای استفاده از هوش مصنوعی آماده شوند.
- سرمایه‌گذاری در آموزش، زیرساخت‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی، ضرورتی برای آینده روابط‌عمومی است.
 

با وجود موانعی که وجود دارد، هوش مصنوعی پتانسیل زیادی برای ارتقای کارایی و اثربخشی روابط‌عمومی دارد. سازمان‌ها و متخصصان روابط‌عمومی که برای استفاده از هوش مصنوعی آماده شوند، می‌توانند در دنیای در حال تغییر امروز به موفقیت دست پیدا کنند.

 

 

انتهای پیام/

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد