![](/media/image/1411/09/24/5211652-Unقثثققtitled.jpg)
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || در مقاله "3 اشتباه رایج مدیران جدید" که در Fast Company منتشر شده است، آرت مارکمن، استاد روانشناسی در دانشگاه تگزاس در آستین، سه اشتباه رایج که مدیران جدید مرتکب میشوند را شناسایی میکند.
این اشتباهات عبارتند از:
- پخش کردن قبل از گوش کردن
- عدم در نظر گرفتن تفاوتهای فردی
- استفاده از ارتباطات غیر مستقیم
مارکمن استدلال میکند که این اشتباهات میتواند منجر به کاهش بهرهوری، کاهش انگیزه تیم و حتی از دست دادن کارکنان شود. او توصیه میکند که مدیران جدید برای اجتناب از این اشتباهات، بر توسعه مهارتهای گوش دادن فعال، درک تفاوتهای فردی و ارایه بازخورد مستقیم و سازنده تمرکز کنند.
در اینجا خلاصهای از هر یک از این اشتباهات و راههایی برای اجتناب از آنها آورده شده است:
پخش کردن قبل از گوش کردن
مدیران جدید اغلب مشتاق هستند که نشان دهند که به نقش جدید خود تعلق دارند. در نتیجه، ممکن است بخواهند اقداماتی انجام دهند تا نشان دهند که یک رهبر تیم موثر هستند. با این حال، مارکمن استدلال میکند که این مهم است که قبل از اقدام، ابتدا گوش کنید. این به شما کمک میکند تا در مورد تیم خود بیشتر بیاموزید و تغییراتی را ایجاد کنید که واقعاً موثر باشند.
برای اجتناب از این اشتباه، مارکمن توصیه میکند که مدیران جدید با هر یک از گزارشهای مستقیم خود صحبت کنند و از آنها در مورد تجربیات و اهداف آنها بپرسند. او همچنین توصیه میکند که مدیران جدید از اعضای تیم خود بخواهند که بازخوردی در مورد نحوه رهبری آنها ارایه دهند.
عدم در نظر گرفتن تفاوتهای فردی
مدیران جدید اغلب بازخورد خود را به دیگران بر اساس آنچه می خواستند در همان موقعیت بشنوند، میسازند. آنها از تجربیات خود به عنوان الگویی برای نحوه تأثیرگذاری بر رفتار دیگران استفاده میکنند.
با این حال، مارکمن استدلال میکند که تفاوتهای فردی بزرگی بین افراد در مورد انگیزه آنها وجود دارد. برای کمک به تعدیل این تمایل، مارکمن توصیه میکند که مدیران جدید در مورد دو منبع مهم تنوع در بین افراد آگاه شوند:
- پنج ویژگی شخصیتی بزرگ
- تفاوتهای کلیدی در ارزشها
مارکمن همچنین توصیه میکند که مدیران جدید از تکنیکهایی مانند بازخورد XYZ استفاده کنند. این تکنیک شامل بیان واضحی از مشکل، نتیجه آن و یک رویکرد جایگزین برای موقعیتهای آینده است.
استفاده از ارتباطات غیر مستقیم
مدیران جدید اغلب در موقعیتهایی قرار میگیرند که در آن باید مکالمات دشواری داشته باشند. یک سناریوی رایج این است که یک کارمند خاص به نحوی عملکرد ضعیفی دارد و - به عنوان سرپرست - مدیر باید در مورد اینکه چه چیزی اشتباه پیش میرود و همچنین آنچه که برای رفع مشکل باید انجام شود، بحث کند.
متأسفانه، این مکالمات سخت است. ممکن است برای مدیران جدید سخت باشد که بیان واضحی از نگرانی خود ارایه دهند و بنابراین به طور انتزاعی در مورد آن صحبت کنند. این استراتژیها مکالمه اولیه را آسانتر میکنند، اما به سرپرستان شما کمک نمیکنند که بدانند چه چیزی اشتباه است یا چگونه آن را بهبود بخشند.
برای اجتناب از این اشتباه، مارکمن توصیه میکند که مدیران جدید از عبارت XYZ استفاده کنند. این تکنیک شامل بیان واضحی از مشکل، نتیجه آن و یک رویکرد جایگزین برای موقعیتهای آینده است.
مارکمن همچنین توصیه میکند که مدیران جدید از تکنیکهای گوش دادن فعال مانند پرسیدن سوالات باز و بازگو کردن آنچه که شنیدهاند استفاده کنند. این تکنیکها به شما کمک میکند تا درک بهتری از دیدگاه کارمند خود داشته باشید و مکالمه را سازندهتر کنید.
در نهایت، مارکمن استدلال میکند که بسیاری از سازمانها آموزشهایی را برای مدیران جدید ارایه میدهند تا به آنها در توسعه این مهارتها به عنوان سرپرست کمک کنند. او توصیه میکند که مدیران جدید از هر کلاسی که ارایه میشود استفاده کنند.
منبع: fastcompany
انتهای پیام/
|