درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:49   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54212صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 2 فروردین 1403 - 15:24
24 نقطه‌قوت شخصیت جهانی
نقاط قوت شخصیت ویژگی‌های مهمی هستند که می‌توانند بر کیفیت زندگی ما تأثیر بگذارند. شناخت نقاط قوت خود و چگونگی تأثیر آنها بر تصمیم‌گیری ما می‌تواند به ما کمک کند تا زندگی متعادل‌تر و رضایت‌بخش‌تری داشته باشیم.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || مطالعه شخصیت یکی از رایج‌ترین حوزه‌های مورد تحقیق در روانشناسی است. در دهه 1990، دکتر مارتین سلیگمن و دکتر کریستوفر پترسون شروع به بررسی بهترین ویژگی‌ها در افراد کردند.

 

پس از چندین سال تحقیق، آنها 24 نقطه‌قوت شخصیت را که در همه افراد یافت می‌شود، شناسایی کردند. تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی افراد بر روی این نقاط قوت تمرکز کنند، می‌تواند کیفیت زندگی آنها را بهبود بخشد.

 

این گرافیک 24 نقطه‌قوت جهانی از موسسه VIA در شخصیت را نشان می‌دهد.


تحقیقات VIA  بیس‌وچهار نقطه‌قوت جهانی را در شش دسته اصلی که به آنها فضیلت می‌گویند، گروه‌بندی کرد:
شجاعت: شجاعت، شور و شوق، صداقت، شجاعت
دانش/حکمت: کنجکاوی، خلاقیت، ذهن باز، عشق به یادگیری، دیدگاه
عدالت: رهبری، عادلانه، کار تیمی
اعتدال: بخشش، فروتنی، احتیاط، خودکنترلی
تعالی: هدف، طنز، خوش‌بینی، سپاسگزاری، قدردانی از زیبایی
انسانیت: مهربانی، هوش اجتماعی، عشق


همچنین نشان داده شد که نقاط قوت فوق در طول زمان به طور کلی در افراد ثابت است. با این حال، انعطاف‌پذیرترین نقاط قوت شوخ طبعی، احتیاط و معنویت بود.


تأثیر نقاط قوت شخصیت بر رضایت از زندگی
بر اساس مطالعه‌ای که روی تقریباً 16000 نفر انجام شد، مشخص شد که افزایش امید، شوق، عشق و کنجکاوی قوی‌ترین تأثیر را در افزایش رضایت از زندگی دارد.


به طور جداگانه، مطالعات نشان داد که کنجکاوی و پشتکار به عنوان پیش‌بینی‌کننده‌ترینِ پیش‌بینی‌کننده‌ها برای دستیابی به هدف در طول زمان هستند...


نقد مدل شش فضیلت
اما برخی از مطالعات نقایصی را در مدل شش فضیلت ارائه شده برای سازماندهی نقاط قوت شخصیت ذکر کرده‌اند. در عوض، گزاره‌هایی برای گروه‌بندی نقاط قوت بر اساس پنج عامل، چهار و حتی فقط یک عامل مانند یک ویژگی شخصیت جهانی وجود دارد.


تأثیر نقاط قوت شخصیت بر تصمیم‌گیری
نقاط قوت مختلف افراد نیز ممکن است در انواع مختلف تصمیم‌گیری نقش داشته باشد.


هنگام بررسی انواع سبک‌های شناختی، می‌بینیم که برخی افراد از استدلال تحلیلی در مقابل تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر شهود استفاده می‌کنند. نشان داده شده است که کسانی که از رویکرد تحلیلی استفاده می‌کنند از مواردی مانند تجزیه و تحلیل هزینه-فایده و استدلال منطقی استفاده می‌کنند. یک مطالعه نشان می‌دهد که افرادی که به این سبک تکیه می‌کردند، همبستگی قوی‌تری با خودکنترلی داشتند.


در مقابل، کسانی که به شهود متکی هستند، نسبتاً اجتماعی‌تر هستند و نشان داده شد که همبستگی بالاتری با ویژگی‌های مراقبت دارند.


جالب توجه است که ویژگی‌های رهبری پیچیده‌تر هستند و با هر دو سبک تصمیم‌گیری تحلیلی و شهودی مرتبط هستند.

نقاط قوت شخصیت ویژگی‌های مهمی هستند که می‌توانند بر کیفیت زندگی ما تأثیر بگذارند. شناخت نقاط قوت خود و چگونگی تأثیر آنها بر تصمیم‌گیری ما می‌تواند به ما کمک کند تا زندگی متعادل‌تر و رضایت‌بخش‌تری داشته باشیم.
 

نویسنده: دوروتی نوفلد

تاریخ انتشار: 22 دسامبر 2023

منبع انگلیسی: visualcapitalist

منبع فارسی: شارا

 

انتهای پیام/

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد