درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 12:45   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه
  مهارت‌های حیاتی مدیران میانی برای زنده ماندن در دوران "بی رئیس بزرگ"
  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید
  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 53282صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیجمعه، 24 شهریور 1402 - 20:10
مطالعه جدید درباره نمایشگرها و رشد شناختی کودکان؛ تماشای تلویزیون حین وعده‌های غذایی چه تاثیری دارد؟
قرار گرفتن بیش از حد کودکان در معرض نمایشگرهایی مانند صفحه کامپیوتر، گوشی‌های هوشمند، تلویزیون و … چندین سال است که موجی از هشدار را ایجاد کرده است. برخی از متخصصان این موضوع را تهدیدی جدی می‌دانند که با اوتیسم هم ارتباط دارد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || قرار گرفتن زودهنگام یا بیش از حد در معرض نمایشگرها تا چه اندازه بر رشد شناختی کودک تاثیر می‌گذارد؟ این موضوع در حال حاضر بین محققان تفرقه ایجاد کرده است چراکه اجماعی در این زمینه وجود ندارد.

طبق مطالعه‌ای که روز چهارشنبه ۱۳ سپتامبر منتشر شد، مدت زمانی که کودکان در مقابل نمایشگرها سپری می‌کنند تا حدی بر رشد آن‌ها تاثیر دارد اما این تاثیرات متفاوت است و عوامل دیگری نیز دخیل هستند.

نویسندگان این مطالعه که تحت حمایت موسسه ملی بهداشت و تحقیقات پزشکی فرانسه (Inserm) انجام شده و در مجله روانشناسی کودک منتشر شده است نتیجه‌گیری می‌کنند: «زمینه [کانتکست] که در آن از نمایشگرها استفاده می‌شود مهم است.» آن‌ها با این حال می‌گویند مدت زمانی که کودکان از نمایشگرها نیز استفاده می‌کنند روی رشد شناختی آن‌ها دخیل است.

این نهاد گفته است: «مطالعه جدید مانند مطالعات قبلی رابطه منفی بین زمان قرار گرفتن در معرض نمایشگرها و رشد را نشان می‌دهد. همچنین نشان می‌دهد که این رابطه برای همه حوزه‌های شناختی صادق نیست و زمانی که محیط زندگی خانواده آن را به درستی در اختیار کودکان قرار دهد این موضوع کمتر خواهد شد.»

همچنین نتایج این مطالعه رابطه منفی معناداری را بین قرار گرفتن کودکان در معرض صفحه نمایش تلویزیون در طول وعده‌های غذایی خانوادگی و رشد اولیه زبان تایید می‌کند.

قرار گرفتن بیش از حد کودکان در معرض نمایشگرهایی مانند صفحه کامپیوتر، گوشی‌های هوشمند، تلویزیون و … چندین سال است که موجی از هشدار را ایجاد کرده است. برخی از متخصصان این موضوع را تهدیدی جدی می‌دانند که با اوتیسم هم ارتباط دارد.

در حالی که رشد زبانی در قلب اکثر مطالعات پیش بوده است، سایر حوزه‌های شناختی کمتر مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. همین امر درباره تاثیری که محیط خانواده و فعالیت‌های روزمره کودک می‌تواند داشته باشد نیز صدق می‌کند.

در مطالعه جدید «کوهورت» [نوعی از مطالعات مشاهده‌ای و زیرمجموعه مطالعات تحلیلی که امکان نتیجه‌گیری بسیار قوی را فراهم می‌کند] گروه بزرگی از کودکان یعنی ۱۴ هزار نفر در طول سال‌ها مورد بررسی قرار گرفتند.

محققان این کودکان را در سه سن مورد ارزیابی قرار دادند که شامل کودکان ۲ ساله، سه و نیم ساله و سپس پنج و نیم ساله می‌شد. داده‌های این مطالعه بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ جمع‌آوری شدند. والدین مدت زمان استفاده فرزندانشان از نمایشگرها را گزارش کردند.

تیم تحقیقاتی به سرپرستی جاناتان برنارد به دنبال ارزیابی ارتباط بین استفاده از نمایشگرها و رشد شناختی در اوایل دوران کودکی بودند. در این مطالعه عوامل اجتماعی، عوامل مرتبط با دوران بارداری، زمینه خانوادگی و عادات سبک زندگی بررسی شدند. در نهایت حوزه‌های شناختی مختلف مانند رشد زبانی در دو سالگی، استدلال غیرکلامی در ۳.۵ سالگی و رشد کلی شناختی در ۳.۵ و ۵.۵ سالگی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

آن‌ها به این نتیجه رسیدند که بین استفاده از نمایشگرها و رشد فکر کودکان پیوند «محدودی» وجود دارد.
 

موسسه ملی بهداشت و تحقیقات پزشکی فرانسه در بیانیه رسانه‌ای خود جزییات بیشتری منتشر کرد و گفت که مطمئنا در سنین ۳.۵ و ۵.۵ سال زمان قرار گرفتن در معرض نمایشگرها با نمرات رشد شناختی کلی ضعیف‌تر به ویژه در زمینه مهارت‌های حرکتی ظریف، مهارت‌های زبانی و استقلال همراه بوده است.

این سازمان ادامه می‌دهد: «با این حال وقتی عوامل سبک زندگی که احتمالا بر رشد شناختی تاثیر می‌گذارند در نظر گرفته شد رابطه منفی کاهش یافت و به شدت کم شد.»
تلویزیون روشن در زمان وعده‌های غذایی خانوادگی

نتایج مطالعه همچنین نشان داد که جدا از مدت زمان قرار گرفتن در معرض نمایشگرها، روشن بودن تلویزیون در طول وعده‌های غذایی خانواده در سن ۲ سالگی کودک با نمرات عملکرد ضعیف‌تر رشد زبان در همان سن مرتبط است. این کودکان همچنین در ۳.۵ سالگی رشد کلی شناختی ضعیف‌تری داشتند.

شوآی یانگ، اپیدمیولوژیست و نویسنده اصلی مطالعه در بیانیه مطبوعاتی می‌گوید: «تلویزیون با جلب توجه اعضای خانواده در کیفیت و کمیت تعاملات بین والدین و فرزندان اختلال ایجاد می‌کند.»

وی اضافه می‌کند: «علاوه بر این، تلویزیون یک صدای پس زمینه را روی بحث‌های خانوادگی در حین وعده غذایی اضافه می‌کند بنابراین رمزگشایی صداها را برای کودک دشوار و درک و بیان کلامی را محدود می‌کند.»

بنابراین این نتایج نشان می‌دهد که مدت زمان استفاده از نمایشگرها تنها عاملی نیست که باید در نظر گرفته شود بلکه زمینه‌ای که در آن نمایشگرها مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند عامل مهمی باشد. علاوه بر این همه حوزه‌های شناختی به یک شکل تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند.

جاناتان برنارد می‌گوید: «سال‌های اول زندگی برای رشد شناختی و همچنین ایجاد عادات سبک زندگی تعیین کننده است. هنگامی که کودک بیش از حد از نمایشگرها استفاده می‌کند، این کار به ضرر سایر فعالیت‌ها یا تعاملات اجتماعی ضروری کودک برای رشدش تمام می‌شود.»
 

منبع: euronews
 

 

 

انتهای پیام/

<div id="div_eRasanehTrustseal_24429"></div>
<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(24429, false);</script>


 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید


  مهارت‌های حیاتی مدیران میانی برای زنده ماندن در دوران "بی رئیس بزرگ"


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد