درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 05:24   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 53148صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیسه شنبه، 7 شهریور 1402 - 09:54
به بهانه ‌۶۰ سالگی سخنرانی معروف مارتین لوتر کینگ؛ «رویایی دارم»
درس‌های ارزشمند سخنرانی «رویایی دارم» مارتین لوتر کینگ برای متخصصان روابط‌عمومی
مارتین لوتر کینگ یک شاهکار سخنوری است که پیام مهم خود را با استعاره‌ها و داستان‌ها به ما منتقل می‌کند. این سخنرانی درس‌های ارزشمندی در مورد قدرت کلمات برای متخصصان روابط‌عمومی‌ دارد و می‌تواند تأثیر و توجه به مخاطب را دوچندان کند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || مارتین لوتر کینگ یک شاهکار سخنوری است که پیام مهم خود را با استعاره‌ها و داستان‌ها به ما منتقل می‌کند. این سخنرانی درس‌های ارزشمندی در مورد قدرت کلمات برای متخصصان روابط‌عمومی‌ دارد و می‌تواند تأثیر و توجه به مخاطب را دوچندان کند.

 

در سخنرانی معروف مارتین لوتر کینگ؛ «رویایی دارم» درس‌های زیر برای متخصصان روابط‌عمومی‌ وجود دارد، از جمله:


اهمیت ارتباط: سخنرانی «رویایی دارم» مارتین لوتر کینگ نمونه‌ای عالی از ارتباط است. کینگ از کلمات ساده و رسا استفاده کرد تا پیام خود را به وضوح و به طور مستقیم به مخاطبان خود منتقل کند. او همچنین از تصاویر و استعاره‌های قدرتمندی استفاده کرد تا مخاطبان خود را برانگیزد و آنها را به عمل ترغیب کند.

قدرت داستان‌گویی: کینگ از داستان‌ها و استاره‌ها برای زنده کردن پیام خود استفاده کرد. او از داستان‌های کتاب مقدس و همچنین از سرودهای سنتی آمریکایی استفاده کرد تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند و آنها را تحت تأثیر قرار دهد.


به خوبی می‌دانست که مخاطبان چه کسانی هستند و چه چیزی برای آنها مهم است. او از زبان و تصاویری استفاده کرد که برای مخاطبان خود آشنا و قابل فهم بود.

اهمیت استفاده از رسانه‌ها برای انتشار پیام: سخنرانی «رویایی دارم» به لطف رسانه‌ها به سرعت به گوش مردم سراسر جهان رسید. کینگ از رسانه‌ها به عنوان ابزاری برای انتشار پیام خود و تأثیرگذاری بر افکار عمومی استفاده کرد.

قدرت کلمات را دست کم نگیرید. مارتین لوتر کینگ جونیور با استفاده از کلمات قدرتمند و تأثیرگذار، پیام خود را به گوش میلیون‌ها نفر از افراد و تأثیرگذار بر جنبش حقوق مدنی می‌گذارد. متخصصان روابط‌عمومی‌ نیز باید از قدرت کلمات آگاه باشند و از آن برای انتقال پیام خود به مخاطبان استفاده کنند.

از داستان‌ها و استعاره‌ها برای برانگیختن احساسات مخاطب استفاده کنید. کینگ در سخنرانی خود از داستان‌ها و استارهای کتاب مقدس استفاده کرد تا مخاطبان خود را برانگیزد و آنها را به تأمل وادار کند. متخصصان روابط‌عمومی‌ نیز می‌توانند از داستان‌ها و استاره‌ها برای ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطبان خود استفاده کنند.


مخاطبان خود را دوست داشته باشید. متخصصان روابط‌عمومی‌ نیز باید به مخاطبان خود احترام بگذارند و از زبانی استفاده کنند که برای آنها قابل درک باشد.

 

مطالب زیر دروس مهمی برای متخصصان روابط‌عمومی‌ دارد:

در اینجا چند نکته خاص برای متخصصان روابط‌عمومی‌ در خصوص این سخنرانی ارائه شده است:
پیش از سخنرانی، تحقیق کرده و خود را آماده کنید.. مطمئن شوید که پیام شما واضح و مختصر است و با مخاطبان شما ارتباط می‌کند.
از لحن و زبان مهربانی و همدردی استفاده کنید. مطمئن شوید که لحن و زبان شما با مخاطبان شما سازگار است.
از تکنیک‌های ارتباطی استفاده کنید. به چشم مخاطبان خود نگاه کنید، ارتباط بصری برقرار کنید و با شور و آشتیاق صحبت کنید.
از تمرین و تکرار غافل نشوید. هرچه بیشتر تمرین کنید، سخنرانی شما روان‌تر و تأثیرگذار خواهد بود.

 

سخنرانی «رویایی دارم» مارتین لوتر کینگ جونیور یک نمونه کلاسیک از ارتباط است. این سخنرانی به ما یادآوری می‌کند که چگونه می‌توانیم از کلمات و تصاویر برای تأثیرگذاری بر افکار و رفتار دیگران استفاده کنیم.
 

انتهای پیام/

 

 


 

 


 

 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد