درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:31   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 53113صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیجمعه، 3 شهریور 1402 - 19:35
نبوغ انسانی توانمند شده با هوش مصنوعی و آینده روابط‌عمومی‌‌
بینش مبتنی بر داده چشم اندازهای جدیدی را برای روابط‌عمومی‌ها‌‌ به ارمغان آورده و مدیران روابط‌عمومی‌ها‌‌ می‌توانند با استفاده از تخصص و هنر نسبت به خلق ارتباطات معنادار و پرورش روابط معتبر با هدف درک ارزش‌ها، منافع و انگیزه‌های تأثیرگذاران و کنش‌گران اجتماعی از هوش مصنوعی برای ایجاد مشارکت و ارتباطات دوسویه و مؤثر استفاده نمایند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || اکنون در دوره ای بسر می بریم که ادعا می شود هوش مصنوعی جایگزین نیروی کار انسانی خواهد شد و زمان آن است که ذهنیت ما از حالت مبارزه به سوی پیدا کردن راهی برای همراهی با هوش مصنوعی هدایت شود. به نظر می رسد بحث در مورد هوش مصنوعی در دو طیف و یا در دو دیدگاه توسعه یافته است، یک طیف هوش مصنوعی و پیامدهای آن را ویران گر و بنیان کن و طیف دیگر عصر هوش مصنوعی را اتوپیا یا آرمانشهری می دانند که همه چیز را به ارمغان می آورد.


این دیدگاه ممکن است در جوامع ناهمگون بسته به شرایط اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی متفاوت باشد، نویسنده متن معتقد است در دنیای روابط‌عمومی‌ها‌‌ به حداکثر رساندن استراتژی ها در عرصه بازار، صنعت و مدیریت سازمانی مبتنی بر داده هایی است که توسط الگوریتم های هوش مصنوعی بر تخصص انسانها در رشته های مختلف ارزش قائل بوده و از حالت درگیری و تقابل با انسان خارج شده و بعنوان دستیاری قدرتمند در اختیار انسانها و متخصصان روابط‌عمومی‌‌ قرار خواهد گرفت.


با توجه به مقدمه گفته شده چند نمونه از اینکه چرا آینده روابط‌عمومی‌‌ باید با رویکرد مشترک هوش مصنوعی و نبوغ انسانی بررسی شود حائز اهمیت است. در تحلیل شبکه های اجتماعی و گفتمان های آنلاین، الگوریتم های هوش مصنوعی می تواند الگوهای احساسی را شناسایی و به متخصصان روابط‌عمومی‌‌ اجازه می دهد تا استراتژی های پیام رسانی را متناسب با هوش مصنوعی تولید و خود را با امکانات این پدیده نوظهور سازگار و بعنوان یک دستیار از آن بهره مند شوند.

 

بینش مبتنی بر داده چشم اندازهای جدیدی را برای روابط‌عمومی‌ها‌‌ به ارمغان آورده و مدیران روابط‌عمومی‌ها‌‌ می‌توانند با استفاده از تخصص و هنر نسبت به خلق ارتباطات معنادار و پرورش روابط معتبر با هدف درک ارزش‌ها، منافع و انگیزه‌های تأثیرگذاران و کنش‌گران اجتماعی از هوش مصنوعی برای ایجاد مشارکت و ارتباطات دوسویه و مؤثر استفاده نمایند.


نواوری و استراتژی خلاق


هوش مصنوعی ممکن است ظرفیت تولید محتوای خودکار را داشته باشد اما این تولید محتوا بر اساس داده هایی است که بشر قبلاً در سایه تحقیقات و پژوهش های انجام یافته تولید، پرورش و مدیریت کرده است و هوش مصنوعی به تنهایی قدرت داده کاوی جدید را ندارد. یعنی به عبارتی هوش مصنوعی با درخواست مخاطب می تواند داده های ثانویه را ارائه دهد.

 

در دیگر سخن ستون فقرات الگوریتم های هوش مصنوعی را شهود و خلاقیت انسانی تشکیل می دهد و هوش مصنوعی به تنهایی نمی تواند نبوغ و خلاقیت و هوش انسان را زیر سوال ببرد. نویسنده در پایان معتقد است متخصصان روابط‌عمومی‌‌ باید با خلاقیت، تخصص و هنر خود هوش مصنوعی را به آغوش کشیده و در جهت تقویت نقاط قوت و حذف نقاط ضعف توانایی های بالقوه خود را در زمینه تولید محتوا ، ایجاد کمپین های تبلیغاتی و مدیریت درون سازمانی و تدوین استراتژی های برون سازمانی بالفعل نمایند و هوش مصنوعی را دستیاری برای خود ببینند نه رقیب خود.    


بابک نوراله زاده
کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی و
کارشناس مسئول روابط‌عمومی‌‌ و ارتباطات شهرداری مشگین شهر

 

 

انتهای پیام/

 

 


 

 


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد