![](/media/image/1402/08/22/4488905-photo_2023-11-13_15-23-43.jpg)
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || مرکز آمار ایران به همت آموزش و روابطعمومی این مرکز، دوره آموزشی مدیریت ارتباط با رسانهها را با حضور مدیران و کارشناسان روابطعمومی این سازمان برگزار کرد.
به گزارش شارا، این دوره آموزشی به مدت دو هفته و با تدریس قربانعلی تنگشیر، مدرس دانشگاه و عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان روابطعمومی برگزار شد. در این دوره، مباحث مهم و کاربردی در حوزه مدیریت ارتباط با رسانهها مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.
برخی از مباحث مطرح شده در این دوره عبارت بودند از:
- اهمیت اطلاعرسانی و اطلایابی
- الگوهای تاثیرگذار روابطعمومی در ارتباط با رسانهها
- استفادههای مناسب از شبکههای اجتماعی برای اطلاعرسانی
- راههای ارتباطی با یک رسانه الکترونیکی
- ساختار رسانهها
- کانالهای ارتباطی با رسانهها
- سیستمهای ارتباطی یک سازمان
- رسانهها و کانالهای ارتباطی
- نظرسنجی اینترنتی از مخاطبان
- ارتباط رسانهای در زمان بحرانها
- راههای تبلیغات اینترنتی
- الگوهای تاثیرگذار روابطعمومی
- استفاده از هوش مصنوعی در اطلاعرسانی
دکتر تنگشیر در حاشیه این دوره آموزشی، با اشاره به اهمیت ارتباط با رسانهها، گفت: «ارتباط با رسانهها یکی از مهمترین وظایف روابطعمومی است. روابطعمومی باید به گونهای عمل کند که اطلاعات صحیح و بهموقع را در اختیار مخاطبان قرار دهد. همچنین، روابطعمومی باید از اطلاعات و اخبار منتشر شده در رسانهها آگاه باشد تا بتواند نسبت به آنها واکنش مناسب نشان دهد.»
وی افزود: «برگزاری این دوره آموزشی میتواند به بهبود ارتباط مرکز آمار ایران با رسانهها و جامعه کمک کند. این دوره به مدیران و کارشناسان روابطعمومی این سازمان کمک میکند تا با آگاهی و دانش بیشتری در زمینه مدیریت ارتباط با رسانهها عمل کنند.»
عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان روابطعمومی، با اشاره به اهمیت استفاده از فناوریهای نوین در روابطعمومی، گفت: «روابطعمومی باید از فناوریهای نوین بهطور موثر استفاده کند تا بتواند به اهداف خود دست یابد. یکی از این فناوریهای نوین، هوش مصنوعی است که میتواند ابزار قدرتمندی برای اطلاعرسانی باشد.»
انتهای پیام/
|