درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:13   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 53152صفحه نخست » ادامه مطلب چهارچهارشنبه، 8 شهریور 1402 - 13:00
قصه اپیدمی خانه‌های شیرین و خوشبخت‌نمایی
دکتر محمد صادق دهنادی مدیر محترم ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای - در این روش، بازاریابان برندهای عمدتا بنجل و فیک، با راه‌اندازی صفحاتی که ظاهرا بازتاب زندگی شخصی آنهاست اما در واقع یک مجموعه کرایه‌ای برای جلب نظر دیگران است یک زندگی خوشبخت، شاد و موفق را بازنمایی می‌کردند و سپس با استفاده از میکاپ، جلوه‌های ویژه و البته کودکان کرایه‌ای بزک شده، برخی وسایل را آشکار و پنهان تبلیغ می‌کردند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || سوئیت هوم یا خانه شیرین در ابتدا یک حقه بازاریابی برای فروش کالا و خدمات مرتبط با سبک زندگی بود.


در این روش، بازاریابان برندهای عمدتا بنجل و فیک، با راه‌اندازی صفحاتی که ظاهرا بازتاب زندگی شخصی آنهاست اما در واقع یک مجموعه کرایه‌ای برای جلب نظر دیگران است یک زندگی خوشبخت، شاد و موفق را بازنمایی می‌کردند و سپس با استفاده از میکاپ، جلوه‌های ویژه و البته کودکان کرایه‌ای بزک شده، برخی وسایل را آشکار و پنهان تبلیغ می‌کردند.


در مطالعه دقیق این صفحات به مواردی می‌شد رسید که حتی زن و مرد داستان زن و شوهر نیستند و برخی صحنه‌ها در امکانات عمومی مثل پارک‌ها تصویربرداری شده است.


اما واقعیت آن بود بسیاری از کاربران این خانه‌های بیسکوییتی را باور می‌کردند و حتی به بهانه آشنایی با آخرین مد لباس و مد فشن آنها را دنبال می‌کردند.


اثر بلند مدت این نوع هواداری‌ها به ویژه در فیسبوک و اینستاگرام تولید یک نارضایتی پنهان، کاهش تاب‌آوری و در نتیجه کمال‌گرایی در افراد مجرد، اختلافات زوجین، فرزندان و والدین و حتی طلاق و افسردگی و خلافکاری نوجوانان بود‌.


اما قصه اپیدمی خانه‌های شیرین و خوشبخت‌نمایی به همین جا ختم نشده است. خوشبخت‌نمایی از یک حقه بازاریابی تبدیل به واکنش انسان رسانه‌ای به من خوب نیستم هایی شد که در رفتار متقابل و ارزیابی‌های خودیابانه با آن روبرو می‌شدند.


نمی‌توان با قاطعیت هر عکس یادگاری یا عکس پروفایل دو نفره و عکس‌هایی که از روابط عاشقانه در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود را یک نوع خوشبخت‌نمایی با درون‌مایه ترس و سرکوب رقبای احتمالی دانست اما در بررسی فرهنگی - رسانه‌ای می‌توان به موارد بسیاری از تکرار رفتار خوشبخت‌نمایان برای بازاریابی فردی یا خانوادگی برخورد.


- اضطراب از طمع دیگران به زندگی زناشویی
- اضطراب از برداشت دیگران از ضعف ارتباطات خانوادگی
- اثبات محبت در رابطه‌های متزلزل‌ شده زوجین و والد و فرزند
- اعلام موجودیت برای رقبای خانوادگی و عشقی
- جلب توجه طرف مقابل یا افرادی که در محیط زندگی ذی‌نفع و ذی ضررند
- پوشاندن ضعف شدید روابط
- عقده‌های مربوط به سرکوب احساسات درونی که موجب ضعف عزت نفس و اعتماد به نفس شده
- انتقام از کیس‌های عشقی پیشین و یا افرادی فرد را تحقیر و سرکوب و مقایسه کرده اند
- ضعف ارتباط واقعی و حضوری و فقدان زبان مشترک بین افراد


باعث خوشبخت‌نمایی افراطی و حتی رفتارهای نمایشی مشترک در زندگی دوم شده است.


و الا چه نیازی است زوجین که در نزدیک‌ترین فاصله یکدیگرند به مناسبت‌های مختلف در مقابل دیگران در شبکه‌ اجتماعی به هم نامه بدهند و یا علیرغم کهن‌الگوهای فکری ایرانی که نمایش هر نوع نعمت و مکنت و خوشبختی می‌تواند به چشم‌زخم خوردن و جذب حسد و انرژی منفی دیگران شود؛ افراد بخواهند یک چای و قهوه و پیتزای مشترک‌شان را به رخ هم بکشند.

در واقع در این مرحله شبکه‌ اجتماعی به کمک قوای فرافکنی ناخودآگاه می‌آید تا بصورت غیرارادی فرد بتواند به کمک تصاویر ضعف‌های توجهی زندگی خود را پوشش بدهد و تایید و تشویق دیگران را در یک امر خصوصی یا حتی بسیار خصوصی کسب نماید.


سبک زندگی مبتنی برای نمایش‌های رسانه‌ای حتی اگر در عداد مواردی که ذکر شد نباشد، یک نشانه نسبتا قوی از ترکیب چند نوع ناهنجاری است که می‌تواند در تحلیل رفتار متقابل یا درمان اختلالات و حتی تشخیص و درمان تنهایی به عنوان نشانگان معاینه مورد تحلیل قرار گیرد.
 

 

انتهای پیام/

<div id="div_eRasanehTrustseal_24429"></div>
<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(24429, false);</script>


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد