شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || اسکوپ (Scope) به تازگی هشتمین مطالعه PR Scope خود را در اسپانیا منتشر کرده است؛ یک مطالعه دوسالانه که روابط بین مشاوران ارتباطی و مشتریان آنها و همچنین درک و تصویر این مشاوران را در بازار تجزیه و تحلیل میکند.
به گزارش شارا به نقل از Bizcommunity، در این مطالعه، با 875 متخصص مصاحبه شد: 441 نفر از آنها برای 414 شرکت مشتری مختلف، 327 متخصص از شرکتهای مشاوره و 107 متخصص رسانه کار میکنند.
کار میدانی بین مارس و مه 2023 انجام شد.
به طور متوسط متخصصان مصاحبه شده 43 سال سن داشتند و بیش از 8 سال در موقعیت فعلی خود و تقریباً هشت سال در شرکت خود بودهاند.
آنها عمدتاً در مادرید (68%)، در شرکتهای چندملیتی خارجی (50%) مستقر هستند و بیشترین سمت ذکر شده، سمت مدیر ارتباطات (41%) است که حداکثر تصمیمگیرنده در همه امور ارتباطی در کنار سایر مدیران است: 60 درصد.
شرکتهای مشتری مصاحبه شده برای این مطالعه به طور متوسط سالانه 276 میلیون یورو در سال 2022 درآمد داشتند، رقم بسیار پایداری است که در مقایسه با سال 2021، 2 درصد افزایش یافته است.
حوزه دیجیتال بیشترین درصد بودجه را به خود اختصاص داد
سرمایهگذاری در حوزه دیجیتال، که در سالهای اخیر در حال رشد بوده ، در سال 2021 کاهش یافته است (53٪ در مقایسه با 56٪ در سال 2021).
César Vacchiano، رییس و مدیر عامل اسکوپ میگوید: «چالش برای مشاوران ارتباطی این است که به مشتریان نشان دهند که میتوانند نیازهای خود را خلاقانهتر، سریعتر و مؤثرتر حل کنند و در نتیجه بتوانند رشد کنند.»
اولویت برای مشاوره یکپارچه
اکثر شرکتهای مورد تجزیه و تحلیل (49٪) با شرکتهای مشاوره متخصص در رشتههای مختلف و 46٪ این کار را با شرکتهای مشاورهای انجام میدهند که نیازهای خود را به صورت یکپارچه حل میکنند.
با این حال، در آینده، درصد مشتریانی که اعلام میکنند ترجیح میدهند با مشاوران یکپارچه کار کنند که بتواند تمام نیازهای ارتباطی آنها را برطرف کند، بیشتر است (49٪ در مقایسه با 43٪ که ترجیح میدهند این کار را با مشاوران تخصصی انجام دهند).
16 اکتبر 2023
منبع: Scopen- Bizcommunity
|