عزم خود را جزم از بهر تعالی می کنیم .................. سازمان را از نقاط ضعف خالی می کنیم
کاستی را هر کجا یابیم ، آغازی بود ........................ فرصت بهبود باشد، وز پی اش رازی بود
در مسیر این تعالی راهها را طی کنیم ..................... سد و مانع گر هویدا گردد آن را پی کنیم
تا که ۹ معیار* را پوشش دهیم .................................. تن به کار و جوشش و کوشش دهیم
رهبری* ماموریتها و جهت تعیین کند .............................اولین معیار باشد، الگویی تامین کند
خط مشی* و راهبردی گر نباشد در میان ....................... سازمان قادر نباشد پی بگیرد آرمان
هر توان فردی و جمعی و هر شایستگی* .............. بهره باید جست از آن با دانش و بایستگی
از شراکتهای بیرونی* بباید سود جست ..................... تا به اجرا هر فرایندی نگردد زود سست
هر فرایندی* که طراحی، مدیریت شود ............................ باید از نوآوری، مملو ز کیفیت شود
خلق سازد ارزشی را از برای مشتری ............................. تا برآورده نماید خواستهای مشتری
از شکایات و ز ادراکات و هم تقدیرها* .................................. دائما اندازه گیری باید از تغییرها
در نتیجه، جامعه* هم مشتری و کارمند* ..................... پایش و اندازه گیری باید اندر سال چند
دستْ آوردِ کلیدیِّ عملکرد* و هدف ............................ در میان، معیارها را گوئیا همچون صدف
گر تعالی طلبی، از منطقش آگاه باش* ...................... از نتایج* تو مشو غافل، پیِ آن راه باش
پایداری، در عملکرد نکو حاصل شود ..................... هر هدف، تعیین ، هرکس سوی او نایل شود
در مسیر دستیابی بر نتایج، گوش دار .................... رویکردی* بایدت مطلوب و خوب ای هوشیار
نکته ای باشد مهم در رویکرد سازمان ........................ اینکه جاری سازد* آن را فرد فردِ سازمان
در تعالی، ارزیابی* گر بود در کارِ ما .......................... راست می گردد به گِردِ حقْ، نوکِ پرگارِ ما