درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 02:31   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 53234صفحه نخست » ادامه مطلب چهارشنبه، 18 شهریور 1402 - 12:31
ماسک و «رسوایی جنسی» اوباما
اقدامات پی در پی ماسک نشان می‌دهد که ادعاهای او نادرست بوده و ما به رسانه‌های واقعی بیش از پیش نیازمندیم. به‌رغم این که ماسک فردی هوشمند و خلاق است اما از دنیای رسانه آگاهی چندانی ندارد و باید اقدامات نادرستش در این حوزه برای همه روشن شود.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || ایلان ماسک تبلیغ می‌کرد که «توییتر» (شبکه ایکس) یک رسانه حقیقی است و با خدمت به بشریت، خواهد کوشید عموم را از دروغ و جعلیات مرسوم در رسانه‌ها رها کند.


با این حال اقدامات پی در پی ماسک نشان می‌دهد که ادعاهای او نادرست بوده و ما به رسانه‌های واقعی بیش از پیش نیازمندیم. به‌رغم این که ماسک فردی هوشمند و خلاق است اما از دنیای رسانه آگاهی چندانی ندارد و باید اقدامات نادرستش در این حوزه برای همه روشن شود.

برای اثبات این ادعا که او دنیای رسانه را نمی‌شناسد، باید به برنامه دیدار با یک فرد معتاد به کوکایین در شبکه «ایکس» اشاره کنم که ادعا کرد با باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا رابطه جنسی داشته است.

این نمونه یک رسانه بی‌محتوا است که بر پایه ابتذال، روسوایی، دروغ و توطئه پایه‌گذاری شده است. چنین رسانه‌های زردی دیربازی است توسط افراد مزدبگیر فعالیت می‌کنند و افراد خاصی که از مشکلات روانی رنج می‌برند و از خبرهای مرتبط با روسوایی سلبریتی‌ها تشفی می‌یابند را مورد خطاب قرار می‌دهند.


در آمریکا شبکه‌های اجتماعی بسیاری وجود دارند که‌ بر پایه ترویج نظریه‌های توطئه فعالیت می‌کنند و افرادی با سواستفاده از چنین شبکه‌هایی کماکان از برتری نژاد سفید یا دشمنی تاریخی مسلمانان با یهودیان سخن می‌گویند.


چنین رسانه‌هایی همواره وجود داشته‌اند اما ماسک با تبدیل یکی از معروفترین شبکه‌های اجتماعی و از طریق یک مجری معروف اقدام به چنین فعالیت کم مایه‌ای کرد و افزون بر آن به چنین اقدامی افتخار هم می‌کند.

این شیوه از فعالیت مبتنی بر نظریه توطئه، روشی است که «کارلسون» هم به آن باور دارد و الان متوجه می‌شویم چرا شبکه «فاکس نیوز» وی را اخراج کرد.

به‌رغم این که فاکس نیوز شبکه‌ای تبلیغاتی است اما هنجارها و معیارهای مشخصی وجود دارند که این شبکه نمی‌توانست آنها را نادیده بگیرد. با این حال کارلسون به این اصول معتقد نبود و به همین دلیل فاکس نیوز او را اخراج کرد.

کارلسون علاقه بسیاری به اخبار مرتبط با رسوایی‌های مبتنی بر توطئه دارد. او واکسن کرونا را دروغی برای جمع‌آوری پول دانست و پیشتر هم سعودی را عامل حوادث 11 سپتامبر عنوان کرده بود.

به‌رغم اختلاف سیاسی و شخصی با شخصیت‌های معروف، یک رسانه واقعی اقدام به انجام چنین کارهایی نمی‌کند. یک رسانه متعهد، از صحت منابع خبری خود مطمئن است و اطلاعات خود را پیش از انتشار مورد بازبینی چند باره قرار می‌دهد. چنین رسانه‌ای به‌دنبال رسوایی افراد نیست و بر اساس نظریه توطئه فعالیت نمی‌کند. خبرنگاران چنین رسانه‌ای برای انتقال خبرهای درست، به مناطق مختلف و خطرناک جهان می‌روند و تریبونی در اختیار معتادان و بیماران روانی برای انتشار خبرهای دروغ نمی‌گذارند.

به دیگر سخن، رسانه‌های واقعی به اصول و معیارهای حرفه‌ای متعهد هستند و همین تعهد آنها را از برخی شبکه‌های اجتماعی که با رویکردی تبلیغاتی فعالیت می‌کنند، متمایز می‌سازد.

این شبکه‌ها می‌توانند در چارچوب چنین رویکردی فعالیت کنند به شرط آن که خود را رسانه به‌شمار نیاورند. با این حال، ماسک به چنین قواعدی ملتزم نیست و شبکه اجتماعی خود را رسانه واقعی و بی‌طرف می‌نامند اما مانند یک رسانه زرد رفتار می‌کند.

به رغم آن، شاید بتوان رفتار ماسک را توجیه کرد چرا که او درصدد انتقام از رسانه‌ها و افرادی است که به‌شدت ایده‌های فرهنگی و رویکرد سیاسی او را مورد انتقاد قرار دادند و در نهایت از او چهره‌ای غیر قابل اعتماد به تصویر کشیدند.

البته ماسک تنها قربانی انتقادهای تند و تیز این رسانه‌ها نبود و بسیاری دیگر هم مورد هدف حملات انتقادی و گزنده این رسانه‌ها قرار گرفتند. متاسفانه فضای رسانه‌ای وارد بازی قطب‌بندی و یارکشی شد و به همین دلیل رویکرد رسوا کردن رقبا عمومیت یافت و باعث کاهش تاثیر رسانه‌های حرفه‌ای و متعهد شد.

با تمام این وجود باید تاکید کرد که تفاوتی ریشه‌ای میان شبکه‌های اجتماعی و محتوای منتشرشده در آنها، با رسانه‌های واقعی که به‌دنبال انتشار اخبار دقیق و درست هستند، وجود دارد.
رسانه‌های واقعی و دغدغه‌مند، به هر دلیلی که باشد به یک معتاد برای مخاطب قرار دادن میلیون‌ها انسان تریبون نمی‌دهند تا مدعی شود که با رئیس جمهوری پیشین آمریکا در هتلی ارزان قیمت هم خواب شده است.

منبع: الشرق الاوسط
ترجمه: العربیه فارسی

 

انتهای پیام/

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد