درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 خرداد 1403 - 18:56   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی
  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54590صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 18 فروردین 1403 - 09:30
چرا از افرادی که دوست‌شان داریم بهتر یاد می‌گیریم؟
مطالعات جدید نشان می‌دهد که مغز ما به طور ذاتی طوری برنامه‌ریزی شده است که از افرادی که دوست‌شان داریم بیشتر یاد بگیرد و اطلاعات ارائه شده توسط آنها را بهتر به خاطر بسپارد. این تحقیق توسط دانشمندان علوم اعصاب در دانشگاه لوند انجام شده است و نشان می‌دهد که نیازها و اولویت‌های شخصی ما نقش اساسی در نحوه یادگیری و شکل‌گیری باورهای ما دارد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || مطالعات جدید نشان می‌دهد که مغز ما به طور ذاتی طوری برنامه‌ریزی شده است که از افرادی که دوست‌شان داریم بیشتر یاد بگیرد و اطلاعات ارائه شده توسط آنها را بهتر به خاطر بسپارد.

این تحقیق توسط دانشمندان علوم اعصاب در دانشگاه لوند انجام شده است و نشان می‌دهد که نیازها و اولویت‌های شخصی ما نقش اساسی در نحوه یادگیری و شکل‌گیری باورهای ما دارد.

یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد:
توانایی ما برای اتصال اطلاعات و استنتاج‌های جدید به طور قابل‌توجهی تحت تأثیر احساسات شخصی ما نسبت به ارائه‌دهنده اطلاعات است.

ما تمایل بیشتری به ایجاد ارتباطات جدید و به‌روزرسانی دانش از اطلاعات ارائه شده توسط گروه‌های مورد علاقه خود داریم.

این سوگیری در ادغام حافظه می‌تواند بر باورها و ادراکات ما تأثیر بگذارد و به طور بالقوه منجر به حافظه انتخابی و قطبی شدن تقویت شود.

این تحقیق بینشی اساسی در مورد چگونگی تأثیر نیازها و اولویت‌های شخصی بر فرآیندهای یادگیری ارائه می‌دهد که فراتر از حباب‌های فیلتر رسانه‌های اجتماعی به عملکردهای اساسی مغز گسترش می‌یابد.

به گفته محققان، این یافته‌ها می‌تواند در زمینه‌های مختلفی از جمله سیاست، آموزش و روابط شخصی کاربرد داشته باشد.

در اینجا چند نمونه از نحوه اعمال این یافته‌ها در دنیای واقعی آورده شده است:

در سیاست، این یافته‌ها می‌تواند به توضیح اینکه چرا مردم بیشتر به اطلاعاتی که از منابع همسو با آنها می‌آید اعتماد می‌کنند، کمک کند.

در آموزش، این یافته‌ها می‌تواند به معلمان کمک کند تا روش‌های تدریس خود را برای دانش‌آموزان با پیشینه‌های و علایق مختلف تطبیق دهند.

در روابط شخصی، این یافته‌ها می‌تواند به ما کمک کند تا درک کنیم که چرا با افراد همفکر خود بیشتر ارتباط برقرار می‌کنیم و چگونه می‌توانیم روابط قوی‌تری با افرادی که با آنها اختلاف نظر داریم ایجاد کنیم.

این تحقیق هنوز در مراحل اولیه خود است، اما یافته‌های آن تاکنون نشان می‌دهد که نیازها و اولویت‌های شخصی نقش مهمی در نحوه یادگیری و شکل‌گیری باورهای ما دارد.

درک این موضوع می‌تواند به ما کمک کند تا در دنیای پیچیده و قطبی شده امروزی تصمیمات آگاهانه‌تری بگیریم.


منبع انگلیسی: neurosciencenews
منبع فارسی: شارا
 

انتهای پیام/

 

 


 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد