![](/media/image/1402/10/30/9036391-photo_2024-01-19_10-16-21.jpg)
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || روابطعمومی کاربردی، ترکیب دانش فنی روابطعمومی با عملگرایی در بستر سازمان و جامعه برای درک و حل مسائل در کمترین زمان ممکن با بهروری و هدفمندی در عمل است.
اهداف روابطعمومی کاربردی
- حرکت به سمت عملگرایی
- برنامه ریزی هدفمند و شبکه سازی
- درک و تقابل افراد در جامعه و سازمان
- هویت افرینی و دفاع از هویت سازمانی
- تلفیق اهداف روابطعمومی در درون و برون سازمان با یک دیگر
- ارتقا و تفکر زیستی جهانی و کمک به صلح جهان
- اخلاقی شدن همه جنبه های فردی و اجتماعی سازمانی
تکنیک و روش روابطعمومی کاربردی
روابطعمومی کاربردی، از تکنیک ها و روش های مختلفی استفاده می کند که در اینجا به برخی از مهم ترین آنها اشاره می شود:
افکارسنجی: افکارسنجی، یکی از مهمترین ابزارهای روابطعمومی کاربردی است که به کمک آن می توان نظرات، نگرش ها و باورهای مخاطبان را در مورد یک موضوع خاص، سنجید.
تحلیل محتوا: تحلیل محتوا، روشی برای بررسی و تحلیل پیام های منتشر شده در رسانه ها است که به کمک آن می توان از محتوای پیام ها، اطلاعات ارزشمندی در مورد مخاطبان، رقبا و افکار عمومی به دست آورد.
نگارش اداری: نگارش اداری، یکی از مهارت های اساسی در روابطعمومی است که به کمک آن می توان پیام ها را به صورت واضح، مختصر و رسا به مخاطبان منتقل کرد.
تبلیغات: تبلیغات، یکی از ابزارهای مهم روابطعمومی است که به کمک آن می توان پیام های سازمان را به مخاطبان هدف، منتقل کرد.
تشریفات: تشریفات، یکی از شاخه های مهم روابطعمومی است که به کمک آن می توان مراسم و رویدادهای سازمان را به صورت رسمی و باشکوه برگزار کرد.
خبرنویسی: خبرنویسی، یکی از مهارت های مهم در روابطعمومی است که به کمک آن می توان اخبار و اطلاعات مربوط به سازمان را به صورت جذاب و آموزنده برای مخاطبان منتشر کرد.
اطلاع رسانی الکترونیک: اطلاع رسانی الکترونیک، یکی از مهم ترین ابزارهای روابطعمومی در عصر حاضر است که به کمک آن می توان با استفاده از رسانه های الکترونیکی، پیام های سازمان را به مخاطبان گسترده ای در سراسر جهان منتقل کرد.
مدیریت بحران: مدیریت بحران، یکی از مهم ترین مهارت های روابطعمومی است که به کمک آن می توان در شرایط بحرانی، پیام های سازمان را به صورت موثر به مخاطبان منتقل کرد و از آسیب به وجهه سازمان جلوگیری کرد.
نتیجه گیری
روابطعمومی کاربردی، یک رویکرد جدید در روابطعمومی است که بر عملگرایی و کارآمدی تأکید دارد. این رویکرد، با استفاده از دانش فنی و تکنیک های نوین، به روابطعمومی ها کمک می کند تا اهداف سازمان را با موفقیت محقق کنند.
انتهای پیام/
|