درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 05:54   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 53102صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیچهارشنبه، 1 شهریور 1402 - 10:51
تاکید رییس دانشکده ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی بر ضرورت روایت صحیح و سریع روابط‌عمومی‌ها از وقایع کشور به‌ویژه دانشگاه‌ها
رییس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی با هشدار در مورد تلاش‌های جدید برای ادامه چرخه خشونت و ناآرامی‌ها در کشور در آستانه سالگرد اعتراضات ۱۴۰۱، بر ضرورت روایت صحیح و سریع روابط‌عمومیها از وقایع کشور به‌ویژه دانشگاه‌ها تاکید کرد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || رییس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی با هشدار در مورد تلاش‌های جدید برای ادامه چرخه خشونت و ناآرامی‌ها در کشور در آستانه سالگرد اعتراضات ۱۴۰۱، بر ضرورت روایت صحیح و سریع روابط‌عمومیها از وقایع کشور به‌ویژه دانشگاه‌ها تاکید کرد.

به گزارش قدس‌آنلاین، دکتر اکبر نصرالللهی در مراسم اختتامیه دومین‌جشنواره
روابط‌عمومی واحدهای دانشگاه تهران با تشریح تحرکات و راهبردهای رسانه های غربی در اعتراضات سال گذشته بویژ ه در دانشگاهها گفت:

مهمترین استراتژی دشمنان در قبال ایران همچنان مثل ناآرامی های سال گذشته استمرار خشونت ، توسعه اغتشاشات به دانشگاهها و مراکز آموزشی،شدت و افزایش شعارهای‌ساختارشکنانه و عصبانی کردن مسئولان و نیروهای انتظامی و امنیتی است تا از این طریق با خلق سوژه های جدید، سوخت چرخه خشونت را تامین کنند و نفس تازه ای به اغتشاشات بدمند اما بخش های مختلف کشور برای جلوگیری از تحقق راهبردهای آنان، راهبردهای صبر و مقاومت، آرام سازی، عادی سازی را اتخاذ و اجرا کرده اند.

نویسنده کتاب مدیریت پوشش اخبار بحران در رسانه های حرفه ای در عین حال با اشاره به نزدیک بودن سالگرد اعتراضات سال گذشته هشدار داد: انگیزه دشمنان برای ناآرام کردن کشور بیش از گذشته است اما مسئولان و رسانه ها با گذشت چند ماه از آرامش و عادی شدن شرایط کشور ، همچنان از اجرای استراتژی‌های اقناع و همراه سازی غافل هستند و محدود اقدامات صورت گرفته شده در این زمینه ناکافی است .

عضو شورای اطلاع رسانی دولت ، ضعف ارتباط و تعامل مسئولان با جوانان ، مشترکات اندک دو طرف و فقدان درک متقابل، تعلق ناکافی اجتماعی جوانان، ضعف تعامل مسئولان و نخبگان، فقدان درک مسئولان و رسانه ها از آرایش جدید رسانه ای، ، جدی نگرفتن مخاطرات و بحران‌ها، فقدان پیش‌بینی مخاطرات و بحران‌ها، فرصت طلبی دشمنان و انحراف اعتراض‌ها، بحران اعتمادناکافی مردم به مسئولان و رسانه‌های رسمی با توجه به عملکرد گذشته، اصلاح نکردن اشکالات در بخش اجرا و غایب بودن نسبی مسئولان و رسانه‌های رسمی در ۷۲ ساعت اول حادثه و میدان داری رسانه‌های غیر رسمی و معاند را از مهمترین عوامل ایجاد و تشدید اعتراض ها و خشونت‌ها دانست و تاکید کرد مسئولان باید با تفکیک اعتراض و اغتشاش با گفتگو ، اقدام به جای شعار ، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و بازسازی اعتماد مردم، از دل بحران موجود راهکار در بیاورند و آن را به فرصت تبدیل کنند .

نویسنده کتاب راهنمای پوشش‌خبری همچنین با تشریح نقش دانشگاهها و روابط‌عمومی‌ها‌ در جهاد تبیین و اقناع سازی مردم گفت: لشکر رسانه ای غرب با انبوه سازی دروغ ، استفاده از همه ظرفیت ابزارها ، مناسبت ها و موضوعات و روایت غلط، نادرست و مخدوش از کشور و نظام ، کارآمدی نظام ،امنیت و امید مردم را هدف قرار داده است و اگر نخبگان ، روابط‌عمومی‌ها‌ و سایر ظرفیت های علمی و رسانه ای کشور ، با روش های حرفه ای ، بموقع و مناسب دست های سرویس های جاسوسی در وقایع سال گذشته و همچنین اقدامات گسترده و متنوع کشور را در شرایط تحریم در حوزه های مختلف علمی، بخوبی تبیین و تحلیل کنند ، امید مردم احیا ، کارامدی نظام اثبات و دشمنان ناکام می شوند.

دکتر نصراللهی در ادامه یا آسیب شناسی عملکرد روابط‌عمومی‌ها‌ و رسانه ای داخلی گفت : نگاه و تصویر نادرست روابط عمومی‌ها به خود و بخش‌های بیرونی و ضعف های تخصصی مثل سوژه یابی کلیشه ای و ضعیف ، شناخت ناکافی از مراحل مختلف خبر، تعامل نادرست با رسانه ها ، غلبه رویکردهای کمی ، رویدادی و سنتی و اتخاذ راهبردهای انکار ، سکوت و انفعالی ، بازی در میدان منابع خبری غیر مسئول و معارض و بی توجهی به اصل توازن در تولید و پوشش اخبار، ازجمله ضعف های مهم و مزمن روابط عمومی‌ها است.

به گفته نصراللهی باوجود بروز پدیده ارتباط جمعی شخصی و خروج کنشگری از انحصار ، همچنان بسیاری از روابط‌عمومی‌ها‌ و رسانه ها ، شناخت سنتی و فهم ابتدایی از اخبار دارند و تحت تاثیر این نوع شناخت سنتی از مخاطبان و رسانه، منفعل دانستن مخاطبان و غفلت از دسترسی ها و امکانات آنها و همچنین درک نکردن فضای رقابتی کار، فقط برخی سوژه ها را پوشش می‌دهند و از شکار ، شناسایی و مدیریت بسیاری از سوژه های ناب و مورد نیاز مردم ناتوانند.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه همچنین گفت فقدان تولید و پرداخت اختصاصی یا ناکافی بودن آن، ورود آسان افرادغیرحرفه ای به سازمان های رسانه ای، نگاه سطحی،حاشیه ای ، اداری و سیاسی بر نگاه حرفه ای و ملی ، فقدان نگاه روندی و تحلیلی ، استفاده ناکافی یا بسیار کم از ظرفیت نخبگان ، سواد رسانه ای پایین رسانه ها و مسئولان و فقدان پیوست رسانه ای برای توسعه از دیگر مشکلات مهم است که با بازسازی سریع در سازمان رسانه ، تدوین و اجرای پیوست رسانه ای مرتبط با هر مسئله ، آموزش مستمر و هدفمند روابط عمومی و رسانه ها و استفاده از ظرفیت های آنها ، قابل حل است .

نویسنده کتاب راهنمای پوشش خبری با بیان اینکه تحولات رسانه ای و پدیده ارتباط جمعی شخصی را نباید برای سازمان ها و کشورهایی که در این زمینه برنامه و حضور هوشمندانه و بموقع دارند ، تهدید تلقی کرد ، هشدار داد : کندی و تاخیر در «شناخت» و «تنظیم و تطبیق» با "شرایط و آرایش جدید رسانه ای » برای کشور و رسانه ها بسیار گران تمام خواهد شد، به گونه‌ای که جبران آن شاید غیرممکن باشد.

رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه تصریح کرد: تحقیقات و تجربیات نشان می‌دهد با وجود زحمات‌رسانه ها؛ قدرت بازدارندگی رسانه های ایران از جمله روابط عمومی‌ها کم است، منابع رسانه ای مردم از روابط عمومی‌ها و رسانه های رسمی به سمت منابع غیر رسمی و غیرموثق در حال تغییر است، رویکرد شان سنتی و راهبردشان واکنشی است و اقدامات روابط‌عمومی‌ها‌ در موضوعات راهبردی و مورد توجه افکار عمومی یا دیده نمی شود و تاخیری است.

دکتراکبر نصرالللهی در پایان تاکید کرد : نقش روابط عمومی‌ها بویژه روابط‌عمومی‌ها‌ی دانشگاهها در اطلاع رسانی صحیح ، طرح مشکلات به همراه ارائه راه حل ها ، امید آفرینی و تحقق راهبرد های روایت اول و بازدارندگی رسانه ای ، مهم ،پیشینی و سرنوشت ساز است و اگر آنها وقایع را درست و بموقع و در بسته‌های جذاب روایت کنند و اجازه بدهند روایت شوند ، رسانه های معارض تقویت و کشور متضرر نمی شوند.
 

انتهای پیام/

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد