درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 26 خرداد 1403 - 22:30   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 53311صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 27 شهریور 1402 - 14:17
روابط‌عمومی‌ و ارتباطات…!!!
محمدراعی فرد - متاسفانه امر مهمی چون روابط‌عمومی بیشتر بازیچه دست برخی اربابان سیاست و خودمحوری در نزد مدیران گشته و از متن به حاشیه تبدیل شده است…!! روابط‌عمومی‌ در برخی سازمان‌ها تبدیل به انبارهای بزرگی از بنرها و تابلوها و پارچه‌نوشته‌هایی شده‌اند که مناسک و مناسبت‌ها را در چارت وظایف خود قرار داده و بازیگران نقش روزهای تاریخ‌اند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || روابط‌عمومی‌ حلقه ایست که زنجیره افکارعمومی و سازمان‌های موجود در جامعه را به یکدیگر متصل کرده ودر اهمیت وجودی وارزشی آن همین بس که آن را هنرهشتم نامیده اند. این حلقه اتصال تقریبا مفقود شده ایست که نه کسی می‌شناسدش ونه در جایگاه خود قرار دارد.

 

روابط‌عمومی‌ معمولا در برخی ادارات و سازمان‌ها و نهادها و ارگانهای تبدیل شده‌اند به ابزاری بنام روابط خصوصی!! و شاید به همین دلیل ساده است که برخی مدیران نیز هیچ شناخت کافی ازنقش روابط‌عمومی‌ در ساختارهای اجتماعی و تاثیرات آنها در برآیند اهداف سازمانی ندارند…!!

 

ارتباطات اجتماعی به مرحله ای از اعوجاج و کژی درافتاده که دیگر آن اتصال عاطفی که نسل‌های قبل بخاطر دارند در لایه های اجتماعی نسل جدید به چشم نمی آیند…گسست‌های طبقاتی و نبود یک سیستم منسجم عدالت محور باعث افزایش واگرایی اجتماعی و ضعف در ساختار های حیاتی آن شده است، حتی این واگرایی اجتماعی را می توان در دنیای غریب مجازی مشاهده کرد، دنیایی که می‌توانست برای جامعه نقش همان حلقه مفقوده را بازی کند اینک تبدیل به جمع اضدادی گردیده که شرح آن رفت…!!!

 

متاسفانه امر مهمی چون روابط‌عمومی بیشتر بازیچه دست برخی اربابان سیاست و خودمحوری در نزد مدیران گشته و از متن به حاشیه تبدیل شده است…!! روابط‌عمومی‌ در برخی سازمان‌ها تبدیل به انبارهای بزرگی از بنرها و تابلوها و پارچه‌نوشته‌هایی شده‌اند که مناسک و مناسبت‌ها را در چارت وظایف خود قرار داده و بازیگران نقش روزهای تاریخ‌اند.

 

روابط‌عمومی‌‌ها آنقدر اهداف بزرگ و مهم و برجسته‌ای دارند که در برخی کشورها یکی از تخصصی‌ترین وظایف را بر عهده دارد؛ برعکس در برخی دیگر از کشورها بجز بسیار معدود و محدود از سازمان‌ها، روابط‌عمومی‌ اکثریت قاطع آنها، فقط برای پرکردن چارت سازمانی که ملزم به ایجاد آن هستند، کاربری دارند…!!

 

مکانی که نه می‌داند روابط چیست ونه عمومی کدام است، لذا برخی کسانی که در مصدر یکی از گلوگاه‌های اصلی سازمان‌ها ونهادها و ارگان‌ها بنام روابط‌عمومی‌ در مصدر کار گماره می‌شوند معمولا سواد لازم دراین بستر را نداشته و تبدیل می‌شوند به ابزار خواسته‌های ریاست سازمان مربوطه، بدون آنکه بدانند یکی از اصلی‌ترین و مهمترین ابزار هر سازمان در اصل سر آن سازمان است که قدرت مانور و تفکر و برنامه‌ریزی در راستای اهداف عالیه آن دارد یعنی روابط‌عمومی‌ آن است…!!

 

اقناع افکارعمومی و پاسخگویی شفاف و دوری از کلی‌گویی و انشاخوانی و انشانویسی از حداقل‌های وظایف هر روابط‌عمومی‌ است، حتی روابط‌عمومی‌ها نقش بسیار ارزشمندی در انسجام و همبستگی اجتماعی دارند و قدرت فرهنگ‌سازی‌هایی دارند که جامعه به شدت به آن نیازمند است…!!

 

اینکه به هر مناسبتی ریسه چراغ بر سردر ادارات کشیده شود و با به دارکشیدن چند بنر در نقاط مختلف شهرها کلمه روابط‌عمومی‌ را در زیر شعارهای نخ‌نماشده و بی‌محتوا نقش بزنیم نامش روابط‌عمومی‌ نیست، اینکه اتاق‌های روابط‌عمومی‌ تبدیل به محفل و گعده‌های دورهمی برای صرف چای و شیرینی شود همان روابط خصوصی است که به آن اشارت رفت، اینکه با چاپ پوستر و عکس‌های روتوش شده و شیک سعی در اطلاع‌رسانی و بنام روابط‌عمومی‌ داشته باشیم خبطی است که این روزها به وفور تبدیل به چرخه‌ای معیوب گردیده و هیچکس هم حاضر نیست این نقص بزرگ را دیده و رفع نقص کند، چراکه سواد چنین هنری در نزد هر کسی نیست.

 

منبع: http://www.birjandtoday.ir

 

 

انتهای پیام/

 

 


 

 


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد