درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 26 خرداد 1403 - 22:25   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 53312صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیدوشنبه، 27 شهریور 1402 - 23:48
تلفن همراه و رژیم غذایی در فضای مجازی؟!؟
از: دکتر حسن خسروی. مدرس دانشگاه و تحلیلگر مسائل مدیریت دولتی ایران. - آموختن سواد رسانه‌ای و توسعه آگاهی و دانایی و تبدیل‌شدن به یک شهروندی که حقوق شهروندی را می‌داند و بر اساس مسئولیت اجتماعی خویش تلاش برای عمران و آبادانی کشورش را دارد؛ دقیقاً مصداق تقویت و ارتقای سرمایه اجتماعی است که همه ما ملزم به رعایت و پایبندی و عمل بدان هستیم.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || همگان قبول دارند که ما برای سلامتی جسم خود نیازمند یک رژیم غذایی معقول و مناسب هستیم.

اما آیا برای سلامتی روح و روان خود نیز نیازمند یک رژیم غذایی معقول و مناسب نیستیم؟!؟

تلفن همراه و فضای مجازی به یک تعبیر؛ فراهم‌کننده رژیم غذایی روحی روانی ماست. در فضای مجازی انبوهی از خوراک‌های متنوع با خاصیت‌های گوناگون وجود دارد که در صورت عدم استفاده عقلایی و مناسب از آنها چه‌بسا دچار بیماری می‌گردیم.

ساعت‌ها پرسه‌زدن و گشت‌وگذار در فضای مجازی بدون هدف مشخص و سرکشی به انواع و اقسام گروه‌ها و کانال‌ها و اخبار و... گرچه در ظاهر شاید سرگرم‌کننده و خوشایند باشند؛ اما در واقع چیزی جز آشفتگی ذهنی و پراکندگی فکری و به‌تبع آن کلی برداشت‌های نادرست و نتیجه‌گیری‌های غلط و قضاوت‌های ناروا و... که همگی حکم بیماری روحی و روانی برای ما را دارند چیز دیگری نصیب و بهره‌مان نخواهد بود. صدالبته که ما بایستی برای روح و روان خود رژیم غذایی معقول و مناسبی داشته باشیم چرا که بسیاری از تعارضات و تضادهای بین‌فردی و مناسبات اجتماعی ناموفق ما در حقیقت از همین‌جا ناشی می‌شود که متأسفانه در هیچ کجا آن‌طور که بایدوشاید مورد تحلیل و واکاوی و بررسی قرار نمی‌گیرد.

مردم ما این همه پول تلفن همراه و اینترنت می‌دهند و ساعت‌ها در گوشی خود غرق می‌شوند؛ اما خروجی همه اینها واقعاً چقدر باعث سلامتی فکری و توسعه فرهنگی اجتماعی ما شده است؟!؟ این نشان می‌دهد که ما از فضای مجازی به‌درستی تغذیه نمی‌شویم و تا هنگامی که این‌گونه است نباید از اوضاع‌واحوال کشور و پیرامون خود انتظار شگفت‌انگیزی داشته باشیم؛ چون اجزای تشکیل‌دهنده همه اینها ما هستیم. همان گونه که شما هنگام خرید در بازار با وسواس و دقت و مشورت و پرس‌وجو در مورد یک کالا یا خدمات وقت می‌گذارید تا بهترین و باصرفه‌ترین خرید را داشته باشید؛ دقیقاً هنگام استفاده از فضای مجازی نیز باید وسواس و دقت و هوشیاری داشته باشید تا هر حرف و هر مطلب و هر عکس و فیلم نادرست و قلابی را به شما تحمیل نکنند. جان کلام آنکه باید برای دوری از پریشان‌فکری و تشنج ذهنی و آشفتگی روحی مراقب رژیم غذایی خود در سفره گسترده فضای مجازی باشیم. غذا بر سر این سفره بسیار زیاد و متنوع است؛ اما من و شما واقعاً باید همه آنها را بخوریم؟!؟

اگر کسی برای‌آنکه حوصله‌اش سر نرود و صرفاً وقتش را بگذراند و وارد دریای فضای مجازی بشود قطعاً عمل درست و عاقلانه‌ای نیست؛ بلکه بهتر است بجای این حالت برویم در پارک قدم بزنیم و از طبیعت استفاده کنیم و یا کتابی آموزنده بخوانیم و....

آموختن سواد رسانه‌ای و توسعه آگاهی و دانایی و تبدیل‌شدن به یک شهروندی که حقوق شهروندی را می‌داند و بر اساس مسئولیت اجتماعی خویش تلاش برای عمران و آبادانی کشورش را دارد؛ دقیقاً مصداق تقویت و ارتقای سرمایه اجتماعی است که همه ما ملزم به رعایت و پایبندی و عمل بدان هستیم. رشد و توسعه پایدار تنها با انسان‌های بالغ و رشدیافته و آموزش‌دیده محقق می‌گردد و دراین‌خصوص ما مردم هیچ راه فراری نداریم. تا مادامی که مردم نخواهند آموزش ببینند و نخواهند توسعه فردی پیدا کنند و نخواهند که مهارت‌های لازم برای یک زندگی سعادتمندانه را فرابگیرند؛ انتظار پیشرفت و رفاه و آسایش داشتن کاملاً بیهوده است. یک‌قلم این فرایند دقیقاً آن است که لااقل برای توسعه فردی خود و داشتن جامعه‌ای عاری از روان‌پریشی و ناسالم؛ مراقب رژیم غذایی خود در فضای مجازی باشیم.

 

انتهای پیام/

 

 


 


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد