درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 14:08   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه هوش مصنوعی می‌تواند به مدیران میانی در آینده کمک کند تا کمتر بدبخت باشند
  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه
  مهارت‌های حیاتی مدیران میانی برای زنده ماندن در دوران "بی رئیس بزرگ"
  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید
  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 53073صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیدوشنبه، 30 مرداد 1402 - 19:05
نقش نام و نشان تجاری در قیمت‌گذاری رقابتی
شهرام شیرکوند / کارشناس اقتصادی - پژوهش‌های بازاریابی نشانگر این است که در بسیاری از تولیدات، حتی اگر قیمت‌ها به‌طور سیستماتیک و اصولی تعیین شوند بازهم در عرصه رقابت دچار تعدیل خواهند شد. اگر این قیمت‌ها توانایی رقابت داشته باشند، محصولات یا خدمات به فروش می‌رسند و اگر نتوانند رقابت کنند، فروش آنها با مشکل روبه‌رو خواهد شد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || نام و نشان تجاری در تصمیـم‌گیـری مشتریان کالا و خدمات برای خرید اهمیت دارد و دارایی و سرمایه اصلی شرکت‌ها به شمار می‌رود. امروزه رقابت بر سر قیمت، یکی از مسائل عمده‌ای است که شرکت‌ها در مقاطع مختلف با آن روبه‌رو می‌شوند. در بین اجزای سازنده بازاریابی، تنها عاملی که موجب ایجاد درآمد می‌شود، نرخ است.

 

«قیمت» انعطاف‌پذیرترین عامل در هنر بازاریابی شناخته می‌شود چراکه می‌توان به سرعت آن را تغییر داد، نرخ یکی از عناصر آمیخته بازاریابی است که درآمد ایجـاد می‌کند، نرخ کالا و خدمات باید طوری تعیین شود که با توجه به بیشترین سود موردانتظار، ضامن حیات و بقای شرکت باشد.

 

قیمت‌گذاری، فرآیندی مداوم و پیوسته است که باید در مقاطع مختلف تکرار شود، البته تداوم قیمت‌گذاری به خاطر تغییرات محیطی و بی‌ثباتی شرایط بازار است که لزوم تعدیل نرخ را سبب می‌شود، ارائه کالا و خدمات با کیفیت بهتر نسبت به سایر رقبا و استفاده از اصول درست در انتخاب راهبرد برای دستیابی به موقعیت مطلوب در مقابل رقبا، جزو اصول مهم برای رسیدن به سودآوری در مدل کسب‌وکار است، از این‌رو بنگاه‌های اقتصادی و تولیدکنندگان کالا و خدمات باید به گونه‌ای قادر به قیمت‌گذاری محصولات خود باشند که توانایی کسب درآمدهایی متناسب با ارزش ارائه شده به مشتری را داشته باشند و به این ترتیب موقعیت خود را نسبت به مشتریان، کالاهای مکمل یا مشابه، رقبا و تازه‌واردها حفظ کنند.

 

قیمت‌گذاری مهم‌ترین جزء از مدل کسب‌وکار است و تصمیمات منطقی در قیمت‌گذاری موجب سودآوری بنگاه‌ها خواهد شد. تعیین نرخ منطقی و مناسب برای کالا یا خدمات، تلفیق علم و هنر است، یکی از مهم‌ترین وظایف بازاریابان، سرمایه‌گذاران یا صاحبان کسب‌وکار، تعیین نرخ مناسب و جذاب برای محصولات و خدمات است و با هم‌تراز شدن کیفیت کالاهای شرکت‌های مختلف و تشدید رقابت، عنصر نرخ به یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر حفظ و جذب مشتریان و وفاداری و رضایت آنها تبدیل شده است.

 

همچنین نام و نشان تجاری به اندازه‌ای در تصمیم‌گیری مشتریان کالا و خدمات برای خرید اهمیت دارد که دارایی و سرمایه اصلی شرکت به شمار می‌رود، امروزه رقابت بر سر قیمت، یکی از مسائل عمده‌ای است که شرکت‌ها در مقاطع مختلف با آن روبه‌رو می‌شوند اما بسیاری از شرکت‌ها در عرصه رقابت بر سر نرخ با نبود راهبرد مناسب مواجه‌اند، از این‌رو نمی‌توانند ارزش واقعی نام و نشان خود را در جامعه معرفی کنند، در عرصه کسب‌وکار و بازار نیز عواملی چون کیفیت، شهرت و اعتبار تولیدکننده، خدمات پس از فروش، انعطاف‌پذیری، کاربری‌های محصول، تحویل به‌موقع، خدمات پس از فروش و رسیدگی به شکایت‌های مشتریان تاثیر زیادی بر تصمیم خرید مصرف‌کنندگان می‌گذارد.

 

برخی موارد مدیران راهبرد مشخصی برای قیمت‌گذاری نداشته و از اهمیت و اثری که قیمت‌گذاری می‌تواند در ذهن مشتریان بالقوه و دائمی ایجاد کند، غافل می‌مانند، از این‌رو در زمان تعیین راهبرد قیمت‌گذاری برای محصول یا خدمات باید هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم، دورنمای رقابت‌آمیز و نیازمندی‌های متنوع اجزای بازار مدنظر قرار گیرد تا مناسب‌ترین و بهترین قیمت‌گذاری برای محصول و خدمات حاصل شود.

 

قیمت‌گذاری بر مبنای هزینه‌ها و حاشیه سود در عمل با تنگناهایی مواجه است و شرایط بازار، قیمت‌های رقابتی، جانشین‌های موجود و نرخ آنها، تفاوت‌های محصولات و خدمات، نرخ رشد بازار، تورم، توانایی بازار برای خرید، تغییر و تحولات صنعت و واکنش رقبا در برابر تعیین و تغییر قیمت‌ها را درنظر نمی‌گیرد، از میان عوامل موثر در قیمت‌گذاری، رقابت مهم‌ترین عاملی است که شرکت‌ها باید در برنامه‌ریزی‌ها و عملیات خود به آن توجه کنند.

 

پژوهش‌های بازاریابی نشانگر این است که در بسیاری از تولیدات، حتی اگر قیمت‌ها به‌طور سیستماتیک و اصولی تعیین شوند بازهم در عرصه رقابت دچار تعدیل خواهند شد. اگر این قیمت‌ها توانایی رقابت داشته باشند، محصولات یا خدمات به فروش می‌رسند و اگر نتوانند رقابت کنند، فروش آنها با مشکل روبه‌رو خواهد شد. قیمت کالا و خدماتی که به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود به عهده بنگاه‌های اقتصادی و تولیدکنندگان است. ممکن است این قیمت‌ها در قالب مفاهیم مختلف مانند شهریه، آبونمان، حق‌العمل، اجاره‌بها و... به مشتری اعلام شود.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  اتلاف وقت - بحران بهره‌وری واقعی


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  اهداف را تعیین کنید و از سوء استفاده اجتناب کنید


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد