درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:37   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 542صفحه نخست » خبر یکسه شنبه، 19 اردیبهشت 1391 - 07:38
گزارش خبری/ بیگانگی مدیران با حوزه اطلاع رسانی/ لزوم بازنگری جایگاه روابط عمومی ها
گزارش: علی خادمی - هنوز در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی کشور خصوصا در استان‌های دور از پایتخت، دیدگاهی مدیر محور نسبت به روابط عمومی حاکم است و شان این حرفه در سطح مسئول یک دفتر که کارهای عکاسی، تهیه خبر، تهیه بنر و پرده برای مناسبت‌های مختلف و یا هماهنگی این امور را بر عهده دارد پایین آمده است.
  

امروزه روابط عمومی‌ها به عنوان عناصر قوی در ارزیابی و تقویت برنامه‌ها و پیشبرد اهداف سازمان تلقی می‌شوند و سازمان‌های پیشرو روابط عمومی را به عنوان کانون تفکر و پل ارتباطی مردم و رسانه‌ها قلمداد می کنند.
مطالعات نشان می‌دهد که در روابط عمومی می‌توان از 150 ابزار استفاده کرد و عمده‌ترین فعالیت‌های روابط عمومی عبارتند از پایش رسانه‌ها، افکارسنجی، پوشش خبری و ارتباط با رسانه‌ها، حضور در نمایشگاه‌ها، تبلیغات و...
هنوز در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی کشور خصوصا در استان‌های دور از پایتخت از جمله خراسان شمالی، دیدگاهی مدیر محور نسبت به روابط عمومی حاکم است و شان این حرفه در سطح مسئول یک دفتر که کارهای عکاسی، تهیه خبر، تهیه بنر و پرده برای مناسبت‌های مختلف و یا هماهنگی این امور را بر عهده دارد پایین آمده است.
این در حالی است که تهیه گزارش‌های تحلیلی از مخاطب، نیازسنجی، مخاطب شناسی، تحلیل محتوای مطبوعات، رادیو، تلویزیون و اینترنت، تحلیل گفتمان و ... از جمله ابزارهای به کار رفته در روابط عمومی است.

روابط عمومی ویترین هر دستگاه است
به عقیده کارشناسان روابط عمومی خراسان شمالی برای ارتقای شان این حرفه باید در گام نخست دیدگاه مدیران تغییر کند.
مدیر روابط عمومی صداوسیمای خراسان شمالی در این باره به خبرنگار مهر می‌گوید: قائل شدن دیدگاه مدیرمحوری به روابط عمومی، این بخش را از ایجاد ارتباط موثر با جامعه باز می‌دارد.
محسن زاهد احمدی با بیان اینکه کارشناس روابط عمومی باید نگاهی مردم محور داشته باشد می‌افزاید: متاسفانه اغلب مسئولان روابط عمومی در خراسان شمالی، جامعه هدف سازمان خود را نمی‌شناسند و حتی با پیش پا افتاده‌ترین کارهای روابط عمومی آشنا نیستند.
وی یاد آور می‌شود: روابط عمومی ادارات استان ارتباط کافی با رسانه‌ها ندارند و این امر آن‌ها را از سطح نیازهای جامعه مخاطب، فاصله داده است.
زاهد احمدی می‌گوید: برگزاری نشست‌های منظم با حضور مدیران سازمان‌ها و کارشناسان روابط عمومی در استانداری می‌تواند در تغییر دیدگاه مدیران و ارتقای توانمندی مسوولان روابط عمومی به سطح مشاوران امین مدیران، موثر باشد.

به عقیده وی روابط عمومی ویترین هر دستگاه است.
جای رشته روابط عمومی در دانشگاه‌های خراسان شمالی خالی است
مدیر روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی نیز در این باره به خبرنگار مهر، می‌گوید: متاسفانه مدیران اجرایی استان نگاه تخصصی به فعالیت کارشناسان روابط عمومی ندارند و راه را به خطا می‌روند.
محمود به ادله می‌افزاید: باید شناخت مدیران ارشد نسبت به امر ارتباطات افزایش یابد تا به نقش مدیران روابط عمومی بیشتر واقف شوند.
وی تاکید می‌کند: مدیر روابط عمومی در هر سازمان باید مشاور مدیر کل و پشتیبان خدمات سایر بخش‌های سازمانی باشد.
بادله می‌افزاید: از سوی دیگر تنها یک دهم کارشناسان روابط عمومی در استان خراسان شمالی متخصص یا مجرب هستند.
وی با اشاره به اینکه 62 درصد امور روابط عمومی در کشورهای پیشرفته برون سپاری شده است، یادآور می‌شود: مدیران روابط عمومی باید اهل مطالعه و دارای ایده‌های خلاقانه باشند.
به ادله با اذعان بر اینکه جای رشته روابط عمومی در دانشگاه‌های خراسان شمالی خالی است، می‌گوید: در شرایط کنونی باید این خلاء را با برگزاری دوره‌های تخصصی برای مسئولان روابط عمومی پر کنیم.

اعتمادسازی از وظایف مدیران روابط عمومی است
کارشناس روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی نیز به خبرنگار مهر می‌گوید: روابط عمومی باید بتواند با آینده نگری و مخاطب شناسی در راستای اعتمادسازی، اطلاع رسانی کند.
حمید یزدان پناه می‌افزاید: این امر با حمایت مسوولان و تلاش هرچه بیشتر مسوولان روابط عمومی امکان پذیر است.
وی یاد آور می‌شود: متاسفانه در بسیاری از نهادهای استان بدترین اتاق و دنج‌ترین فضا به روابط عمومی اختصاص دارد؛ در حالیکه باید نزدیک‌ترین اتاق به دفتر مدیر، متعلق به کارشناس اطلاع رسانی و روابط عمومی باشد.

لزوم بازنگری جایگاه روابط عمومی‌ها
در آستانه روز ارتباطات و روابط عمومی نیکوست مسئولان استان نگاهی دوباره به نقش اطلاع رسانی داشته باشند.
بدون تردید، شان روابط عمومی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید در سطح مشاور امین مدیران و پل ارتباطی موثر میان ادارات و جامعه بالا رود.

 

منبع: مهر

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد