درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:25   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 53895صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیجمعه، 3 آذر 1402 - 20:41
راهنمای عملی برای حرفه‌ای‌های روابط‌عمومی
استراتژی‌های رهبری فکری سازمانی در شرکت زیمنس
رهبری فکری این پتانسیل را دارد که به مزیت رقابتی شما در پیگیری جلب‌توجه، برانگیختن علاقه و پرورش روابط با مشتری تبدیل شود. این یک خیابان پویا و دوطرفه است که به اصالت، نوآوری و تعامل اهمیت می‌دهد. برای استفاده از پتانسیل کامل آن، باید اعتبار و چشم‌انداز را به هم متصل کنید. اولویت‌دادن به اصالت بر زبان یکپارچه شرکتی؛ سازماندهی افراد و فرایندها؛ و استقرار داده‌ها برای انتخاب موضوع مناسب در لحظه مناسب.
  

نوشته: خانم لینت جکسون رئیس بخش ارتباطات شرکت زیمنس آلمان
ترجمه و تنظیم از: دکتر حسن خسروی - رئیس کارگروه امور بین‌الملل انجمن روابط‌عمومی ایران


شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || شرکت زیمنس یک استراتژی رهبری فکری شرکتی قدرتمند را بر اساس چهار پایه اصلی تنظیم و مورد عمل قرار داده است. رهبری فکری یکی از رشته‌های ارتباطی موردعلاقه من بوده و همانند یک چسب، در بسیاری از حوزه‌های مختلف،
روابط‌عمومی و ارتباطات بازاریابی را به هم وصل کرده است. جف بزوس (Jeff Bezos) در جایی گفته که: "برند شما همان چیزی است که مردم در مورد شما وقتی در اتاق نیستید می‌گویند." حالا همین جمله را در مورد رهبری فکری سازمانی نیز بکار ببریم. رهبری فکری زمانی است که مردم ایده‌های شما را در زمانی که شما در اتاق نیستید موردبحث قرار می‌دهند.

چه چیزی مرا نسبت به رهبری فکری عالی علاقه‌مند می‌کند؟ این توانایی برای تعامل با سهام‌داران ما در مورد بینش‌های ارزشمند، دیدگاه‌های تازه و محتوای جذاب است. همه ما می‌دانیم که مخاطبان ما دیگر از تبلیغات ساده محصولات و خدمات راضی نیستند. رهبری فکری، محور اصلی اینجاست. این ما را قادر می‌سازد تا به ذی‌نفعان خود محتوایی ارائه دهیم که آنها را آگاه می‌کند، آموزش می‌دهد و حتی آنها را سرگرم می‌کند. محتوایی را که در آخر هفته برای خواندن انتخاب می‌کنند. محتوایی که به‌یادماندنی، جذاب و گاهی به زیبایی ساخته شده است.

در اصل، رهبری فکری به ما این امکان را می‌دهد که اعتماد، اعتبار و ارتباطات معناداری با مخاطبان هدف خود ایجاد کنیم و این به‌ویژه در مورد فرایند خرید پیچیده‌تر در B2B صادق است.

هنگامی که من نقش فعلی خود را به‌عنوان مدیر ارشد ارتباطات زیمنس انتخاب کردم، در کنار روابط عالی رسانه‌ای و فعالیت‌های موقعیت‌یابی اجرایی، یک تیم رهبری فکری جدید در شرکت ایجاد کردم. من دارای یک تیم اصلی بااستعداد، خلاق و مدبر هستم که به شبکه‌ای از متخصصان بااستعداد رهبری فکری در مشاغل ما متصل هستند که گروهی روبه‌رشد از اینفلوئنسرهای متخصص را برای به اشتراک گذاشتن داستان‌های ما استخدام می‌کنند.

این تیم استراتژی خود را بر اساس چهار اصل پایه‌گذاری کرد:

۱ - اعتبار را به تفکر رؤیایی وصل کنید.

با نویسندگان خلاق و بااستعداد - و ابزارهای هوش مصنوعی برای تجزیه‌وتحلیل جایی که فضای سفید وجود دارد - می‌توان محتوای جذابی را توسعه داد. اما رهبری فکری بخشی از ابزار بازاریابی و ارتباطات ما است که برای ایجاد ارتباط بین مخاطبان ما برای انجام اقدام طراحی شده است. اگر مشتریان ما را به خرید بیشتر تشویق کند یا مشتریان بالقوه را به خرید فکر کنند، بسیار بهتر است. به همین دلیل است که رهبری فکری قوی باید محتوای رویایی را به چیزی متصل کند که در آن شما اعتبار قوی دارید، جایی که می‌خواهید آگاهی و علاقه ایجاد کنید.

این بدان معنی است که ایده‌ها صرفاً پروازهای خیالی نیستند، بلکه کاملاً در واقعیت‌های بالقوه ریشه دارند. علاوه بر این، آنها باید بر اساس کسب‌وکاری باشند که قبلاً در آن موفق بوده‌اید. به‌عنوان‌مثال، در زیمنس، ما در حوزه «دوقلوهای دیجیتال» برتر هستیم و اعتبار قابل‌توجهی در این زمینه ایجاد کرده‌ایم. با رهبری فکری، هدف این است که رویایی داشته باشیم، بنابراین ما شروع به صحبت در مورد آینده دوقلوهای دیجیتالی کردیم که متاورس صنعتی است. با همسو کردن اعتبار خود با یک چشم‌انداز رویایی، توجه بسیاری از مشتریان، روزنامه‌نگاران و سهام‌داران در سراسر جهان را به خود جلب کردیم.

۲ - اصالت مهم است

اصالت سنگ بنای رهبری فکری تاثیرگذار است. صداهای واقعی قوی‌تر طنین‌انداز می‌شوند، حتی اگر کاملاً صیقلی نباشند. درحالی‌که من همیشه دنبال پیام‌های کلیدی و جملات ظریف بوده‌ام، عامل اصلی صحت خود پیام است. اصالت یک ارتباط واقعی را ایجاد می‌کند.

بنابراین، شما باید رهبران فکری مختلفی را در سازمان خود تشویق کنید و به آنها اجازه دهید تا اشتیاق خود را نسبت به موضوعات مربوطه به زبان خودشان بیان کنند و حتی زمانی که مدیران ارشد توسط نویسندگان ارواح بااستعداد حمایت می‌شوند، این در مورد نمایش لحن صدای واقعی آن رهبر است.

۳ - تنظیم‌گری و ارکستراسیون

درعین‌حال، باید مطمئن شوید که این صداهای منحصربه‌فرد و معتبر داستان یکسانی را بیان می‌کنند، زیرا در نهایت، انسجام برند ضروری است. در نتیجه، رهبری فکری فقط به درخشش فردی نیست. این در مورد ارکستراسیون ایده‌ها است. این امر به‌ویژه در شرکت‌های بزرگ و جهانی که در آن بسیاری از کارشناسان و رهبران می‌توانند به گفتمان کمک کنند، بسیار مهم است. شما به یک ساختار و استراتژی روشن نیاز دارید تا از ثبات، کارایی و تاثیر اطمینان حاصل کنید.

همان‌طور که سفر رهبری فکری خود را آغاز می‌کنید، هم بر تولید محتوا و هم بر تنظیم آن تمرکز کنید. در اولین قدم، این وظیفه شماست که موضوعات کلیدی را شناسایی کنید، محتوای جذاب بسازید و قالب‌های مناسب را بیابید. سپس، درباره سازماندهی افراد و فرایندها است: شناسایی کارشناسانی که تمایل به برقراری ارتباط دارند. تشویق و آموزش آنها؛ و ارائه یک مجموعه محتوا برای به‌اشتراک‌گذاری کارآمد دانش. پس از انجام این دو مرحله، می‌توانید به سفیران خود اجازه دهید تا به روش خود ارتباط برقرار کنند، در بحث شرکت کنند و از سطوح و سبک‌های مختلف ارتباطی که ظاهر می‌شود لذت ببرند.

۴ - زمان کلید است، داده‌ها حیاتی است.

رهبری فکری صرفاً در مورد واکنش به روندها نیست. این در مورد ایجاد آنهاست. هدف این است که مکالمات را به‌جای تعقیب دائمی جایی که قبلاً زیر پا گذاشته‌اند، آغاز کنید. برای شناسایی محتوایی که در شش ماه یا حتی یک سال آینده برای ذی‌نفعان ما مرتبط باشد، استفاده از داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها ضروری می‌شود. آنها به شما کمک می‌کنند تا موضوعات در حال ظهور را مشخص کنید، دستور کار را تنظیم کنید و بحث‌ها را هدایت کنید.

به‌عنوان‌مثال، در زیمنس، ما تصمیم گرفته‌ایم که دامنه متاورس صنعتی را «مالک» کنیم و خود را به‌عنوان یکی از اولین شرکت‌های صنعتی قرار دهیم که پتانسیل آن را برای مشتریان، شرکت و جامعه به‌طورکلی موردبحث قرار می‌دهد. ما این کار را در بسیاری از کانال‌های مختلف انجام داده‌ایم، از جمله رویدادهایی مانند MetaBeat و Economist Metaverse Summit، همکاری با مجله TIME و Monocle، و البته، محتوای اصلی اختصاصی فراوانی با دسترسی ارگانیک بالا به‌صورت آنلاین منتشر کرده‌ایم. مانند کاغذهای سفید، مطالعات، وبینارها، پادکست‌ها و موارد دیگر. با نگاهی به "سهم صدا"، اکنون خود را در سطح چشم با غول‌های صنعت و شرکای اکوسیستم می‌یابیم که بر موفقیت استراتژی ما تأکید می‌کند.

نتیجه

رهبری فکری این پتانسیل را دارد که به مزیت رقابتی شما در پیگیری جلب‌توجه، برانگیختن علاقه و پرورش روابط با مشتری تبدیل شود. این یک خیابان پویا و دوطرفه است که به اصالت، نوآوری و تعامل اهمیت می‌دهد. برای استفاده از پتانسیل کامل آن، باید اعتبار و چشم‌انداز را به هم متصل کنید. اولویت‌دادن به اصالت بر زبان یکپارچه شرکتی؛ سازماندهی افراد و فرایندها؛ و استقرار داده‌ها برای انتخاب موضوع مناسب در لحظه مناسب.

هنگامی که به‌درستی اجرا می‌شود، ابزار قدرتمندی دارید که به نقطه شیرین بین روابط‌عمومی و بازاریابی برخورد می‌کند و هم به شناخت برند و هم برای تولید تقاضا کمک می‌کند و این چیزی است که هر بار مرا جذب می‌کند؛ بنابراین، من از صمیم قلب شما را تشویق می‌کنم که یک استراتژی رهبری فکری روشن ایجاد کنید و هر هجا و هر بخش را اندازه‌گیری کنید. ارزشش را دارد.
 

منبع: https://www.ipra.org/news
/itle/itl-551-unlocking-the-power-of-thought-leadership-a-guide-for-pr-professionals/
Lynette Jackson, Chief Communications Officer, Siemens AG.

 

انتهای پیام/

 

 


 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد