درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 03:32   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54335صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیپنجشنبه، 16 فروردین 1403 - 11:24
داده و آمار، پیش‌نیاز بهره‌مندی از هوش مصنوعی مولد در روابط‌عمومی
در عصر هوش مصنوعی مولد، داده و آمار نقشی مهم‌تر از گذشته در روابط‌عمومی ایفا می‌کنند. ازآنجایی‌که تا زمان انتشار این متن، آمار دقیقی از وضعیت استفاده از هوش مصنوعی مولد در روابط‌عمومی وجود ندارد، تهیه گزارشی بر اساس روندها و دانش عمومی مخاطبان در مورد کاربردهای برتر هوش مصنوعی مولد در حوزه روابط‌عمومی اقدامی مؤثر و قابل‌تقدیر است.
  

پروفسور علی‌اکبر جلالی

رییس کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو
استاد مهمان دانشگاه مریلند

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در کتاب یافته‌های نظرسنجی «بررسی وضعیت هوش مصنوعی مولد در روابط‌عمومی ایران»، پروفسور علی‌اکبر جلالی، رئیس کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو و استاد مهمان دانشگاه مریلند، در مقدمه خود به اهمیت داده و آمار در بهره‌مندی از هوش مصنوعی مولد در روابط‌عمومی اشاره می‌کند. وی می‌گوید:


«در عصر هوش مصنوعی مولد، داده و آمار نقشی مهم‌تر از گذشته در روابط‌عمومی ایفا می‌کنند. ازآنجایی‌که تا زمان انتشار این متن، آمار دقیقی از وضعیت استفاده از هوش مصنوعی مولد در روابط‌عمومی وجود ندارد، تهیه گزارشی بر اساس روندها و دانش عمومی مخاطبان در مورد کاربردهای برتر هوش مصنوعی مولد در حوزه روابط‌عمومی اقدامی مؤثر و قابل‌تقدیر است. نتایج به‌دست‌آمده در این گزارش بسیار ارزشمند بوده و راه آینده را در بهره‌مندی از این فناوری نوظهور در تهیه یک استراتژی مناسب در روابط‌عمومی‌ها برای استفاده بهتر از آن را فراهم می‌کند.

هوش مصنوعی مولد می‌تواند در خدماتی مانند، ایجاد محتوا، مدیریت رسانه‌های اجتماعی، نظارت و تجزیه‌وتحلیل رسانه، نوشتن سخنرانی و پیام‌رسانی، مدیریت تعامل با مشتری، مدیریت بحران، شخصی‌سازی و هدف‌گذاری و زیرمجموعه‌های آنها تأثیر بزرگی داشته باشد. با اندازه‌گیری و سنجش آماری به‌کارگیری هوش مصنوعی مولد و مقایسه آن با عملکرد گذشته روابط‌عمومی، می‌توان میزان تأثیرگذاری آن را درک کرد.


آمارها نقش حیاتی در جوانب مختلف زندگی انسانی ایفا کرده و درک ارزشمندی از وضعیت و راهنمایی در تصمیم‌گیری ارایه می‌دهند. آمارهای مرتبط با حوزه‌های اقتصاد، سلامت، آموزش، رفاه اجتماعی، حمل‌ونقل، محیط‌زیست، نفوذ اینترنت و بسیاری از حوزه‌های دیگر، ابزاری مهم برای اندازه‌گیری عملکرد، وضعیت موجود و شناسایی نقاط قوت و ضعف هر حوزه است.


هوش مصنوعی مولد در روابط‌عمومی‌ فرصت‌های جدیدی را به‌وجود آورده که درگذشته وجود نداشته و یا به دلیل فنی و زیرساختی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری امکان انجام آن نبوده است. به‌عنوان‌نمونه، هوش مصنوعی مولد در مواردی مانند آموزش مدل‌های هوش مصنوعی، به‌ویژه مدل‌های یادگیری ماشینی که نیاز به حجم زیادی داده برای آموزش بهینه دارند فرصت جدیدی به وجود آورده که قبلاً وجود نداشته است.


البته مواردی هم وجود دارد که باید در استفاده از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی‌ها حتماً به آنها توجه شود. مواردی از جمله، اعتبارسنجی و آزمون برای اطمینان از خروجی ارایه شده از هوش مصنوعی، تعادل و انصاف و توجه به تعصبات در کیفیت و تحلیل آماری داده، اعتماد در تصمیم‌گیری در پذیرش و یا رد پیشنهاد هوش مصنوعی، یادگیری و بهبود مداوم در درک استفاده درست از هوش مصنوعی، استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی، شفافیت و مسئولیت از موارد اساسی است که باید موردتوجه باشد.

به سهم خود به‌عنوان یک شهروند، از مدیران و دست‌اندرکاران تهیه این گزارش ارزشمند در مؤسسه کارگزار روابط‌عمومی، انجمن متخصصان روابط‌عمومی و انجمن روابط‌عمومی ایران تشکر می‏‌کنم و قدردان زحمات جناب آقای دکتر مهدی باقریان و همراهان ایشان هستم».

انتهای پیام/

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد