درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 00:19   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی
  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54514صفحه نخست » ادامه مطلب چهارسه شنبه، 17 بهمن 1402 - 18:07
کارگاه آموزشی «تسهیلگری اجتماعی» برگزار شد
در روزهای ۱۴ و ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ کارگاه آموزشی «تسهیلگری اجتماعی» با شرکت مدیران و کارشناسان شرکت گاز قزوین و با تدریس استاد علی فروزفر به شکل مجازی برگزار شد. محتوای این دوره عمدتاً متمرکز بر تعاریف، اهداف، کاربردها، فنون، راهبردها، و مهارت‌های اساسی تسهیلگری اجتماعی بود.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در روزهای ۱۴ و ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ کارگاه آموزشی «تسهیلگری اجتماعی» با شرکت مدیران و کارشناسان شرکت گاز قزوین و با تدریس استاد علی فروزفر به شکل مجازی برگزار شد. محتوای این دوره عمدتاً متمرکز بر تعاریف، اهداف، کاربردها، فنون، راهبردها، و مهارت‌های اساسی تسهیلگری اجتماعی بود.


استاد فروزفر در آغاز این کارگاه یادآور شد که تسهیلگری اجتماعی، توانمندی‌هایی هستند که برای کار کردن با گروه، ضروری‌اند. درواقع، هرکس که می‌خواهد در مقام یک «تسهیلگر اجتماعی» انجام وظیفه کند و موفق و تأثیرگذار باشد، باید مهارت‌های تسهیلگری را کسب، حفظ، و روزآمد کند. این مهارت‌ها قابل دسته‌بندی در سه دستۀ مهارت‌های عملی (نظیر مدیریت زمان)، مهارت‌های زندگی (همچون توانمندی‌های ارتباط کلامی و غیرکلامی)، و مؤلفه‌های ذهنیت تسهیلگری (مانند اعتماد و بی‌طرفی) هستند.


استاد فروزفر درمورد مهم‌ترین محورها و سرفصل‌های این کارگاه آموزشی گفت: برحسب اولویت‌بندی نیازهای آموزشی شرکت‌کنندگان، موضوعات و عناوین مختلفی همچون: تعاریف، اهمیت، و کاربردهای تسهیلگری اجتماعی، زمان و موقعیت‌های بهره‌گیری از این مهارت، گونه‌های مختلف مهارت‌های تسهیلگری، اصول و قواعد کسب آمادگی و طرح‌ریزی فرایند تسهیلگری، شیوۀ تدوین دستور کار برای نشست‌های متمرکز بر تسهیلگری، فنون تحریک مشارکت اعضای تیم در فعالیت‌های گروهی و تلاش‌های متمرکز بر حل مسئله و تصمیم‌گیری، تأثیرات تسهیلگری بر بهبود عملکرد اعضای تیم، جایگاه گوش‌دادن فعال در فرایند تسهیلگری، کارکرد عوامل فیزیولوژیکی، شناختی، و عاطفی بر فرایند و دستاوردهای تسهیلگری، فنون تسهیلگری برای رفع تعارضات درمیان اعضای تیم، نحوۀ تعامل تسهیلگر با رفتارهای سازنده و یا مخرب اعضای تیم، سطوح گوناگون مداخلۀ تسهیلگر در شرایط چالش‌انگیز گروه، و سرانجام، کم‌کاری اجتماعی، مطرح و دربارۀ آنها بحث شد.


استاد فروزفر یادآور شد که تسهیلگری اجتماعی معمولاً در دو حالت مجزا بررسی و تحلیل می‌شود که در حالت اول، وجود یک تسهیلگر اجتماعی صالح و توانمند در کنار تیم، ضرورت دارد و او به تیم کمک می‌کند تا به‌صورت خودکفا و با حداکثر استقلال به هدف‌های تیم برسند، اما در حالت دوم، تسهیلگری اجتماعی، در درون خودِ تیم شکل می‌گیرد و فرد دیگری به نام تسهیلگر در کنار تیم حضور ندارد.


استاد فروزفر در پایان بر این نکته تأکید کرد که کسب مهارت‌های تسهیلگری اجتماعی برای همه مدیران در سطوح مختلف و به‌ویژه برای مدیران و کارشناسان روابط عمومی، یک ضرورت جدی است.

 

انتهای پیام/

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد