شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || در دنیای بیش از حد متصل و هوشمند امروزی، برقراری ارتباط درست با مخاطبان مهم است. دوران روایات بیچونوچرای برند و وعدههای توخالی گذشته است. ارزش جدید برای جلب اعتماد برندها شفافیت، اصالت و مسئولیت اجتماعی است. این به یک تغییر عمده در روابطعمومی و بازاریابی منجر شده است: ادغام اخلاق.
برای بررسی نحوه ادغام اخلاق در بازاریابی و روابطعمومی، با خانم باگیاشری سینگ، مدیر عامل شرکت Merakii، مصاحبه کردیم. خانم سینگ یک متخصص باتجربه در زمینه بازاریابی و روابطعمومی است و شرکت او به کمک شرکتها در توسعه و اجرای استراتژیهای ارتباطی اخلاقی کمک میکند.
در مصاحبه خود، خانم سینگ چهار روش کلیدی را که آژانسها از طریق آنها اخلاق را در بازاریابی و روابطعمومی وارد میکنند، شناسایی کرد:
اولویت بندی شفافیت
ادعاهای گمراه کننده و روایت های اغراق آمیز در حال محو شدن هستند و جای خود را به ارتباط مستقیم و صادقانه می دهند. این مستلزم انجام بررسی کامل حقایق و کنترل اشتباهات است. مشتریان برای شرکت هایی ارزش قائل هستند که مسئولیت کاستی های خود را می پذیرند و هدفشان ارتباط صمیمانه است.
تقویت پایداری و تأثیر اجتماعی
به منظور رسیدگی به نگرانی هایی مانند تغییرات آب و هوایی، مدیریت مسئولانه زباله و توسعه جامعه، آژانس ها اغلب با مشتریان کار می کنند تا مسئولیت اجتماعی را در کمپین های خود لحاظ کنند. این امر علاوه بر سازگاری با ارزشهای مصرفکننده، وفاداری پایدار به برند را ارتقا میدهد.
حمایت از تنوع و شمول
برای اطمینان از اینکه پیامها با مخاطبان بیشتری ارتباط دارند و از آسیبرسانی به باورها جلوگیری میکنند، آژانسها فعالانه از طیف وسیعی از صداها و نظرات حمایت میکنند. طبیعتاً، ایجاد روایتهای متقاعدکنندهتر و فراگیرتر ضروری است. فراگیر بودن یک مزیت استراتژیک در تعامل با مصرف کنندگان امروزی است، نه صرفاً جعبه ای که باید بررسی شود.
ایجاد فرهنگ اخلاقی
آژانس های برتر باید ارزش های اخلاقی را در فرهنگ شرکت خود ادغام کنند. این مستلزم دادن فرصت به کارکنان برای بیان مسائل، ایجاد هنجارهای واضح و ارائه آموزش های اخلاقی منظم است. اخلاق آژانس در عملیات آن نهادینه می شود و تصمیم گیری اخلاقی را در همه سطوح هدایت می کند.
نتیجهگیری
خانم سینگ نتیجه گرفت که «مسیر ارتباط اخلاقی با چالشها و یادگیری مداوم هموار شده است. اما باید در نظر داشت که بهای بی صداقتی و دادن وعده های دروغ به مراتب بیشتر از تلاشی است که برای عمل اخلاقی لازم است. ما باید به مسئولیت خود بهعنوان ارتباطدهنده با تعهدی تزلزل ناپذیر به روایتهای اخلاقی، به نفع مشتریان و مخاطبان خود برخورد کنیم.»
ادغام اخلاق در بازاریابی و روابطعمومی یک روند ضروری است. مصرفکنندگان امروزی به دنبال شرکتهایی هستند که ارزشهای آنها را به اشتراک میگذارند و رفتار مسئولانهای دارند. آژانسهایی که اخلاق را در هسته کار خود قرار میدهند، شانس بیشتری برای موفقیت در بازار امروز دارند.
منبع: adgully
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
|