درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 26 خرداد 1403 - 23:57   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 53851صفحه نخست » جهان روابط عمومیچهارشنبه، 24 آبان 1402 - 12:26
نظرسنجی پیو می‌گوید اعتماد به علم رو به‌کاهش است
در این نظرسنجی که در هفته آخر سپتامبر ۲۰۲۳ انجام شد، مشخص شد که درصد بزرگسالان آمریکایی که می‌گویند علم تأثیر «بیشتر مثبت» بر جامعه دارد به ۵۷ درصد کاهش‌یافته است. این در مقایسه با ۷۳ درصد در سال ۲۰۱۹ است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || بر اساس نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات پیو، اعتماد آمریکایی‌ها به علم و دانشمندان از زمان شروع همه‌گیری کووید-۱۹ کاهش‌یافته است.


به گزارش شارا به نقل از سی‌ان‌ان، در این نظرسنجی که در هفته آخر سپتامبر ۲۰۲۳ انجام شد، مشخص شد که درصد بزرگسالان آمریکایی که می‌گویند علم تأثیر «بیشتر مثبت» بر جامعه دارد به ۵۷ درصد کاهش‌یافته است. این در مقایسه با ۷۳ درصد در سال ۲۰۱۹ است.


همچنین، بیش از ۱ نفر از هر ۴ آمریکایی (۲۷٪) می‌گویند که به دانشمندان «بی‌اعتماد» یا «بی‌اعتمادی» دارند. نسبت پاسخ‌دهندگانی که بیشترین اعتماد را به دانشمندان داشتند - که می‌گفتند «اعتماد زیادی دارند» - از ۳۹ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۲۳ درصد کاهش یافت.

 

دکتر کاترین والاس، اپیدمیولوژیست و مدافع ضداطلاعات نادرست در دانشگاه ایلینوی شیکاگو، این کاهش اعتماد را به آنچه که او به‌عنوان «اینفودمیک» در مورد کووید-۱۹ توصیف کرد، نسبت می‌دهد: هجوم اطلاعات و نظرات متناقض در مورد ویروس و اقدامات پیشگیرانه.


او گفت: «این منجر به هرج‌ومرج عمومی، گیجی، خستگی پیام و مردم شد. "این فقط باعث سردرگمی زیادی می‌شود؛ زیرا ما افراد مختلفی با پلتفرم‌های بزرگ داریم که چیزهای مختلفی می‌گویند."


والاس گفت، در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی که پیام‌های سلامت عمومی در آن به اشتراک گذاشته می‌شد، الگوریتم‌ها کاربران را به اتاق‌های پژواک اطلاعاتی هدایت می‌کردند که به آنها اطلاعاتی را نشان می‌داد که تمایل داشتند با آن موافقت کنند.


او افزود که در غیاب اطلاعات باکیفیت بالا در مورد ویروس کووید-۱۹، «خلأهای اطلاعاتی» برای موضوعات بهداشت عمومی، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را با حدس و گمان، مکمل‌ها و درمان‌های آزمایش نشده پر کرده است.


راه‌حل


دکتر پیتر هوتز، رئیس دانشکده ملی پزشکی گرمسیری در کالج پزشکی بیلور، گفت که برای ایجاد اعتماد به علم، جامعه علمی باید بازی خود را از نظر نحوه انجام ارتباطات علمی ارتقا دهد.


او گفت: "ما باید با این ایده قدیمی ارتباط دست برداریم که ما با مردم آمریکا طوری صحبت می‌کنیم که انگار در کلاس ششم هستند. با آنها مانند بزرگسالان صحبت کنید."


او گفت که دانشگاه‌هایی که هوتز معتقد است ریسک‌گریز هستند، باید دانشمندان خود را تشویق کنند که صحبت کنند.


همچنین، هوتز و سایر کارشناسان فکر می‌کنند که کمپین بزرگ‌تری علیه اطلاعات نادرست علمی برای مقابله با صداهای «بسیار تهاجمی» ضدعلم موردنیاز است.

 

دلایل کاهش اعتماد

 

دانشمندان و کارشناسان چندین دلیل برای کاهش اعتماد به علم را مطرح می‌کنند، از جمله:
- اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده در مورد کووید-۱۹ که در رسانه‌های اجتماعی و سایر منابع منتشر شد.

- استفاده سیاسی از مسائل علمی، مانند واکسیناسیون.
- کمبود دانش و درک علمی در بین عموم مردم.

 

عواقب کاهش اعتماد

 

کاهش اعتماد به علم می‌تواند عواقب جدی داشته باشد، از جمله:
- افزایش خطر پذیرش اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده.
- دشواری در اتخاذ سیاست‌های مبتنی بر علم.
- تضعیف پیشرفت علمی و فناوری.

 

راه‌حل‌ها

 

دانشمندان و کارشناسان چندین راه‌حل برای افزایش اعتماد به علم را پیشنهاد می‌کنند، از جمله:
- افزایش آموزش علمی در مدارس و دانشگاه‌ها.
- تقویت ارتباطات علمی با عموم مردم.
- مبارزه با اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده.

 

 

انتهای پیام/

 

 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد