درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 05:41   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52975صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیسه شنبه، 17 مرداد 1402 - 07:34
به بهانه روز خبرنگار
امروز مبارک است فالم
رسانه‌‌ها و اهالیشان نقش اجتماعی گسترده‌ای را بر عهده دارند؛ رسانه در خلا به وجود نمی‌آید و پس از ایجاد با انبوهی از محدودیت‌ها و عوامل ساختاری روبرو هستند که ما نیز با آن بیگانه نیستیم و به عنوان مخاطب و با آگاهی از همین محدودیت‌ها توقع داریم و در ایام مختلف سال با برقراری ارتباط‌هایی که زمان و مکان نمی‌شناسد به یاری می‌طلبیمشان تا در تنویر افکار عمومی همراهمان باشند و همراهند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || شاید چون ما روابط‌عمومی‌ها با اصحاب عزیز رسانه، قرابت داریم و خودمان را از یک خانواده آن هم از جنس ارتباطات می‌دانیم و به عبارتی همسایه‌های دیوار به دیواریم، وا‌‌می‌داردمان تا برای فعالان حوزه خبر در روزی که متعلق به آنهاست بنویسیم و اهالی این قبیله بزرگ که می‌شناسندم، می‌دانند فقط این روز، مرا به قدردانی از این دوستان خوب فرا نمی‌خواند و بارها در ایام مختلف سال، ستایش کرده‌ام مرامشان و در صحنه بودنشان را، حقیقت‌طلبی و حقیقت‌گویی‌شان را. روز و روزگارشان هزاران بار مبارک.

و اما بعد... !

رسانه‌‌ها و اهالیشان نقش اجتماعی گسترده‌ای را بر عهده دارند؛ رسانه در خلا به وجود نمی‌آید و پس از ایجاد با انبوهی از محدودیت‌ها و عوامل ساختاری روبرو هستند که ما نیز با آن بیگانه نیستیم و به عنوان مخاطب و با آگاهی از همین محدودیت‌ها توقع داریم و در ایام مختلف سال با برقراری ارتباط‌هایی که زمان و مکان نمی‌شناسد به یاری می‌طلبیمشان تا در تنویر افکار عمومی همراهمان باشند و همراهند.

کلود شنن در کتاب «نظریه‌های ریاضی ارتباط» می‌نویسد: « ارتباط عبارت است از تمام روش‌هایی که از طریق آن ممکن است ذهنی بر ذهن دیگر تأثیر بگذارد» یکی از این روش‌ها در قالب رسانه رخ می‌نمایاند و پر واضح است که عملکرد رسانه، تنظیم خبر و انتشار آن یکی از همین راه‌های تأثیرگذار است. بر این اساس خبرنگار و اهل رسانه‌ای که جستجوگر است، هم او که به دنبال حقیقت است تا بی‌طرفانه، ابتکار عمل را به دست بگیرد و وظیفه‌ی تنویر و اطلاع‌رسانی به مخاطب را بر اساس و تکیه بر اصل آزادی و آزادگی بر عهده دارد موفق‌تر خواهد بود، هر چند کاری باشد به غایت دشوار.

در این میان جستجوی منابع خبری برای اهالی رسانه اهمیت محوری دارد؛ مهم‌ترین این منابع خبری حتما سازمان‌ها و مردمی هستند که منشا تولید خبر به شمار می‌روند.

به اعتقاد هربرت گانز، «گزارشگران برای گرداوری اطلاعات فرصت چندانی ندارند و باید تلاش کنند مناسب‌ترین خبرها را از معدود‌ترین منابع در سریع‌ترین زمان و به آسان‌ترین شیوه‌ی ممکن به دست آورند.«

با این حال خبرنگار و اهل خبر نباید خود را به همین منابع آگاه محدود کند؛ در این راه فرایند هم‌افزایی و مشورت رسانه‌ها با یکدیگر به عنوان یکی از منابع عمده گرداوری اطلاعات، می‌تواند مفید باشد همان که پی‌یربوردیو از آن به عنوان «گردش دورانی اطلاعات» یاد می‌کند.

و اما مسئولیت اخلاقی!

مسئولیت اخلاقی ایجاب می‌کند که به مخاطب و صاحبان خبر به عنوان صرفا مشتری نگاه نشود. وظیفه اصلی و نقش اجتماعی که پیش‌تر از آن سخن رفت، آگاه‌سازی شهروندان را یکی از مهم‌ترین مسائلی برمی‌شمرد که رسانه را در پایبندی به آن مسوول می‌داند. تفاوت ارتباط فردی و ارتباط جمعی هم در همین است و هشدار می‌دهد که اهالی رسانه، فراتر و فارغ از سود فردی، به رسالتشان عمل کنند.

البته در این میان نقش و عملکرد روابط‌عمومی‌ها در شکل‌گیر ی درست یا غلط یک رفتار را نباید نادیده گرفت؛ به عبارتی رسانه متعلق به مخاطبان خود است و نه مشتریان و سازمان‌ها و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل! دیگر بار روز خبرنگار را به فعالان پر‌تلاش، بی‌ادعا و اندیشمند این حوزه تبریک و تهنیت گفته و آرزو می‌کنم »اندوهی از پس کوه سر نرسد» و موفقیت، حق‌طلبی و حقیقت‌گویی هماره پیشه‌شان باشد.

اعظم موسوی- مدیر روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس و عضو هیئت رییسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های استان

 

انتهای پیام/

<div id="div_eRasanehTrustseal_24429"></div>
<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(24429, false);</script>

 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد